Re: Wrocilam

From: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Wrocilam
Date: Mon, 29 Oct 2001 20:36:44 +0100

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1f210wj.1fugr6y1ersbgwN%w...@t...com.pl...
> Agata Solon <a...@p...onet.pl> wrote:
>
> Co nazywasz tradycyjnym nugatem? Przerazliwie slodka masa z bialek z
> miodem jest przeciez podstawowym skladnikiem kazdego nugatu.
>
> Nugat robiony jest z orzechow wloskich i masy z bialek i miodu od czasow
> rzymskich, kiedy nazywano go "nucatum". Podobnie we Francji, gdzie jego
> produkcja rozwinela sie w XVI wieku w Marsylii. W polowie XVII wieku w
> Montelimar wymyslono nugaty z migdalami. Obecnie robi sie nugaty z
> roznymi dodatkami.
>
> Nugat w ogole wystepuje obecnie w wielu odmianach. We samej Francji
> [...]

Jak zwykle jestes skarbnica wiedzy i zawstydzasz mnie kulinarna erudycja w
zestawieniu z moim jej brakiem. W czasie gdy mieszkalam w Niemczech na
podstawie doswiadczen zakupowych nabralam przekonania, ze masa nugatowa (w
bloku do wypiekow, zawarta w wyrobach czekoladowych i ciastkach itp.) to
bardzo dobra skadinad masa ze zmielonych orzechow laskowych cos w stylu
nutelli gdyby odjac od niej kakao. Oczywiscie ta galicyjska odmiana smakuje
mi najlepiej, moj Tatus skads jest przekonany ze specjal ten ma korzenie na
bliskim wschodzie, Turcja itp. Wziawszy pod uwage historie Polski jest to
mozliwe.

Pozdrowienia, Agata Solon, naturalna