Wizyta prezydenta Trumpa w Polsce

61. Data: 2017-07-11 21:24:36

Temat: Re: Wizyta prezydenta Trumpa w Polsce
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 lipca 2017 21:16:45 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> A sama dostała w dupę w Hiroszimie i Nagasaki,
> czy jesteś rusofobem, że każdy kto kopię Rosję to jest "dobry"?

Nie chodzi o Rosję, chodzi o Okcydent. Rosja to pół biedy, bo należy do niego
tylko częściowo. A Japonia sobie zachodnich średniaków wzięła koronkowo
za jaja. Nie dało się militarnie, to elektroniką, przemysłem rozrywkowym
i przemysłem zen (wliczając martial arts) ;)

62. Data: 2017-07-11 21:25:08

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-11 o 21:09, pinokio pisze:

> A co złego w kolonizacji jako zastąpieniu kultury niższej przez wyższą?

Zapytaj Indian, to ci opowiedzą o przymusowej chrystianizacji i
zastąpieniu swoich chorób chorobami europejskimi.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

63. Data: 2017-07-11 21:27:20

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 21:24, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
> za jaja. Nie dało się militarnie, to elektroniką, przemysłem rozrywkowym
> i przemysłem zen (wliczając martial arts) ;)

Sam jesteś "zachodnim średniakiem", tyle że z japońskimi kompleksami.

64. Data: 2017-07-11 21:28:44

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 lipca 2017 21:20:42 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Japońce jakoś się nie brzydzili torturując jeńców

To było już później, w okresie Showa XX w.
A wcześniej była rewolucja Meiji i wzięcie za mordę buddyzmu.
W Japonii wysoka kultura rodzima odżyła naprawdę dopiero po WW2.
No ale okupacja jankeska choć paskudna to nie Hiszpanie i nie trwała nazbyt
długo, a przy okazji pozbyto się faszystów.

65. Data: 2017-07-11 21:29:05

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 21:25, Kviat pisze:
> Zapytaj Indian, to ci opowiedzą o przymusowej chrystianizacji i
> zastąpieniu swoich chorób chorobami europejskimi.

Indianie nie mieli takiej niskiej kultury, jedynie Aztecy. Indianie
mieli jedynie technikę na niskim poziomie, Zostali wyparci przez
purytanów, czyi niskorozwiniętych.

66. Data: 2017-07-11 21:30:17

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 21:28, Jakub A. Krzewicki pisze:
> W Japonii wysoka kultura rodzima odżyła naprawdę dopiero po WW2.

No właśnie,sami nie mogli mieć kultury, dopiero Wuj Sam im na to pozwolił.

67. Data: 2017-07-11 21:30:59

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 lipca 2017 21:19:31 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> [ciach bla bla bla]
>
> Czyli mentalnie się brzydzili, ale mentalnie się nie brzydzili zlecić
> obrzydliwości innym?

Walka z kolonializmem nie jest wystarczającą motywacją?

68. Data: 2017-07-11 21:32:43

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 21:30, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Walka z kolonializmem nie jest wystarczającą motywacją?

Udowodnij że "kolonializm" był w tym przypadku gorszy niż "wojna z
kolonializmem" !

69. Data: 2017-07-11 21:36:43

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 lipca 2017 21:30:16 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> No właśnie,sami nie mogli mieć kultury, dopiero Wuj Sam im na to pozwolił.

Ależ mogli. Przez 200 lat szogunatu rozwijała się kultura. Ten sam Wuj Sam spowodował
kryzys, który doprowadził do restauracji Meiji. A to znaczyło
zniesienie przywilejów klanów prowincjonalnych (daimyo i ich samurajów)
sekularyzację świątyń buddyjskich a w to miejsce próbę budowy nowej,
synkretycznej kultury z Zachodem, co się nie udało, tylko zahamowało
w rozwoju kulturę duchową kosztem materialnej.

70. Data: 2017-07-11 21:38:07

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 lipca 2017 21:32:43 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Udowodnij że "kolonializm" był w tym przypadku gorszy niż "wojna z
> kolonializmem" !

Filipiny. Meksyk.

Szatański solipsyzm
100 miliardów od Facebooka?