Za energię jak za złoto.

1. Data: 2012-04-20 08:51:21

Temat: Za energię jak za złoto.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polsce-moze-zabrakna
c-pradu-2524902.html

Przecież wiadomo, dlaczego mamy umowę gazową z Rosjanami i nowe
stadiony zamiast elektrowni atomowej :-/
Tusk mi kaktusk wyrośnie, jeśli nie chodzi o energetyczne OSTATECZNE
ujajenie Polski!

2. Data: 2012-04-20 15:11:24

Temat: Re: Za energię jak za złoto.
Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Kwi, 10:51, Ikselka:
>... chodzi o energetyczne OSTATECZNE
> ujajenie Polski!

Wg mnie - "informacja" na zamówienie. Oznacza to, że prawdopodobnie
będziemy doświadczać i 20 stopnia zasilania i wyłączeń prądu. Dopóki
nie odezwą się zewsząd nawoływania o elektrownię atomową.
I tym sposobem władza wymusi "powszechną zgodę społeczną"...

smutne to

mal

3. Data: 2012-04-21 06:47:44

Od: tryton <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-20 10:51, Ikselka pisze:
> http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polsce-moze-zabrakna
c-pradu-2524902.html

prosta sprawa zamiast pakować w kolejny dom kolejną klimatyzację to
radze posadzić drzewo i w upały siedzieć w cieniu

ja mimo że pracuje w energetyce i prąd mam za grosze to przez ostatnie 2
lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30% poprzez wymianę
sprzętów na energooszczędne

4. Data: 2012-04-21 08:52:03

Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tryton" napisał

> przez ostatnie 2 lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30%
> poprzez wymianę sprzętów na energooszczędne

Konkretniej byś mógł ?
Domyślam się ,że oświetlenie , telewizor , lodówka - bo to chodzi albo na
okrągło albo parę godzin dziennie , ale tak na przykład robot kuchenny swoją
moc mieć musi , bo inaczej nie uciągnie ;)

pozdrawiam

Dziobak

5. Data: 2012-04-21 14:37:56

Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tryton" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> ja mimo że pracuje w energetyce i prąd mam za grosze to przez ostatnie 2
> lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30% poprzez wymianę

i ch.... z tym, skoro zuzycie energii przez gospodarstwa domowe stanowi 1,5%
zuzycia ogólnego. Niektóre źródła podają że do 5%. Moglibyśmy się więc
wszyscy nawet całkowicie wyłączyć i sytuacji w dostawach i zużyciu energii
nie zmieniłoby to W OGÓLE.
Te nieszczęsne zużycie mieszczące się w granicach błędu statystycznego płaci
jednostkowe ceny za energię znaaaaaaaacznie większe (za 1kWh) niż odbiorcy
przemysłowi lunb chociażby nawet niewielkie firmy.

6. Data: 2012-04-21 14:44:21

Od: "k.marciniak" <a...@m...gd.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te nieszczęsne zużycie mieszczące się w granicach błędu statystycznego
> płaci jednostkowe ceny za energię znaaaaaaaacznie większe (za 1kWh) niż
> odbiorcy przemysłowi lunb chociażby nawet niewielkie firmy.

Taaa jasne - skąd masz takie dane ?

Bo u mnie przy prowadzonej działalności gospodarczej cena za kWh jest
WYŻSZA niż przy gospodarstwie domowym.

--
Krzysiek M.

7. Data: 2012-04-21 15:45:59

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-20 17:11, mal pisze:
> Wg mnie - "informacja" na zamówienie.
Nieprawda.od lat istnieją raporty,że to musi pierdyknąć.Tyle że olewano
to przez cały czas.
Bo skąd wziąć kasę na modernizację, jak trzeba na stadiony???

8. Data: 2012-04-21 15:52:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Kwi, 08:47, tryton <d...@o...pl> wrote:

> [...]
>
> ja mimo że pracuje w energetyce i prąd mam za grosze to przez ostatnie 2
> lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30% poprzez wymianę

I po co? - prąd zużywany przez gospodarstwa domowe to marny ułamek
ogólnego zużycia. Najwięcej zużywa przemysł. Naprawdę wierzysz, ze
przejscie na energooszczędne żarówki i pralki uratuje sytuację?
Oszczedzanie energii w domu nie ma sensu, po prostu energia ma być i
tyle.
Bowiem czy policzyłeś, ile CIEBIE kosztowała ta wymiana sprzętu i ile
prądu mógłbyś za to kupić?
A obliczając, żę co 3-5 lat i tak będziesz ten sprzęt musiał wymienić
(ponieważ tyle wynosi obecnie żywotność sprzedawanego badziewia
zwanego SPRZĘTEM AGD), to zamiast kupować ten sprzęt za kwotę
powiedzmy 10000 miałbyś na te 3 lata za te 10000 prąd.
3333-)

9. Data: 2012-04-21 17:47:50

Od: tryton <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I po co? - prąd zużywany przez gospodarstwa domowe to marny ułamek
> ogólnego zużycia. Najwięcej zużywa przemysł.

ależ nieprawda:

Struktura dostaw energii elektrycznej odbiorcom taryfowym w 2008 r.
według poziomów napięć:

odbiorcy na WN 12,9 TWh (12,7%)
odbiorcy na SN 36,7 TWh (35,7%)
na nn grupa C 50,6 TWh (50%)
w tym gospodarstwa domowe 28,3 TWh (27,9%)

10. Data: 2012-04-21 19:15:43

Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisała

A obliczając, żę co 3-5 lat i tak będziesz ten sprzęt musiał wymienić
(ponieważ tyle wynosi obecnie żywotność sprzedawanego badziewia
zwanego SPRZĘTEM AGD)..

święta racja i nie liczy sie jakość tego badziewia tylko sprawozdawczość
sieci serwisowych, statystyki , współczynniki , majątki wydawane na
colsulting, trenerów i inne pierdoły.
Dokładnie tak samo jest z wkręcaniem nas w wysokie klasy energetyczne
sprzetów i zakazanie zdrowych i dla oczu i po utylizazji zwykłych żarówek,
eurokołchoz rządzi :p

pozdrawiam

Dziobak

zawór napełniający
ubezpieczenie lokalu
Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
Czarny osad w kiblu
Czy moj dom gnije?