Wkładka dystsnsowa Zelmer do maszynki

1. Data: 2016-12-03 02:33:09

Temat: Wkładka dystsnsowa Zelmer do maszynki
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

https://hurtownia-qwerty.pl/pl/akcesoria_do-maszynek
-do-mielenia-zelmer/2

Na czerwonym tle nr 5 i 8.
Do czego jest ta wkładka, bo przeszukalam półkę wysoko w szafie i to
jeszcze znalazłam wraz z sitkiem ze sporymi otworami. Tarki do tarcia
ziemniaków niestety nie mam i muszę kupić.
Nigdy z tej plastikowej wkładki do maszynki nie korzystałam a być może
powinnam korzystać, ale nie wiem do czego to jest potrzebne.
Ostatnio przepuściłam przez maszynke 3 duże marchewki i wreszczie się
nie namęczyłam z tarciem. Nadmiar podczas tarcia na wiórki wyciągałam
podczas tarcia małą łyżka drewnianą, więc maszynka nie zapchała się.
O, dzięki wielkie tej osobie, która podpowiedziała co się robi :-)

--
animka

2. Data: 2016-12-03 21:17:35

Temat: Re: Wkładka dystsnsowa Zelmer do maszynki
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
> [...]
> Nigdy z tej plastikowej wkładki do maszynki nie korzystałam a być może
> powinnam korzystać, ale nie wiem do czego to jest potrzebne.

Ma za zadanie przytrzymywać ślimak maszynki, kiedy jest używany lejek do
nadziewania kiełbas. Wyjmujesz sitko i nożyk, a na ich miejsce wkładasz to
kółko, potem lejek - i zakręcasz.

> Ostatnio przepuściłam przez maszynke 3 duże marchewki i wreszczie się
> nie namęczyłam z tarciem. Nadmiar podczas tarcia na wiórki wyciągałam
> podczas tarcia małą łyżka drewnianą,

Niby nic nie ma prawa się stać, ale łyżka może się zablokować - więc
ponownie polecam jednak plastikową szpatułkę z silikonową końcówką.

> więc maszynka nie zapchała się.
> O, dzięki wielkie tej osobie, która podpowiedziała co się robi :-)

Proszę bardzo.

--
XL (osoba)

3. Data: 2016-12-03 21:37:27

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-03 o 21:17, Ikselka pisze:
> [...]
> nadziewania kiełbas. Wyjmujesz sitko i nożyk, a na ich miejsce wkładasz to
Dzięki. Sprężyna w ślimaku zostaje.
Nie robiłam kiełbas i chyba nie będę robila, ale dobrze wiedzieć.
Papiery od tej maszynki w tym instrukcję gdzies mam, ale musiałabym
wszystko "przekopywać".
> [...]
Niby nic nie ma prawa się stać, ale łyżka może się zablokować - więc
ponownie polecam jednak plastikową szpatułkę z silikonową końcówką.

Nie widziałam nigdzie takich szpatulek i nawet nie wiem jak wyglądają.
Na jakimś filmiku prezentacyjnym na YouTube jakiś pan paluchem grzebał :-D
Palucha miał tak długiego jak paluch pana Lisa.

--
animka

4. Data: 2016-12-03 21:45:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Nie widziałam nigdzie takich szpatulek i nawet nie wiem jak wyglądają.

Podstawowy artykuł wśród kuchennych przyborów wg mnie - w każdym sklepie
znajdziesz:
https://www.google.pl/search?q=szpatu%C5%82ka+siliko
nowa&rlz=1CDGOYI_enPL698PL699&hl=pl&source=lnms&tbm=
isch&sa=X&ved=0ahUKEwjj14Ll8djQAhVpB8AKHQAKCxAQ_AUIC
CgB&biw=277&bih=427

--
XL

5. Data: 2016-12-03 22:26:00

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-03 o 21:45, Ikselka pisze:

> [...]
nowa&rlz=1CDGOYI_enPL698PL699&hl=pl&source=lnms&tbm=
isch&sa=X&ved=0ahUKEwjj14Ll8djQAhVpB8AKHQAKCxAQ_AUIC

