Wrocilam

1. Data: 2001-10-28 22:03:41

Temat: Wrocilam
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.....z Krakowa, ze dwa kilo ciezsza.(Jerzy sie tydzien temu zdumiewal ze ja
Krakuska jestem, a i owszem, tylko od dwunastu lat zdradziecko pomieszkuje w
roznych innych miejscach, daleko od Malopolski). Najbardziej mi mamusia
dogodzila ruskimi i paprykarzem cielecym z kopytkami. Poza tym maja tam
swietna cukiernie i opchalam sie slodkim. Swoja droga ciekawe czy poza
Krakowem znane jest takie ciastko zwane nugat ale z tym wlasciwym nugatem z
orzechow laskowych nie majace nic wspolnego; mianowicie pomiedzy dwoma
wafelkami znajduje sie przerazliwie slodka ciagnaca masa z bialek ubitych z
miodem z dodatkiem siekanych orzechow wloskich i rodzynek? Teraz szukam na
grupie natchnienia do jutrzejszego obiadu, cholercia urlop sie skonczyl...a
co ja gadam, przeciez kocham gotowac, niby co ja robir w takiej grupie?

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-10-28 22:29:18

Temat: Re: Wrocilam
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon <a...@p...onet.pl> a écrit dans le message :
9rhvcc$km2$...@n...tpi.pl...
> [...]
skonczyl...a
> co j
a gadam, przeciez kocham gotowac, niby co ja robir w takiej grupie?

Witam po powrocie... i dodaje, ze nugat wyrabia sie Montélimar (srodkowa
Francja) i Montélimar z tego slynie. A ja sie nugatu nauczylam w Poznaniu...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-10-28 22:29:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Witam po powrocie... i dodaje, ze nugat wyrabia sie Montélimar (srodkowa
>Francja) i Montélimar z tego slynie. A ja sie nugatu nauczylam w Poznaniu...
>
>Ewcia

a ja we Wroclawiu. z ksiazki. wszystko sie potem lepilo a
najbardziej ksiazka i ja
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-28 22:40:50

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja nie wiem, co to jest nugat :o((((
ale i tak bardzo sie ciesze, ze wrocilas :o))))))

Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-10-29 06:32:31

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> wafelkami znajduje sie przerazliwie slodka ciagnaca masa z bialek ubitych z
> miodem z dodatkiem siekanych orzechow wloskich i rodzynek?

Co nazywasz tradycyjnym nugatem? Przerazliwie slodka masa z bialek z
miodem jest przeciez podstawowym skladnikiem kazdego nugatu.

Nugat robiony jest z orzechow wloskich i masy z bialek i miodu od czasow
rzymskich, kiedy nazywano go "nucatum". Podobnie we Francji, gdzie jego
produkcja rozwinela sie w XVI wieku w Marsylii. W polowie XVII wieku w
Montelimar wymyslono nugaty z migdalami. Obecnie robi sie nugaty z
roznymi dodatkami.

Nugat w ogole wystepuje obecnie w wielu odmianach. We samej Francji
istnieje przynajmniej kilka podstawowych odmian. Ogolnie rzecz biorac
francuskie nugaty sa twarde, natomiast nugat miekki, z wieksza iloscia
bialka, umieszczony miedzy dwoma wafelkami to specjalnosc polska
wywodzaca sie z Galicji.

Wladyslaw

1. Data: 2001-10-29 12:43:36

Od: "Basia Jarosik" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

To wszystko, co piszecie o nugacie brzmi OOOOGROMNIE zachecajaco. Moze by
tak jakis konkretniejszy przepisik dla ignoranta, co zawsze wafelki
przekladal tylko masa z kakao, cukru i mleka...???
Prosze, prosze (i lapkami macham)
(Mam jeszcze paczke wafekow w "poczekalni")

Pozdr. - Basia

1. Data: 2001-10-29 19:36:44

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1f210wj.1fugr6y1ersbgwN%w...@t...com.pl...
> [...]
> francuskie nugaty sa twarde, natomiast nugat miekki, z wieksza iloscia
> bialka, umieszczony miedzy dwoma wafelkami to specjalnosc polska

Jak zwykle jestes skarbnica wiedzy i zawstydzasz mnie kulinarna erudycja w
zestawieniu z moim jej brakiem. W czasie gdy mieszkalam w Niemczech na
podstawie doswiadczen zakupowych nabralam przekonania, ze masa nugatowa (w
bloku do wypiekow, zawarta w wyrobach czekoladowych i ciastkach itp.) to
bardzo dobra skadinad masa ze zmielonych orzechow laskowych cos w stylu
nutelli gdyby odjac od niej kakao. Oczywiscie ta galicyjska odmiana smakuje
mi najlepiej, moj Tatus skads jest przekonany ze specjal ten ma korzenie na
bliskim wschodzie, Turcja itp. Wziawszy pod uwage historie Polski jest to
mozliwe.

Pozdrowienia, Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-10-29 19:38:01

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bozena <b...@s...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ri1hk$1ds$...@s...icm.edu.pl...
> A ja nie wiem, co to jest nugat :o((((
> ale i tak bardzo sie ciesze, ze wrocilas :o))))))
>
> Bozenka z Wilna :o)
No to sie ciesze ze sie cieszysz, ;o)))))))

Agata

1. Data: 2001-10-29 22:03:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>No to sie ciesze ze sie cieszysz, ;o)))))))
>
>Agata

to ja sie jeszcze dolacze do grupowej uciechy
Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-30 08:31:16

Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisal(a) nam tak:
> [...]
>bliskim wschodzie, Turcja itp. Wziawszy pod uwage historie Polski jest to

nie pamietam skad wiem, ale wiem na pewno, ze on - nugat - wlasnie z
Turcji przyjechal
mniam!

ps. a kupilismy sobie CK Kuchnie Maklowicza i oprocz paru ale i paru
za co do ksiazki, bedziemy sie teraz raczyc specyjalami CK

z galicyjskim pozdrowieniem...

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
George Eliot
Nie twierdze, ze kobiety sa glupie: zostaly stworzone

Pytanie do Bozenki
Golonka
nowa atrakcyjna usługa: Przedłużone Gwarancje
spotkanie w Poznaniu - propozycja
Wkupne....z archiwum pamieci...