Zamrażarka w taniej taryfie

1. Data: 2008-11-29 00:16:59

Temat: Zamrażarka w taniej taryfie
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Zamrażarki mają bezwładność cieplną pozwalającą na 24 godziny utrzymania
ujemnej temperatury. Czy wypróbował ktoś już zasilanie jej tylko podczas
taniej taryfy? Maksymalna przerwa będzie wtedy 8,5 godziny.
Powinno to dla w miarę dużej zamrażarki zużywającej 300kWh/rok przynieść
zauważalne oszczędności.

Koszt energii przez dziesięć lat wg cen dzisiejszych:
G11 - 1500 zł
G12 całą dobę - 1362
G12 tylko w nocy - 750 zł.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2008-11-29 07:48:14

Temat: Re: Zamrażarka w taniej taryfie
Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zauważalne oszczędności.
>
> Koszt energii przez dziesięć lat wg cen dzisiejszych:

Wybierz taryfę G12W i będziesz miał maksymalną przerwę 6 godzin i jeszcze
większe oszczędności.

Pozdrawiam emarcin

3. Data: 2008-11-29 09:18:42

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości

> Wybierz taryfę G12W i będziesz miał maksymalną przerwę 6 godzin i jeszcze
> większe oszczędności.
>
> Pozdrawiam emarcin

Wekendowa się nie opłaca, bo przerwy wynoszą kilkanascie godzin.

4. Data: 2008-11-29 11:01:40

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Kombinowałem tak z lodówką, średnio się sprawdzało.
Być może mozna po prostu na noc ustawiać pokrętło na MAX, a na dzień na MIN, tylko
kto o tym będzie pamiętał?
Bardzo żałuję, ze nie ma na rynku sprzętu chłodniczego pozwalającego zaprogramować
czasowo dwie taryfy i nieco inne parametry pracy
w różnych godzinach - w końcu pralki na wodę ciepłą i wodę zimną kiedyś były (i nawet
są jesli dobrze poszukać).
Być może da się samemu przerobić dodając jakiś sterownik w termostatach
elektronicznych.
Ale podejrzewam, że dla zywności nie służą dobrze kilkugodzinne skoki temperatury
powiedzmy od -24°C do -18°C.
JaC

-----

5. Data: 2008-11-29 11:37:20

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> Kombinowałem tak z lodówką, średnio się sprawdzało.

Z lodówką to raczej nie ma sensu, bo tutaj zmiany temperatury od +2 do np
+15 będą powodowały psucie się żywności. Zmiana od -20 do -`10 nie spowoduje
żadnych szkód poza np skróceniem przechowywania z 6 do 2 miesięcy. Jeżeli np
nie potrzebujemy tak długiego przechowywania, to może mieć sens.

> [...]
> elektronicznych.
> Ale podejrzewam, że dla zywności nie służą dobrze kilkugodzinne skoki

Myślę, że nie mają one znaczenia.

6. Data: 2008-11-29 12:09:00

Temat: Re: Zamrazarka w taniej taryfie
Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*emarcin* wdusil[a] knefle:

| Wybierz taryfę G12W i będziesz miał maksymalną przerwę 6 godzin i jeszcze
| większe oszczędności.

Skad te wieksze oszczednosci?
Przeciez wyrownanie ustawionej temp. bedzie skutkowalo przykladowo 3h praca
sprezarki, zamiast dorywcza ~20min w celu utrzymania zadanej temp.
Do tego dochodzi zmienna histereza termostatu co w konsekwencji moze spowodowac:
a) szybsze zuzycie sprezarki i spadek sprawnosci, co z kolei spowoduje dalsze
rozregulowanie ukladu...
b) zadowolenie RWE pomimo przejscia na G12

7. Data: 2008-11-29 12:21:08

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zil0g" <z...@m...prl> napisał w wiadomości
> [...]
> praca
> sprezarki, zamiast dorywcza ~20min w celu utrzymania zadanej temp.

Suma czasu pracy sprężarki powinna być bardzo podobna. Przedstaw model
uzasadniający Twoją teorię. Przy założeniu średniej temperatury wewnątrz
np -15 i wahaniach od -20 do -10 i pracy ciągłej i temp -15 stopni przyjęta
przez zamrażarkę ilość ciepła będzie praktycznie taka sama.

> Do tego dochodzi zmienna histereza termostatu co w konsekwencji moze
> spowodowac:
> a) szybsze zuzycie sprezarki i spadek sprawnosci, co z kolei spowoduje
> dalsze

A dlaczego nie np dłuższe życie sprężarki? Uzasadnij, że akurat ma skrócić.
I co masz na myśli mówiąc o zmiennej histerezie? Skąd wiesz, że jest
zmienna?

> b) zadowolenie RWE pomimo przejscia na G12

Obawy jak dotąd nieudowodnione.

8. Data: 2008-11-29 18:14:23

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wekendowa się nie opłaca, bo przerwy wynosz? kilkanaście godzin.

Co? chyba nie doczytałem? - cały weekend licz?c od pi?tku od godziny 22 do
poniedziałku do 7 rano jest w drugiej taryfie. Więc nie ma tam żadnej
przerwy.

Pozdrawiam emarcin

9. Data: 2008-11-29 18:15:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Nov 2008 12:01:40 +0100, 666 napisał(a):

> Ale podejrzewam, że dla zywności nie służą dobrze kilkugodzinne skoki temperatury
powiedzmy od -24°C do -18°C.

Nadaje się do wątku o in vitro na pl.sci.psychologia - tutaj, w tej grupie,
ludzie przynajmniej zauważają rzeczy oczywiste; tam twierdzą, że zarodek po
5 latach mrożenia nadaje się do użycia w celach implantacyjnych, podczas
gdy pytani, czy są skłonni zjeść mięsko 5 lat trzymane w zamrażarce już nie
bardzo się kwapią - a nuż niestrawność się napatoczy?
:-)

10. Data: 2008-11-29 19:06:00

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> Co? chyba nie doczytałem? - cały weekend licz?c od pi?tku od godziny 22 do
> poniedziałku do 7 rano jest w drugiej taryfie. Więc nie ma tam żadnej
> przerwy.

Niestety zamrażarka musi działać również od poniedziałku do piątku.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Lustro w łazience
Ekspres do kawy z LIDLa