Re: Z prasy

Data: 2005-05-26 16:57:50
Temat: Re: Z prasy
Od: "budrys" <b...@t...de>

"ONo" <k...@v...pl> schrieb im Newsbeitrag
news:d74nq8$u1j$1@opal.icpnet.pl...
> Wg. mnie nie byloby zadnego problemu, gdyby bylo wiadomo kto odpowiada za

> Zgadzam sie, ale jest znowu taki maly problem - kto odpowiada?
> Pod kogo podlega osrodek?
> Miasto, powiat, wojewode, ME, MZiOP, tak problemow mozna mnozyc, pytan
> tez.

/.../

> Moze poprostu trzeba zadzialac, tak np, jak napisal budrys - bede zdwonil
> wieczorem

Wiesz, chodzilem do tej szkoly i nie jest mi obojetne co jaka gazeta o niej
pisze.
Wlasnie Pani dyrektor Siczynska jest autorka uruchomienia w tej szkole,
szkolenia
dzieci z autyzmem i wiele serca wlozyla - pozy swymi tylko obowiazkami - aby
ten
projekt wdrozyc w zycie, no i udalo sie.
A tu masz, jedna sprawa i juz sie z niej probowalo zrobic "worek do bicia".

Rozmawialem wiec o tym chlopcu i calej tej sprawie z emerytowana moja dawna
polonistka, Pania
mgr. Barbara Knast. Wiem tylko ze sprawa byla emitowana w programie
"Teleskop" po
ktorym znalazlo sie rozwiazanie.
Nie wydaje mi sie aby Pani dyrektor popelnila tutaj jakies bledy czy
pokazala swoja bezdusznosc.
To byl experyment i z pewnosia w przyszlosci zaden tego typu przypadek
przyjecia takiego
przypadku niepelnosprawnego ucznie nie bedzie mial miejsca.
Ten typ szkoly poprostu nie jest w stanie szkolic tak wymagajacych opieki
uczniow.
Ponadto chcialbym przypomnie, ze dawniej byl tzw. okres probny obejmujacy
kwartal nauki w
1 klasie zawodowki po ktorym robilo sie tam "sito" na podstawie osiagnietych
ocen i
ucznow ktorzy nie byli w stanie sprostac nauce, usuwano z internatu.
Nie kazdy poprostu nadawal sie do nauki elektroniki, ktora to wymaga
zdolnosi
dedukcyjnego myslenia. Znalem tam kilku, ktorzy kuli, kuli ale nic z tego
nie "kapowali.
Dlatego bylo "sito" - najlepsi zostawali. To tez byl pewien experyment,
ktory dla jednych
byl sukcesem a dla innych porazka. No niestety taki byl profil tej szkoly.
Takie "sita" to nic nowego tak dawnie jak i dzisiaj. Ta szkola to nie Dom
Opieki Spolecznej.
I to by bylo na tyle;-)

budrys