Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)

1. Data: 2009-10-03 08:05:46

Temat: Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)
Od: rth <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

mam urządzenie (miernik poboru energii) wyposażone w zintegrowaną
wtyczkę Schuko, czyli z uziemieniem w postaci dwóch sprężynek po
bokach gniazdka, bez dziury na bolec uziemiający:

http://de.wikipedia.org/wiki/Schuko
http://en.wikipedia.org/wiki/Schuko

Podłączenie w PL jest bardzo utrudnione, bo praktycznie wszystkie
gniazdka są wyposażone w bolec uziemiający. Wtyczka nie jest
"uniwersalna" (t.j. nie ma dziury na owy bolec).

Ma ktoś pomysł skąd pozyskać przejściówkę (a praktycznie to pewnie
dwie, przed i za miernikiem)? Na Allegro jakoś nie widzę, z Google też
niewiele wynika.

Zrezygnowanie z uziemienia nie wchodzi w grę, to jest teraz tak robię
dla niewielkich urządzeń, ale chciałbym to podłączyć przez np. UPS czy
pralkę.

2. Data: 2009-10-03 09:28:42

Temat: Re: Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"rth" <r...@g...com> wrote in message
n.googlegroups.com...
[...]

Skoro jest to system niemiecki lepiej wymienić wtyki na polskie.
Przejściówki można szukać w AJM Conrad i w Elfa...
Inna sprawa - jeżeli jest to miernik przejściówki powinny być w komplecie
lub jako opcja do kupienia.

3. Data: 2009-10-03 10:12:27

Od: Prawusek <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 03 Oct 2009 01:05:46 -0700, rth wrote:

> [...]
>
> Zrezygnowanie z uziemienia nie wchodzi w grę, to jest teraz tak robię
> dla niewielkich urządzeń, ale chciałbym to podłączyć przez np. UPS czy

http://sklep.avt.pl/p/pl/4823956/przejsciowka+siecio
wa+uniwersalna.html

4. Data: 2009-10-03 11:00:18

Od: rth <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Paź, 11:28, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
> Skoro jest to system niemiecki lepiej wymienić wtyki na polskie.

Jak pisałem, wtyczka jest ZINTEGROWANA; stanowi część obudowy
miernika. Wymiana nie jest możliwa.

> Przejściówki można szukać w AJM Conrad i w Elfa...
> Inna sprawa - jeżeli jest to miernik przejściówki powinny być w komplecie
> lub jako opcja do kupienia.

Miernik jest właśnie kupiony w Conrad, tyle że w Berlinie...

Co do przejściówek -- o dziwo nie jest tak prosto; póki co nie udało
mi się nic znaleźć. Ciężko mi uwierzyć, że nie da się tego kupić, bo
przecież nie jest to jakaś kompletna egzotyka.

5. Data: 2009-10-03 11:01:16

Od: rth <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Paź, 12:12, Prawusek <p...@i...pl> wrote:

> http://sklep.avt.pl/p/pl/4823956/przejsciowka+siecio
wa+uniwersalna.html

Jak większość "uniwersalnych", także i ta nie obsługuje uziemienia :(

6. Data: 2009-10-03 11:29:12

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"rth" <r...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...

> http://sklep.avt.pl/p/pl/4823956/przejsciowka+siecio
wa+uniwersalna.html

Jak większość "uniwersalnych", także i ta nie obsługuje uziemienia :(

Pozostaje tylko dorobić sobie przejściówki "na kablu" czyli niemieckie
gniazdo i wtyczka i taka para polska w postaci przedłużaczy. A propos - co
to za miernik?

7. Data: 2009-10-03 12:00:39

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"rth" <r...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...

Może się nada:
http://www.conrad.pl/?art=624399&back=serch - obciążalność 3,6 kW
A na wyjściu powinien wystarczyć kabel do zasilania komputra - ma wtyk
niemiecki uniwersalny i trzy żyły - wystarczy obciąć wtyk wyjsciowy i
zamontowac polskie gniazdo przelotowe z kołkiem uziemiajacym.

8. Data: 2009-10-04 09:01:08

Od: Qwerty <k...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

rth pisze:
> Hej,
>
> mam urządzenie (miernik poboru energii) wyposażone w zintegrowaną
> wtyczkę Schuko, czyli z uziemieniem w postaci dwóch sprężynek po
> bokach gniazdka, bez dziury na bolec uziemiający:

Kup sobie "niemiecki" przedłużacz i wymień wtyczkę na "polską".

9. Data: 2009-10-04 09:45:36

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz> szukaj wiadomości tego autora

Tez mialem podobny problem. Przejsciowke znalazlem w OBI we Wrocławiu. z
jednej strony żeńska schuko a z drugiej meska normalna z otworem na bolec
uziemiajacy. Rzeczywiscie trudno to bylo znalezc.

pawelWN

10. Data: 2009-10-04 09:49:06

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"pawelWN" <p...@p...onet.plzzz> wrote in message
> [...]
> jednej strony żeńska schuko a z drugiej meska normalna z otworem na bolec
> uziemiajacy. Rzeczywiscie trudno to bylo znalezc.

http://cd.brilux.pl/doc/akcesoria/53_54.pdf

Płyta betonowa KRATKA na trawe
Lodówka
Czy duze kafelki w kuchni na scianie?