Re: Zapowietrzony kaloryfer

From: "Darkac" <d...@e...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Zapowietrzony kaloryfer
Date: Mon, 7 Jan 2002 13:58:15 +0100

Załatwianie czegoś w administracji to dla mnie ostateczność.
Miałem już pyskówkę z panią kierowniczką na temat braku reakcji
na prośbę naprawy zamknięcia włazu na dach. Próbowała udowodnić
mi, że kłódka kosztuje jakieś niebotyczne sumy, a skobel na
mocno obluzowanych dwóch gwoździach (trzeci już wypadł) jest
wystarczającym zabezpieczeniem przed złodziejami. Po próbach
pokazania jej że nie jestem aż taki ciemny, na jakiego może
wyglądam, stwierdziła że nic nie zabezpieczy przed złodziejami i
najlepiej ubezpieczyć mieszkanie.

Na zapowietrzony kaloryfer kolega z pracy polecił mi następujący
sposób:
Zakręcić zawór "Danfossa" przed kaloryferem.
Zabezpieczając otoczenie szmatą odkręcić trochę nakrętkę
śrubunku na wlocie do kaloryfera, tak aby powietrze zaczęło
uchodzić. Jak zacznie lecieć tylko woda to zakręcić nakrętkę.

Z jego rady wywnioskowałem że w odpływie panuje nadciśnienie,
które wypchnie powietrze z kaloryfera. W związku z tym przyszedł
mi do głowy następujący pomysł, który zaoszczędziłby ryzyka przy
odkręcaniu nakrętki.

Odkręciłbym na maxa "Danfossa". W piwnicy zakręciłbym dolot
gorącej wody do pionu. Nadciśnienie z odpływu wypchnęłoby
powietrze z kaloryfera przez odpowietrznik pionu. Potem
otworzyłbym oczywiście zawór w piwnicy.
Czy to ma sens?

Darek