Za energię jak za złoto.

101. Data: 2012-04-27 10:22:01

Temat: Re: Za energię jak za złoto.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 23:30:31 +0200, Chiron napisał(a):

> Tyle, że "zabezpieczenie się przed wpływem na środowisko"- co innego znaczy
> w wypadku energii konwencjonalnej, a zupełnie, ale to całkiem co innego- w
> wypadku jądrowej. Wiesz, że Niemcy mają technologie czystego spalania węgla?

Wiem, zastanawiam się tylko, dlaczego MY ich nie mamy, he he, skoro Niemcy
tacy nasi koledzy są wtej Unii... czyżby chcieli nam koleżeńskounijnie
zamknąć "usta" CO2, a sami jarać swój węgiel ile wlezie, żeby NAM głupim
potem sprzedawać energię?

> Dobre pytanie: skąd wziąć. Energia jądrowa wydaje się ślepym zaułkiem-
> prawie na pewno gwarantującym ziemianom za lat kilkaset pustynię jądrową. A
> moze nawet wcześniej. Generalnie IMO obecnie ważniejszym pytaniem jest, jak
> na ziemi przestać rabować surowce, i zmusić producentów do produkcji jak
> najtrwalszych przedmiotów.

Ty się spytaj, jak zmusić użytkowników do ich kupna - i za JAKĄ cenę...

> Równa się to wywróceniu całej światowej ekonomii-
> ale musimy to zrobić. Jak bardzo spadnie zapotrzebowanie na energię
> elektryczną, gdy np każdy będzie miał pralkę, lodówkę, TV, radio, etc- jedno
> na całe życie? To są gigantyczne oszczędności- możliwe do uzyskania już
> teraz (no dobrze- po 3 Wojnie)

Takie rzeczy, Chirku, to tylko w tej, no... :-)
Myślenie życzeniowe nic nie da. Energia jest potrzebna i musi się znaleźć,
nie ma ucieczki przed atomową.
Nie żebym ją kochała, ale to konieczność. Dlatego nalezy usilnie pracowac
nad znalezieniem sposobu utylizacji odpadów.
zadne konwencjonalne sposoby pozyskiwania energi już nie wystarzczą. Ludzi
jest za dużo i za dobrze żyją, żeby nagle chceili mieć gorzej - to
podstawowa, twarda prawidłowość.

> Jednak obecnie nic na to nie wskazuje. Jak na razie- to tylko życzenie. To
> tak, jak z długiem publicznym: my korzystamy, dzieci spłacą. Tak trochę
> jakoś nie fair.

Daj spokój, raczej zarzucą nam, żeśmy nie znaleźli energii TYKLE, ile
trzeba, niż ze znaleźliśmy złą...

> Zauważ proszę, że jeśli by ktoś znalazł sposób utylizacji- to nie wiem
> dlaczego zakładasz, że będzie on tani?

Ale dlaczego zakładać, że będzie drogi? - to tylko kwestia narodzenia się
kolejnego Einsteina czy M. Curie... Wydaje mi się, ze prawdopodobieństwo
wskazuje, ze powinno to nastąpić w najbliższej przyszłosci ;-PPP

> Jeśli drogi, to dużo trzeba dołożyć
> do ceny 1kWh- i wtedy okaże się całkowicie nieopłacalna.

Jak wyżej...
:-)
--
XL smile
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/791665

102. Data: 2012-04-27 10:23:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Apr 2012 07:49:06 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> Sposob jest - wypieprzanie tego w kosmos. Tyle, ze przy konwenjonalnych
> metodach ciagle drogie.

Myślałam już o tym, oczywiście. Czarne dziury w kosmosie stwarzają
równowagę w materii, o ile nie czynią niedoborów, wiec się tam wszsytko
raczej zmieści ;-)

103. Data: 2012-04-27 10:28:28

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ślepy jestes czy tylko tak służbowo udajesz ?

Jemu za to płacą, bo nie wierzę, że można to robić za darmo. Jak tylko
powiesz coś, co mu nie leży, nazwie cię moherem albo owieczką Jarosława.
Gdy się kończą argumenty, zaczynają się inwektywy...

104. Data: 2012-04-27 11:38:11

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.04.2012 12:28, Robson pisze:

> [...]
> powiesz coś, co mu nie leży, nazwie cię moherem albo owieczką Jarosława.
> Gdy się kończą argumenty, zaczynają się inwektywy...

