Re: Zapiekanka Pascala - co dodac, zmienic?

From: "Iwona_s" <i...@T...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Zapiekanka Pascala - co dodac, zmienic?
Date: Fri, 10 Feb 2006 15:05:33 +0100

Użytkownik "Killer" <b...@t...com> napisał w wiadomości

> Zrobiłem dziś tą zapiekankę według oryginału, lecz zostało mi 0,250 ml 36%
> śmietanki. Jako że długo ona nie postoi proszę doradźćie do czego poza
> słodkościami mógłbym jej użyć?

Mozna tez zrobic deser piankowy. W twoim przypadku mozesz zmniejszyc
proporcje.

- pol litra smietanki 36%
-1 p. galaretki owocowej (najlepiej konkretny smak i kolor)
-3 plaskie m.lyzeczki zelatyny (takiej bez moczenia)

Do suchej galaretki (proszku) dodać żelatynę-wymieszac. Galaretkę
przygotować zgodnie z przepisem na opakowaniu, dokładnie wymieszać i
wystudzić.

Ubić 0,5 litra śmietany i delikatnie miksując dodać chodną, ale jeszcze
płynną galaretkę.

Masę wylać do szczelnej tortownicy (można wysmarować masłem) lub do miseczek
i... do lodówki.

Można udekorować galaretką. Przygotować wg przepisu(ew. dać trochę mniej
wody). Zostawić w garnuszku do stężenia. Roztrzepać porządnie
widelcem/łyżką, albo mikserem (krótko) i rozłożyć na zastygniętą piankę.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron