Re: Wszystkim

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 2 Mar 2019 22:25:15 -0800 (PST)
Subject: Re: Wszystkim
From: j...@o...pl

> Miłość jest warunkowa - a tu opisywany
> Stwórca nie daje żadnych powodów aby go miłować.

Po co ma ci dawać powody? Sam powinieneś wiedzieć,
że już samo to, że żyjesz, jest wystarczającym powodem.
A że nie cały czas będziesz miłował go całą swoją duszą i całym sobą,
to tez wiadome; nawet Pan Jezus zarzucił Mu, że Go opuścił, choć przecież
nigdy tak nie było. Pewnie, że trochę różne aspekty, jednak istota sprawy
zawsze jest taka sama w samej swej istocie.

Proszę sobie uświadomić, że Bóg nikogo nie opuszcza, ani nie kara za miłość,
której wobec Niego strzeliście żywić już nie potrafimy. Jednak wdzięczność
powinna pozostać w nas, bo nie wymaga ona od nas niczego, prócz zwykłej prawdy.

> Ziemia nigdy nie upodobni się do Nieba bo nie do takich celów została
> stworzona - tu każde żywe istnienie musi walczyć o każdy dzień
> wegetacji, mimo świadomości że koniec i tak jest nieuchronny.

upodobni się, bo całkiem nie musimy walczyć; walczymy tylko dlatego,
że nasza cywilizacja jest póki co mało ucywilizowana.

> Jako jego dzieciom należy się jakieś wyjaśnienie. Nie, nie jakieś
> pozbawione ładu i składu urojenia innych ludzi przebranych w kapłańskie
> szaty a Słowo Boże powinno być jawne i dostępne dla nas, Jego dzieci.
> Oj widzę że nie oglądałeś "Wilka z Wall Street", długo bohater
> wymieniał  zalety posiadania pieniędzy, dużych pieniędzy, finiszując
> podkreślił - " i wreszcie pieniądz sprawia że jestem lepszym człowiekiem",.

> Jak mamy do tego podchodzić, do tego pobierania energii? Stwórca nie
> wyposażył nas w jakieś wtyczki i kontakty do podłączania a zęby do
> [...]

przestań. na poziomie abyśmy my mogli zaistnieć wyposażył nas we wszystko,
co niezbędne. i nadal na tym poziomie istnieć możemy, jednakże w przyszłości
powinniśmy coraz bardziej umieć odczuwać istoty w umysłowym sensie istniejące,
tzn. odczuwające ból pomiędzy istnieć, a nie istnieć.

pozdrawiam,
jacek

przecież wiesz, że Bóg współdziała z Naturą, i też między innymi dlatego
wszystko jest niezdeterminowane, w tym nasza wola, poza Dobrocią.