Cóż, to niestety w waszym przypadku nie są inwektywy, tylko stwierdzenie
faktu.

Bezmyślność i chora paranoja aż w oczy biją.

105. Data: 2012-04-27 11:44:07

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

>Myślałam już o tym, oczywiście. Czarne dziury w kosmosie stwarzają
>równowagę w materii, o ile nie czynią niedoborów, wiec się tam wszsytko
>raczej zmieści ;-)

CD w naszym najblizszym sasiedztwie na szczescie nie mamy, ale wyslanie
smiecia w kierunku Slonca powinno zalatwic sprawe. Oczywiscie pomysl nie jest
nowy, ale poki co wyniesienie 1kg na orbite jest ciagle za drogie i nie widac,
zeby w najblizszej perspektywie cos mialo sie zmienic. Dlatego topia
w trumnach na ziemi.

106. Data: 2012-04-27 13:57:27

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.04.2012 13:44, Przesmiewca pisze:

> [...]
> zeby w najblizszej perspektywie cos mialo sie zmienic. Dlatego topia

Zawsze można jeszcze pakować w strefy subdukcyjne - z czasem wessie do
wnętrza planety i przemiele. Tylko trzeba wtedy opakować tak, żeby nie
wylazło póki nie znajdzie się pod płytą.

107. Data: 2012-04-27 21:36:03

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolejnego Einsteina czy M. Curie... Wydaje mi się, ze prawdopodobieństwo
> wskazuje, ze powinno to nastąpić w najbliższej przyszłosci ;-PPP

Tak w mojej opinii- wygląda to tak: producentom udało się stworzyć rynek
producenta. Produkują dużo, źle. Cały czas podtrzymują sztucznie popyt.
Udało im się stworzyć porozumienie- dzięki któremu produkują rzeczy, które
coraz szybciej się zużywają. Energia- to też towar. Jej producent też będzie
chciał jej sprzedać jak najwięcej. Także stwarza na nią popyt. A wszystko to
stręczą banki papierowym, bezwartościowym pieniądzem. Dokąd ten system się
nie rozwali- ogłupiali konsumenci będą kupować coraz więcej gadżetów,
pożadając ich skutkiem działania reklamy i nieuczciwych działań producentów.
Jak sami konsumenci marudzą- producenci opychają swoje wyroby po dowolnych
cenach rządom (vide szczepionki). Ten system IMO jest w takiej sytuacji, że
zjada samego siebie. A właściwie już zjadł. Prawie. Na to, żeby ludzie na
całym świecie usiedli i przemyśleli to sobie- nie liczę. Jedyny sposób,
który może rozwiązać ten gordyjski węzeł- to wojna. No a jak w końcu zaczną
padać duże banki- bo w skarbcach mają zamiast pieniędzy papier wartości
makulatury, a ludziom bankomaty zgodnie będa odpowiadać: "out of order"-
rozpocznie się wrzenie. Jak jeszcze okaże się, że surowce i zasoby
energetyczne są na Ziemi na wyczerpaniu, a budzące się kraje Afryki będą
chciały błyskawicznie wybudować swój przemysł- może po globalnej wojnie
nauczymy się (chociaż spróbujemy) żyć tu razem- w sosób odpowiedzialny.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

108. Data: 2012-04-28 00:43:40

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.04.2012 11:44, Przesmiewca pisze:

> W poscie nizej napisalem, ze dopoki plujesz politycznym jadem,
> jestes malo przekonywujacy.

Twoja "rzetelna inaczej" opina wisi mi tak samo jak i twoja teoria spiskowa.

109. Data: 2012-04-28 17:19:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Apr 2012 13:44:07 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> [...]
> zeby w najblizszej perspektywie cos mialo sie zmienic. Dlatego topia

Ruscy topią w morzu...

110. Data: 2012-04-28 17:22:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Apr 2012 23:36:03 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> chciały błyskawicznie wybudować swój przemysł- może po globalnej wojnie
> nauczymy się (chociaż spróbujemy) żyć tu razem- w sosób odpowiedzialny.

Co do wojny - tak, potwierdzam, też uwazma ją za nieuniknioną, tylko że po
niej... :-(
--
XL smile
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/791665

zawór napełniający
ubezpieczenie lokalu
Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
Czarny osad w kiblu
Czy moj dom gnije?