Wyciskarka wolnoobrotowa

31. Data: 2016-07-20 17:46:09

Temat: Re: Wyciskarka wolnoobrotowa
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 17:39 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Chyba jednak tak: http://www.dzyszla.aplus.pl/blog-1328261428.html

> Wystarczy, żebyś nie gotowała w nim wody tak często jak gotujesz - znam
> osoby,które gotują ją raz/dwa na cały dzień i parzą sobie herbatę/kawę w
> termosie. Nie ma potrzeby gotowania większej ilości wody co chwila, aby
> zaparzyć sobie jedną filiżankę napoju. To ewidentnie obniża koszty.

Ciekawe, że dotarliśmy do tego samego źródła :)

--
Trefniś

32. Data: 2016-07-20 17:49:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Jul 2016 17:46:09 +0200, Trefniś napisał(a):

> Ciekawe, że dotarliśmy do tego samego źródła :)

Jedno z pierwszych w wyszukiwaniu :-)

33. Data: 2016-07-20 19:26:26

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 17:49 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Jedno z pierwszych w wyszukiwaniu :-)

To nie takie proste i jednoznaczne. Ja nie używam gugiełek, które oszukują
i podrzucają "po uważaniu" :)
Ja używam kaczora duckduckgo.com którego polecam.

--
Trefniś

34. Data: 2016-07-21 02:00:21

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-20 o 17:39, Ikselka pisze:

> [...]
> termosie. Nie ma potrzeby gotowania większej ilości wody co chwila, aby
> zaparzyć sobie jedną filiżankę napoju. To ewidentnie obniża koszty.
Wiem, ale ja lubie zagotować wodę na cały czajnik (na gazie) i ją zawsze
mieć zagotowaną. Herbatę często robię.
Za gaz duzo nie placę. Jakieś 35-45 zł na dwa m-ce. Ostatnio nic ie
pieklam, ale gazu dużo też nie wychodzi.
W piekarniku mam jeszcze opcje oprócz gazu- na prąd (jakis rożen bez
bolca), ale nie praktykowałam, chociaż kucheka ma już 3 lata. Rany, jak
ten czas szybko leci.

--
animka

35. Data: 2016-07-21 02:04:34

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-20 o 17:45, Trefniś pisze:

> [...]
> niższy od kosztu gotowania w czajniku elektrycznym.
>
> Oczywiście przy obliczeniach trzeba dokładnie określić aktualne ceny
> gazu i prądu dla konkretnego odbiorcy. Wiele też zależy od konkretnych
> rozwiązań, np. elektryczne czajniki mogą mieć sprawność bliską 100%,
> ale wcale nie muszą :)
>
> Niestety, wiem z obserwacji, że niesłychanie często w naszych
> kuchniach marnuje się olbrzymie ilości gazu. Zwyczajnie nie wiemy,
> _jak_ gotować oszczędnie. Poczynając od gotowania znacznie większej
> ilości wody, niż to jest potrzebne, a kończąc na nagminnym gotowaniu

Mam jeden palnik największy, dwa mniejsze i jeden malutki. Gotuję na tym
do jakiego garnek czy patelnia mi pasuje.

--
animka

36. Data: 2016-07-21 02:08:17

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-20 o 19:26, Trefniś pisze:

> To nie takie proste i jednoznaczne. Ja nie używam gugiełek, które
> oszukują i podrzucają "po uważaniu" :)
> Ja używam kaczora duckduckgo.com którego polecam.

Co to jest?

--
animka

37. Data: 2016-07-21 11:10:58

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 02:08 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> W dniu 2016-07-20 o 19:26, Trefniś pisze:

(...)

> Co to jest?

Wyszukiwarka, podobna do google.com.

https://duckduckgo.com/

Deklarują, że w żaden sposób nie inwigilują swoich użytkowników i nie
zbierają o nich danych.
Oczywiście to z konieczności musi być tylko kwestią wiary :)

Z jednej strony korzystają z otwartego oprogramowania i niezależnych
źródeł informacji, co sprzyja anonimowości. Ale z drugiej są firmą z USA,
a to już wprowadza element sceptycyzmu.
Można wierzyć, że jeśli nie zbierają danych, to żadne NSA i jej
współpracownicy nie mają wiedzy o użytkownikach. Przynajmniej do czasu,
kiedy nie zostaną zmuszeni do współpracy :)

Wydaje się, że można wierzyć przynajmniej w niezależność "kaczorka" od
reklamodawców.

Oczywiście jakość wyników wyszukiwania nie jest lepsza od google.com.

--
Trefniś

38. Data: 2016-07-21 11:35:42

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 02:04 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> W dniu 2016-07-20 o 17:45, Trefniś pisze:

(...)

> Mam jeden palnik największy, dwa mniejsze i jeden malutki. Gotuję na tym
> do jakiego garnek czy patelnia mi pasuje.

Jeśli chodzi o oszczędność gazu, należy bezwzględnie stosować taki palnik,
którego płomienie pozostają w obrysie garnka. Inaczej płomień będzie
ogrzewał także powietrze wokół garnka, zamiast dna garnka.
Nagminnie wybierane są stanowczo za duże palniki, przyjrzyjcie się.

Ale należy też pamiętać o innym niebezpieczeństwie. Jeśli zastosujemy zbyt
mały palnik, spalanie gazu odbywa się przy deficycie tlenu. Duży garnek
utrudnia dostęp świeżego powietrza do płomienia. Wtedy powstaje
niebezpieczny tlenek węgla.
W dobie pralek automatycznych zatrucie CO od zwykłego gotowania może wydać
się mało prawdopodobne i wydumane. Ale znam opowiadania starszych osób,
które "gotowanie prania" wspominają jako całodzienny ból głowy, bo takie
gotowanie w wielkim garze na małym palnikach (nawet, jeśli stosowano dwa
lub trzy) trwało godziny. Mądre osoby wypraszały z domu całą rodzinę,
otwierały szeroko okna, ale np. w zimie też prać trzeba.

--
Trefniś

39. Data: 2016-07-21 12:42:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Jul 2016 19:26:26 +0200, Trefniś napisał(a):

> To nie takie proste i jednoznaczne. Ja nie używam gugiełek, które oszukują
> i podrzucają "po uważaniu" :)

No ale jednak dają możliwość wyboru z tego siana 33333-]

> Ja używam kaczora duckduckgo.com którego polecam.

Być może wypróbuję, ale przecież wyniki zależą głownie od słów kluczowych.

40. Data: 2016-07-21 12:43:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Jul 2016 02:00:21 +0200, Animka napisał(a):

> Za gaz duzo nie placę. Jakieś 35-45 zł na dwa m-ce.

To chyba i nie gotujesz obiadów. 3-)

Pieczenie/smażenie na stali nierdzewnej
Trawienie i przyswajanie mleka UHT
Creme au violette