Wybuch gazu -W butli

61. Data: 2016-06-11 08:49:51

Temat: Re: Wybuch gazu -W butli
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-10 o 20:18, BQB pisze:

> Butla wybucha gdy gaz wydostanie się z butli i zetknie się z czymś, co
> spowoduje jego zapłon.

To wtedy nie butla wybucha tylko mieszanina gazu z powietrzem.
Co do butli to nie tylko gaz wybucha, kiedy się wydostanie z butli.
Czasami gaz potrafi rozerwać butlę. Sam byłem świadkiem jak butla z
gazem pękła na szwie (spawie). Na szczęście stało się to na zewnątrz,
tuz przed wniesieniem do budynku. Gdyby się to stało wewnątrz to
momentalnie cały dom by się wypełnił gazem. Najmniejsze źródło ognia
spowodowałoby, że cały dom wyleciałby w powietrze.

> Powody nieszczelności mogą być różne - rdza, uszkodzony zawór,
> uszkodzona uszczelka, uszkodzony reduktor czy też uszkodzony wąż.
> Zapobiegać łatwo - wystarczy nie dopuszczać do wydostania się gazu.

Najważniejsza jest w tym wszystkim odpowiednia wentylacja. Ponieważ
propan-butan gromadzi się na dole pomieszczeń to właśnie nisko przy
podłogach powinny się znajdować otwory wentylacyjne. Najczęstszą
przyczyną wybuchów gazu propan-butan jest właśnie brak odpowiedniej
wentylacji, która doprowadza do gromadzenia się gazu.

Oczywiście nie zwalnia to od pilnowania, aby nie było wycieków.