Działka rekreacyjna i usytuowanie budynku

1. Data: 2012-04-21 15:20:19

Temat: Działka rekreacyjna i usytuowanie budynku
Od: tryton <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak to jest z warunkami i wymaganiami dotyczącymi budowy domku na
działce rekreacyjnej?
Chodzi konkretnie o odległość budowanego obiektu od granicy działki.

Sytuacja wygląda tak: mam działkę rekreacyjną 5arow wchodzącą w skład
ogrodów działkowych

Na tej działce w części centralnej mam mały murowany domek. Sąsiadująca
działka była pusta przez 25 lat, właściciel kosił ją tylko 2x w roku.

W tym roku przyjechałem pierwszy raz i zauważyłem że na sąsiadującej
pustej dotychczas działce rozpoczęła się budowa "czegoś" tuż na granicy
naszych działek w odległości <=1M od mojej działki. Na razie widać tylko
wysokie pale (działki górzyste średni spad) tak jakby miał powstać jakiś
budynek/domek nie na podłożu tylko na betonowych podporach.

Pytam więc czy są jakieś przepisy normujące odległość budynku/obiektu na
działce rekreacyjnej???

bo budowlanej wiem że musi być 3m albo pisemna zgoda sąsiada...

2. Data: 2012-04-21 19:16:56

Temat: Re: Działka rekreacyjna i usytuowanie budynku
Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chodzi konkretnie o odległość budowanego obiektu od granicy działki.
>

> Sytuacja wygląda tak: mam działkę rekreacyjną 5arow wchodzącą w skład

Ja tam sie nie znam, ale dzialka rekreacyjna a dzialka nalezaca do ROD itp
to sa dwie rozne rzeczy chyba.

Fantom

3. Data: 2012-04-21 20:55:51

Od: arturs <n...@m...mnie.tu> szukaj wiadomości tego autora

jeśli to działka wchodząca w skład ROD to na stronie PZD masz regulamin
ogrodów który to precyzuje dokładnie..

4. Data: 2012-04-22 05:18:55

Od: tryton <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-21 22:55, arturs pisze:
> jeśli to działka wchodząca w skład ROD to na stronie PZD masz regulamin
> ogrodów który to precyzuje dokładnie..

tak to jest działka ROD i faktycznie jest obszerny regulamin PZD
precyzujący to co i jak może być budowane: 35M2 3m od granicy,
dzięki!

5. Data: 2012-04-22 07:45:20

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Kwi, 17:20, tryton:
> Sytuacja wygląda tak: mam działkę rekreacyjną 5arow wchodzącą w skład
> ogrodów działkowych

Trzeba zapoznać się szczegółowo z regulaminem ogrodów działkowych,
który takie sprawy powinien regulować.

pzdr

mal

6. Data: 2012-04-22 08:51:46

Od: arturs <n...@m...mnie.tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-22 07:18, tryton pisze:

> tak to jest działka ROD i faktycznie jest obszerny regulamin PZD
> precyzujący to co i jak może być budowane: 35M2 3m od granicy,
> dzięki!

spoko, cieszę się że pomogłem.. 35m2 poza granicami miast..25 w miastach
licząc po ZEWNĘTRZNYM obrysie..
sprawdź też czy czegoś nie zmienili w Twoim przypadku bo od 1 maja
zmienia się regulamin i to sporo. na stronie PZD jest też nowa wersja..
Ja mam działkę w mieście i po 1 maja będę mógł werszcie mieć kilbelek i
szambo bo do tej pory nie można było mieć tego oficjalnie..
ale - są też sytuacje "nietypowe" których oczywiście regulamin ROD nie
przewiduje - ja mam działkę w ROD o wymiarach 7x33m - no i tam ciężko 3m
od granicy stawiać coś..więc mam w granicy..ale to sytuacja wysoce
nietypowa bo jest to wąski pas działek gdzie jest jedna za drugą tylko..

Za energię jak za złoto.
zawór napełniający
ubezpieczenie lokalu
Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
Czarny osad w kiblu