Re: Wysoka lodówka

From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Wysoka lodówka
Date: Mon, 23 Mar 2009 18:28:36 +0100

Agnieszka Bohosiewicz <a...@N...screech.rychter.com>
wrote:

> -- dwa agregaty czy jeden? dwa termostaty czy jeden? Raczej nie
> przewiduję długich wyjazdów i zostawiania wyłączonej części
> lodówkowej z wciąż działającym zamrażalnikiem

Dwa agregaty zamiast jednego to dwa razy większa szansa awarii
któregoś. To samo z termostatami. Poza tym chyba nie wierzę, że
lodówka z dwoma agregatami pobiera tyle samo energii co równowazna
jej lodówka z jednym.
Jesli nie przewidujesz wykorzystywania opcji "wyłączamy pół lodówki"
to taka opcja nie ma sensu moim zdaniem.

> -- w jednym ze sklepów dowiedziałam się, że im grubsze ściany
> zamrażalnika tym lepiej - mniej ucieka zimno. Prawa to? Zależało
> mi
> na jak największym zamrażalniku a tu taki zonk.

Teoretycznie ma to sens, im grubsza ścianka, tym grubsza izolacja i
w wyniku ciepło mniej ucieka, ale pytanie, czy faktycznie za grubszą
ścianką zawsze będzie szła lepsza (bo grubsza) izolacja. Tu już nie
wiem, nie chcę się mądrzyć w ciemno.

> -- podobają mi się lodówki Boscha, Siemensa, Samsunga - jak jest z
> trwałością, cichością, bezawaryjnością?

Bosch i Siemens to ten sam producent, generalnie OK, choć z designem
i rozwiązaniami mam wrażenie, jakby się trzymali krok w tyle za
innymi producentami. Samsung jest OK, do Twojej listy osobiście
dokładam Electroluxa.

> (miałam kiedyś starcie z warszawskim serwisem Whirepoola,
> *nigdywięcej*)

I racja! Whirlpool tylko mikrofalki robi dobre.

-- głupie pytanie estetyczne: czy naprawdę
> przesmarowanie metalicznego frontu jakimś magicznym
> preparatem/woskiem chroni przed zostawianiem śladów palców?

O ile wiem, to nie ma siły, Magiczne preparaty do Inoxu cośtam
podobno dają, ale efekty nie są warte kasy na nie wywalanej - tak
słyszałem, sam nie próbowałem nic z takich wynalazków.

> pytanie: czy jest sens inwestować 3kpln w lodówkę? Czy może nie
> powinnam liczyć na to, że kupię bezawaryjny kombajn na lata?

Na bezawaryjny kombajn nie licz, czasy lodówek chodzących
bezproblemowo przez kilkanaście lat lub dłużej minęły już jakiś czas
temu, obecnie o lodówce można mówić że jest bezawaryjna, jak 5 lat
wytrzyma, niestety. Więc kalkuluj ten wydatek nie na zasadzie "a
wydam na lepszą, ale będzie na lata", tylko raczej "wydam na lepszą,
bo będzie lepsza/wygodniejsza w codziennym użytkowaniu". Więc jesli
kostkarka do lodu, półka do wina, zegarek z budzikiem, wbudowany
telewizor, czy co tam teraz droższe lodówki mają, Ci się przydadzą -
warto. Jeśli nie - wiadomo :-)

J.