Re: Wolna wola

1. Data: 2000-03-14 04:45:40

Temat: Re: Wolna wola
Od: o...@g...pl (Vicky) szukaj wiadomości tego autora

-----Wiadomość orginalna-----
Od: Darek <d...@k...net.pl>

>Jakie macie zdanie na ten temat? Czy sądzicie,że istnieje, a może wszystko
>jest zdeterminowane?
To, ze wszystko jest zdeterminowane, to nie mam zadnych watpliwosci, pytanie
tylko w ilu procentach?
IMO mamy wolna wole, ale nie moge pojac jak cos fizycznego moze miec wolna
wole, a jesli jestesmy czyms wiecej (dusza) to dlaczego na nasze "ja" tak
bardzo wplywaja narkotyki, alkohol, choroby i inne materialne czynniki. Co
do tych dwoch pierwszysz, to wydaje mi sie, ze uwalniaja nas od
deterministycznych zahamowan i mamy wtedy wieksza wolna wole, co do tego
trzeciego, to nie moge sie wypowiedziec.
A jesli wszystko jest zdeterminowane w 100%, to po co to zludzenie wolne
woli?
Pozdrowiny -
Vicky

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-14 23:30:43

Temat: Odp: Wolna wola
Od: "Darek" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wole, a jesli jestesmy czyms wiecej (dusza) to dlaczego na nasze "ja" tak
> bardzo wplywaja narkotyki, alkohol, choroby i inne materialne czynniki.

W tym tkwi duzy problem. Za bardzo myslimy o naszym "Ja" w kategoriach
fizycznego ciala, ale to chyba juz inny temat.

Pozdrawiam.
Darek S.

pl.soc.milosc
Interes osobisy jednostki w interesie publicznym.
Organizacja czasu i uzależnienia
i znowu o milosci...
Testy psychologiczne