Wojsko-mieszkanie-i inwalida

1. Data: 2002-03-11 12:58:47

Temat: Wojsko-mieszkanie-i inwalida
Od: "Davvidek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grunt to zyc w szczesliwym kraju gdzie wszystko i wszystkim dzieje sie
dobrze, gdzie wiecznie swieci slonce, ludzie sa dla siebie zyczliwi i pelni
zrozumienia.
Ech czlowiek zyje takimi marzeniami, stara sie doprowadzic do takiej
eudajmoni, zyje w zgodzie ze wszystkimi, nikomu nie wadzi az tu nagle
dostaje obuchem w leb. Rozowe okulary spdaja mu z nosa, caly czar pryska i
pozostaje tylko ta paskudna szara rzeczywistosc. Pisze takie bzdury bo
jestem zalamany i nie wiem co mam robic. Wiem ze pomocy tutaj na grupie i
tak nie dostane bo pewnie albo nie jestescie w stanie mi pomoc albo nie
bedzie sie wam chcialo czytac czyichs smutkow. Nie dziwie sie, do tej pory
zawsze bylem pelen optymizmu i szczerzylem zabki do zycia, ale niestety bez
wzajemnosci, zycie jak widac nie chce obdarzyc mnie swoim usmiechem. Dzisiaj
sie dowiedzialem ze po dwudziestu paru latach mieszkania w pieknym cudownym
bloku, wywalaja mnie z niego i przenosza do jakies klitki. Powod jest
prozaiczny - mieszkanie "tak duze" mi sie nie nalezy i nie wazne jest to ze
czynsz i wszelkie oplaty zawsze byly placone w terminie, ze jestem osoba
niepelnosprawna i posiadam urzadzenia rechabilitacyjne ktore w malym
mieszkanku sie nie pomieszcza, jedyne co uslyszalem to to ze sie nie nalezy
:(((. Nie mieszkam tu sam, lecz z mama ktora sie mna opiekuje, mieszkanie
tez ma dziwny statut bo to mieszkanie wojskowe :), z racji ze moj ojciec
jest wojskowym, ale to jest ojciec ktorego nie ma, wiec jestem tylko ja i
mama. Wedlug rzekomych przepisow na jedna osobe przypada od 7 do 10m2
powierzchni mieszkalnej czyli jako ze jest nas dwojka to na max 20m2 mamy
pomiescic jakies szafki na ubrania, jakies dwa lozka do spania i rzecz jasna
sprzet rechabilitacyjny, ktory malo miejsca nie zajmuje - przeciez to jest
absurd, nie da rady sie upchnac tego wszystkego a przeciez spac gdzies
trzeba i cwiczyc tez musze bo inaczej zamiast remisji bede juz calkiem
kaleka. Mieszkanie ktore obecnie zajmuje nie jest jakies super wielkie ma ok
49m2 co w pelni starcza na wszelkie potrzeby mojego prawidlowego rozwoju.
Najsmieszniejsze jest to ze wyrzucaja nas z mieszkania nie dla tego ze
potrzebuja je dla kogos innego, tylko dla tego zeby przepisom moglo stac sie
zadosc. Wiem co zaraz powiecie - ze przeciez osoba niepelnosprawna ma
dodatkowa powierzchnie mieszkaniowa statusowo przyznane - i tak niby jest,
ale nie w wojsku, tu by sie to liczylo gdybym byl wojskowym, powaznie mowie
tak nas poinformowali - ja sie tylko zastanawiam jak osoba niepelnosprawna
mogla by byc wojskowym, gdzie nie byl bym w stanie utrzymac w reku
pistoletu, zreszta sami mi dali kategorie E, wiec jakim cudem moge byc
wojskowym. To wszystko jest glupie i ogolnie jestem przerazony cala to
sytuacja, bo widze ze kres mojej rechabilitacji nadchodzi konca. A moze
wojsko ma racje, moze dwadziescia pare lat zycia dajac sobie jako tako rade
starczy i teraz juz nalezy do konca zycia skonczyc bedac karmiony przez inne
osoby :(((. Smutno mi jest i nie wiem co dalej bedzie. Przepraszam ze wam tu
tyle nabazgralem, ale nie mam przyjaciol z ktorymi mogl bym porozmawiac, a
nie zawsze da sie dlawic wszystko w sobie.

