Zakażenie prostaty

1. Data: 2007-03-01 11:32:43

Temat: Zakażenie prostaty
Od: Wojtek <i...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze,
Mam pytanie następującej treści - czy w leczeniu uporczywych i
długotrwałych zakażeń bakteryjnych prostaty możliwe jest po prostu
usunięcie tego gruczołu? Powiem dokładnie o co chodzi. Mąż mojej
koleżanki (wiek około 52 lata)leczy się już od ponad dwóch lat.
Początkowo lekarze do których chodził sądzili, że jest to infekcja dróg
moczowych. Tylko śmieszna sprawa - posiewy moczu wykonywane w szpitalu
czy w innym państwowym laboratorium medycznym zawsze były jałowe. Mamy
możliwość samodzielnego wykonywania posiewów na różne pożywki i u nas
zawsze był wzrost obfity. Nie chcę się koncentrować w tym momencie na
jakości badań w placówkach medycznych, bo nie o to mi chodzi. Oczywiście
po tych posiewach wykonywaliśmy identyfikację bakterii oraz badanie ich
wrażliwości na antybiotyki. Człowiek szedł z wynikiem do lekarza i ten
ordynował mu leki, które nawiasem mówiąc działały na bardzo krótko.
Pewnego dnia przyszło nam do głowy (po usłyszeniu objawów), że może to
zapalenie prostaty. Po wykonaniu posiewów nasienia okazało się, że
wzrost drobnoustrojów jest niesamowicie obfity. Oczywiście dołączyły się
do tego objawy kliniczne, powiedziałbym ostre. Po wizycie u lekarza
jakieś antybiotyki dostał i tak sprawa ciągnie się już ponad 2 lata.
Nawiasem mówiąc żaden z lekarzy nie zlecił mu nawet badania
bakteriologicznego nasienia - ale nie o to chodzi.
Reasumując, proszę o sugestie jak można pomóc temu człowiekowi. I stąd
moje pytanie na początku czy można usunąć gruczoł krokowy znajdujący się
w stanie zakażenia i czy zakażenie przewlekłe może być wskazaniem do
takiego zabiegu. Wydaje się być to jedyne sensowne wyjście w tej
sytuacji. Być może są jakieś przeciwskazania do tego typu zabiegu.
Proszę o odpowiedzi, sugestie i pomoc oosoby profesjonalnie zajmujące
się powyższym zagadnieniem.

Z poważaniem
Wojtek

2. Data: 2007-03-01 15:44:52

Temat: Re: Zakażenie prostaty
Od: LUKY <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek napisał(a):
> [...]
> długotrwałych zakażeń bakteryjnych prostaty możliwe jest po prostu
> usunięcie tego gruczołu? Powiem dokładnie o co chodzi... ciach..

Usunięcie gruczołu robi się pacjentom którzy mają zaawansowany nowotwór
tego gruczołu, czytam dużo o prostacie bo ja mam już zapalenie w wieku
21 lat. Nie sądze że żaden szanujący się lekarz wytnie prostate z powodu
zakażenia, powód jest prosty skutki takiego zabiegu dla pacjenta są dużo
gorsze niż skutkni zakażenia jak np. nietrzymanie moczu, brak wzwodu, i
wiele innych o których poczytasz na google. Oczywiście nie zawwsze
występują one wszystkie naraz i u wszystkich, ale myśle że w 95% jakieś
skutki uboczne i to całkiem nieprzyjmne takiego zabiegu bedą miały
miejsce. Co do samego zapalenia prostaty to zakażenie bakteryjne jest
chorobą uleczalną jednak pacjent i lekarz muszą ze sobą współpracować
przez dłuższy czas co nie zawsze wytrzymuje zdrowie także psychiczne
pacjenta. Choć sama gruczoł krokowy jest wielkości kasztana to jest
bardzo ważny dla dorosłego mężczyzny.

Pozdrawiam
LUKY

mammotomia