Ząb, boli a nie powinien...

1. Data: 2006-11-28 08:08:02

Temat: Ząb, boli a nie powinien...
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Jakieś 2 mc temu miałem usunięty nerw zęba, a więc teoretycznie
(tak mi się wydaje) nie powinien mnie boleć. No ale... boli, pytanie
jak to jest możliwe. Nie boli mocno, ale 'czuję' to, może to coś z
dziąsłem? czy w ogóle bóle zębów mogą być jakoś uzależnione
od pogody?

pozdr,

2. Data: 2006-11-28 10:48:16

Temat: Re: Ząb, boli a nie powinien...
Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> [...]
> jak to jest możliwe. Nie boli mocno, ale 'czuję' to, może to coś z
> dziąsłem? czy w ogóle bóle zębów mogą być jakoś uzależnione

moze byc okostna, jakies zapalenie nizej pod nim - do dentysty, RTG zrob itd.

3. Data: 2006-11-28 13:03:19

Od: "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

który zab? jak boli? na opukiwanie? na ciepło? samoistnie? przy zmianie
pogody? przy zmianie cisnienia?
Normalną sprawa jest ze zęby po leczeniu kanałowych można odczuwac przy
obniżonej odporności, przy przeziebienaich, przy zmianie pogody itp

4. Data: 2006-11-28 17:40:54

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote in message
ps.com...
[...]

znaczy nerw srednio zostal usuniety i zab wyleczony.

iwon(K)a

5. Data: 2006-11-28 18:20:03

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com napisał(a):
> [...]
> jak to jest możliwe. Nie boli mocno, ale 'czuję' to, może to coś z
> dziąsłem? czy w ogóle bóle zębów mogą być jakoś uzależnione

Witam. Może masz usunięty tylko jeden nerw, albo źle oczyszczony ząb.
Gdy ja miałam leczoną siódemkę to zostały usunięte 4 nerwy. Kanały były
czyszczone pod mikroskopem, a po zaplombowaniu ząb został kontrolnie
prześwietlony.

Pozdrawiam
Alkmina

6. Data: 2006-11-28 22:17:01

Od: "edyta ciężka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak to jest możliwe. Nie boli mocno, ale 'czuję' to, może to coś z
> dziąsłem? czy w ogóle bóle zębów mogą być jakoś uzależnione

Witaj
1) co znaczy usunięty nerw z zęba??? 2) który ząb był lub jest w trakcie
leczenia kanałowego????
3)czy zostało zrobione rtg przed w trakcie i po leczeniu???
4)czy leczenie tego zęba zostało zakończone????
te odpowiedzi są ważne aby moc Tobie pomóc w dalszym postępowaniu i
ewentualnym leczeniu.

pozdrawiam

edyta

7. Data: 2006-11-29 04:50:03

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

edyta ciężka napisał(a):

> Witaj
> 1) co znaczy usunięty nerw z zęba??? 2) który ząb był lub jest w trakcie
> leczenia kanałowego????

Hmmm łopatologicznie postaram się odpowiedzieć, bo się nie znam. Po
znieczuleniu i jakiś dziwnych czynnościach dentysta do mnie: "chce
pan coś zobaczyć", kiwam głową, pokazuje mi nitkę: "oto pana nerw,
teraz juz ten zab nie będzie pana bolał". Dwójka prawa górna.

> 3)czy zostało zrobione rtg przed w trakcie i po leczeniu???

Nie

> 4)czy leczenie tego zęba zostało zakończone????

Tak

8. Data: 2006-11-29 08:14:08

Od: "edyta ciężka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> znieczuleniu i jakiś dziwnych czynnościach dentysta do mnie: "chce
> pan coś zobaczyć", kiwam głową, pokazuje mi nitkę: "oto pana nerw,
> teraz juz ten zab nie będzie pana bolał". Dwójka prawa górna.

dwójka górna prawa, tzw siekacz boczny w szczęce jest w 99% zębem jedno
koezeniowym i jednokanałowym, ale poza kanałem głównym(z którego został
usunięty nerw) może posiadać odgałęzienia boczne i delte korzeniową, które są
często trudne do opracowania i wypełnienie i tym samym do przeprowadzenia
prawidłowego leczenia endodontycznego-to może być jedną z przyczyn Twoich
dolegliwości bólowych

powinienieś zrobić rtg tego zęba , na którym będzie można ocenić
prawidłowośc wypełnienie kanału korzeniowego tej dwójki oraz istnienie zmian w
ozębnej (tkance która znajduje sie wokół Twojego zęba).
te zmiany mogły powstać w następstwie leczenia endodontycznego ,lub nie
wygoiły sie po zastosowanym leczeniu(tego sie nie dowiesz skoro nie masz
wcześniejszej dokumentacji w postaci zdjęc rtg)

> Nie

reasumując powinnienieś zrobić zdjęcie rtg i pójśc z nim do stomatologa,
ponowne leczenie kanałowe powinno rozwiązać problem. okresowe dolegliwości
bólowe,ból przy nagryzaniu, nieprawidłowo wypełnieno kanały -widoczne na
rtgoraz zmiany w tkankach ozęnej- są kilkoma z wielu wskazań do ponownego
leczenia endodontycznego

pozdrawiam mgliście :)

edyta

drgajaca lewa powieka pod okiem