Re: Za energię jak za złoto.

From: "Chiron" <i...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Za energię jak za złoto.
Date: Fri, 27 Apr 2012 08:27:57 +0200

wiadomości news:4f9a371e$1@news.home.net.pl...

> Wygląda na to, że raczej nie.
>
> [ciach]

> Tak. Ale (1) w odpadach z elektrowni węglowych znajduje się nie tylko
> tryt, a poza tym (2) i tak liczy się skuteczne napromieniowanie
> populacji, a to jest większe dla węglowych o tej samej mocy.
Skuteczne napromieniowanie? A co to takiego? Czy beta promieniotwórczy
tryt, szybko się rozpadający i uciekający do górnych warstw atmosfery takie
same wyrządzi szkody populacji co promieniotwórczy stront czy pluton
rozrzucone na dużej przestrzeni?

> [ciach]

> Tak, wody gruntowe w skalnych wyrobiskach na głębokości setek metrów...
> I już widzę te stada terrorystów kopiących w zasypanych sztolniach w
> celu wydobycia materiałów radioaktywnych... Równie dobrze mogliby sobie
> nakopać z naturalnych złóż ;->
Gdzie takie w Polsce występują? Poza tym- I w głębokich kopalniach są wody
gruntowe- nawet tych bardzo głębokich w Afryce. I jakoś tak w niektórych
tych krajach istnieje kara śmierci za przyjęcie takich odpadów.

> No i właśnie o to chodzi.
>
> Jak chcesz mieć cywilizację bez żadnych odpadów, musisz zlikwidować
> wszelką technologię.
Odpadów? Ale_nie_takich!

> Węgiel nie promieniuje, matole! Tylko zawarte w jego złożach domieszki.
Wiem durniu- nigdzie tego nie napisałem. Poza tym porównywanie
promieniotwórczości, jaka dostaje się do atmosfery i jej skutków dla ludzi
przy spalaniu węgla z tą, jaka dostaje się do gleby i atmosfery i jest
roznoszona wszędzie przez zwierzęta, opady atmosferyczne, wody gruntowe z
odpadów radioaktywnych świadczy o całkowitej Twojej ignorancji. Technologie,
które posiadają np Niemcy- umożliwiające czyste spalanie węgla podrażają
jego koszty- ale są do przyjęcia. Ty proponujesz w ciągu od kilku do
kilkuset lat nieuchronną zagładę. Pozostaje mi życzyć Ci mieszkania koło
takiej elektrowni. I niech jakiś debil wysili się (podobnie, jak w
Czernobylu) i znajdzie jej słabe punkty. Albo terrorysta czy zwyczajny
wariat. Bardzo trudno upilnować 1 elektrownię- kilku nie sposób. W
Fukushimie przyjęli maksymalną falę tsunami na 5 metrów. Były 10 metrowe. To
Japończycy. Znając nasze wykonawstwo- z betonu przeznaczonego na elektrownię
powstaną wokół domki jednorodzinne (już tak było, jak zaczęło się z
Żarnowcem), i w ramach oszczędności da sięgorsze materiały na zabezpieczenie
powłoki reaktora. Czy zgadzasz się, zeby w razie awarii, w której zginie
wielu ludzi od promieniotwórczości- powiesić Cię za ślepotę?

serdecznie pozdrawiam

Chiron