Ale wy sie usmiechajcie, slonko z za chmurek wychodzi, wiosna juz prawie
jest a nie dlugo swieta.

David

2. Data: 2002-03-11 18:38:15

Temat: Re: Wojsko-mieszkanie-i inwalida
Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Davvidek" <k...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

Cześć David.

Nie wiem....chyby musiałbym zwolnić wszelkie hamulce dobrych
obyczajów gdy czytam takie historie.
W tej chwili - CHOLERA!!!! - stanęła mi przed oczyma sprawa
Piotra Piotrowicza (zaraz będą klął jak cholera).
Wówczas jednak miał miejsce CUD - pojawił się Leszek Kraskowski
i.....uratował wielu młodych ON, których poprostu chciano kopnąć
w dupe i posłać do pracy, tz. na żebry pod kościół, dworzec czy ulicę.

Wiesz co Ci powiem?
To co tu napisałeś ślij do wszystkich gazet i instytucji.
Ja już nie mam słów a te które mi się cisną muszę tłumić.
Ja tego poprostu nie ogarniam swoim móżdkiem.

zszokowany Józek
___________________

3. Data: 2002-03-11 20:52:52

Od: "Jacek Kr" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Napisałeś na właściwą grupę.Wyślij ten list na nast.adresy:
www.sejm.gov.pl
www.polsat.com.pl
www.rzeczpospolita.pl
www.newsweek
www.se.com.pl
Na stronie sejmowej będzie też rzecznik praw obywatelskich i wiele innych
rządowych hiperłączy na które wysyłaj ten list z wołaniem o POMOC i
wymieniaj konkretnie kto dokonuje na tobie tej zbrodni bo CZYNSZ OPŁACASZ.
Myślę ,że grupowicze coś jeszcze podpowiedzą.

--
Jacek z Nowego Sącza

4. Data: 2002-03-12 08:15:50

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Davvidek napisał(a):
> Wiem ze pomocy tutaj na grupie i
> tak nie dostane bo pewnie albo nie jestescie w stanie mi pomoc albo nie
> bedzie sie wam chcialo czytac czyichs smutkow.

Ja ufam, że ktoś 'siedzący w prawie' odezwał się już do Ciebie i
wspólnie rozwiązujecie ten problem.
Jeśli nie, to proponuję poszperać w sieci na temat prawa
mieszkaniowego. Sytuację komplikuje, jak sądzę, fakt że jest to
mieszkanie wojskowe. Jeśli nie da się porozumieć z administracją to
pozostaje walczyć o równorzędne mieszkanie zastępcze o podobnym
metrazu.
Przyszło mi też do głowy, że gdybym był na Twoim miejscu rozesłałbym
podania o pracę w administracji wojskowej. Wszakże wojsko to nie
tylko koszary i poligon, a Ty jako syn wojskowego powinieneś mieć
pierwszeństwo. Piszę to trochę z przymrużeniem oka, ale spróbowałbym
i tego.

Pozdrawiam,
Robert

5. Data: 2002-03-12 15:22:44

Od: "robercikus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi sie, ze ta sprawa jest do wygrania... Oni nie maja prawa wyrzucic
na bruk, ani tez dac mieszkania o nizszym standardzie od dotychczas
zajmowanego, gdy wszystkie platnosci sa regulowane na biezaco... Nawet jesli
chcieliby Was wywalic, to MUSZA Wam zapewnic co najmniej ten sam standard
(powierzchnie, wyposazenie stale, CO, CW itd) Ponadto - jak sam wspomniales
nalezy Ci sie dodatkowa powierzchnia jako osobie niepolnosprawnej !!! I
niech nie pociskaja glupot twierdzac, ze to jest jakies tam mieszkanie w. to
co z tego !!! Czy mieszkania w. sa ponad prawem !?!? Ja proponuje wystosowac
pismo do administracji z prosba o podanie pisemnego uzasadnienia tego
rodzaju decyzji i skontaktowac sie z dobrym prawnikiem w tej sprawie, a w
razie czego skierowac sprawe do sadu... Oprocz tego oczywiscie i ja polecam
maksymalne naglosnienie sprawy wszedzie tam, gdzie jest to mozliwe i daje
jakiekolwiek nadzieje na pozytywne jej zalatwienie.