Rozejrzę się za tym cudeńkiem przy okazji w sklepach. Dzięki :-)

--
animka

6. Data: 2016-12-03 23:53:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

nowa&rlz=1CDGOYI_enPL698PL699&hl=pl&source=lnms&tbm=
isch&sa=X&ved=0ahUKEwjj14Ll8djQAhVpB8AKHQAKCxAQ_AUIC
CgB&biw=277&bih=427

> Rozejrzę się za tym cudeńkiem przy okazji w sklepach. Dzięki :-)

Kup od razu ze trzy różnej wielkości. Ja mam ich z 6. Takie a la łopatka i
takie a la łyżka. Każda superniezbędna.

--
XL

7. Data: 2016-12-04 02:52:08

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-03 o 23:53, Ikselka pisze:

> [...]
CgB&biw=277&bih=427

> Kup od razu ze trzy różnej wielkości. Ja mam ich z 6. Takie a la łopatka i

Nie wiem czy aż tyle kupię, bo za silikonem nie przepadam. Wolę do tej
pory używane łyżki.

--
animka

8. Data: 2016-12-04 15:04:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> [...]
CgB&biw=277&bih=427

> Nie wiem czy aż tyle kupię, bo za silikonem nie przepadam. Wolę do tej

Silikonu nigdy nie użyję do pieczenia np, te formy silikonowe to wg mnie
paranoja. Ale w akcesoriach żtp. czysto mechanicznych jest OK. Łopatki i
szpatułki.
Kupisz jedną, to potem następne. Jak ja. Silikon jest wygodny. Mam też
silionowy wałek do ciasta.

--
XL

9. Data: 2016-12-04 23:20:36

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-04 o 15:04, Ikselka pisze:

> [...]
> szpatułki.
> Kupisz jedną, to potem następne. Jak ja. Silikon jest wygodny. Mam też

Jak kupię 1 szt. to się może przekonam do silikonu. Silikon mi się
kojarzy z tym co cycki powiekszają i z tym co hydraulicy rury
uszczelniają, no i nie wiem czy te łopatki nie wydzielają jakiejś trucizny.
Wałek do ciasta mam od samego początku drewniany i się z nim męczę.
Muszę kupić jakiś plastikowy i zwijaną plachtę -małą stolnicę., bo np.
kopytka robię na desce plastikowej i ona mi się trochę ślizga po blacie,
ale za to mam potem mało mycia.

--
animka

10. Data: 2016-12-05 00:29:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> Wrote in message:

> [...]
> Muszę kupić jakiś plastikowy i zwijaną plachtę -małą stolnicę., bo np.
> kopytka robię na desce plastikowej i ona mi się trochę ślizga po blacie,

Ta "płachta" jest właśnie silikonowa :)
Mam takie ze 3, używam
ich czasem jako podkładek do kładzenia pierogów, faworków i
kopytek podczas ich robienia, ale wolę lniane ściereczki do tego
celu.
Do samego zagniatania i krojenia ciasta używam drewnianej stolnicy
lub po prostu zagniatam je na granitowym blacie i kroję na
drewnianej desce. Plastikowych desek używam obecnie tylko do
obróbki mięsa, bo łatwo je zdezynfekować w zmywarce. Łopatki
mam różne - drewniane, plus kilka silikonowych, przy czym
drewniane służą tam, gdzie jest smażenie czy gotowanie, a
silikonowe tylko do krótkiego kontaktu z zimnymi produktami.
Nigdy nie używam tworzyw sztucznych w podwyższonej temperaturze.
Czyli żadnych przyrządów do smażenia czy mieszania innych niż
stalowe czy drewniane, żadnych rękawów czy form do pieczenia,
torebek do gotowania itp. Także folię alu wykluczyłam do tych
celów poza pakowaniem kanapek czy przykrywaniem zimnych produktów
w pojemnikach. Strzeżonego Pan Bóg strzeże.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

Skarzy sie ze mu w PRL-bisie pomidory nie smakuja
Facet skarzy sie ze w PRL-bisie pomidory mu nie smakuja
Pierniczki Pana Pazio
Kiełbasa ze słoika - groźne błędy na blogach.
Tradycja a kuchni