Postaraj sie nie zalamywac... tylko w ten sposob uda Ci sie wziac byka za
rogi.

--
pozdr.
robercikus

6. Data: 2002-03-12 16:44:25

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Davvidek" <k...@p...onet.pl> w news:a6i9k9$49i$1@news.tpi.pl... pisze
tak:

> [...]
> rechabilitacyjne ktore w malym mieszkanku sie nie pomieszcza, jedyne
> co uslyszalem to to ze sie nie nalezy :(((.

Mogą Ci naskoczyć.

Dz.U.92.5.19
Rozdział 3
Osobne kwatery stałe

Art. 15.
1. Osobie, która zajmuje osobną kwaterę stałą (lokal) o powierzchni
mieszkalnej większej od przysługującej, wojskowy organ kwaterunkowy powinien
zaproponować lub na jej wniosek przydzielić inną kwaterę (lokal),
odpowiadającą uprawnieniom tej osoby, jeżeli nadwyżka obejmuje co najmniej
jeden pokój.

2. Jeżeli osoba, o której mowa w ust. 1, odmówi przeniesienia się do
dostarczonej kwatery (lokalu) lub nie złoży wniosku,
****ma prawo do zajmowania kwatery dotychczasowej,****
z tym że za nadwyżkę powierzchni jest obowiązana uiszczać podwyższoną
opłatę.

3. Osobie zwalniającej kwaterę, w której występuje nadwyżka powierzchni
mieszkalnej wynosząca więcej niż 10 m2, wyposażoną w trzy lub więcej
elementów mających wpływ na wysokość należnych opłat z tytułu zajmowania
kwatery - przysługuje prawo do otrzymania ekwiwalentu pieniężnego za różnicę
powierzchni mieszkalnej między obu lokalami, wypłacanego ze środków
budżetowych, jeżeli zwolnienie kwatery następuje w wyniku dostarczenia przez
wojskowy organ kwaterunkowy lokalu odpowiadającego uprawnieniom.

> Ale wy sie usmiechajcie, slonko z za chmurek wychodzi, wiosna juz prawie
> jest a nie dlugo swieta.

Wesołych Świąt na starych śmieciach. :-)

--
Pozdrawiam.
Perła

7. Data: 2002-03-14 07:52:31

Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Davvidek wklepał swoimi pracowitymi paluszkami:

>Grunt to zyc w szczesliwym kraju gdzie wszystko i wszystkim dzieje sie
>dobrze, gdzie wiecznie swieci slonce, ludzie sa dla siebie zyczliwi i pelni
>zrozumienia.
(...)
> [...]
>niepelnosprawna i posiadam urzadzenia rechabilitacyjne ktore w malym
>mieszkanku sie nie pomieszcza, jedyne co uslyszalem to to ze sie nie nalezy

Jesteś pewien, że "ci się nie należy"? Na jakie przepisy powołali się
każąc Wam się wykwaterować? Z tego co jest mi wiadome, już od wielu
lat nie obowiązują przepisy stanowiące o przydziale powierzchni
mieszkalnej. No, chyba że są to jakieś wewnętrzne przepisy WP...
wojsko dla mnie zawsze było niezrozumiale zbiurokratyzowaną
instytucją.

Z poważaniem
PZ

8. Data: 2002-03-19 22:03:29

Od: "M@lwe" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć, nie bardzo wiem jak Ci pomóc, ale wydaje mi się, że mógłbys swoją
sprawą zainetesowac media, jakaś gazeta, może napisac do red Jaworowicz w
TVP, ona zajmuje sie różnymi sprawami, warto nagłośnic.
Kupił nie kupił - potargowac mozna.
Malwa

mpk Poznań -pyt
PYTANIE ZAGUBIONEJ I...
orzeczenia dla osób w wieku do 16 lat
Parkowanie w Warszawie
5-10-15 - moze jeszcze inaczej i sorry, ze znowu :))