Re: Zaproszenie

From: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Zaproszenie
Date: Mon, 2 Jan 2006 23:19:42 +0100

> pomijac nawet Tabaze jako konkurencyjne forum dla pl_rec_ogrody

Eee już nie przesadzaj, forum jest otwarte tylko dla administratorów - mnie
na ten przykład - zachęconemu, zresztą, Twoimi listami - nie udało się tam
wejść. Jeśli ktoś chce mieć prywatne forum to przecież nie ma w tym nic
złego. A forum tutaj nie reklamują.

> liczonej iloscia stalych bywalcow i liczby odwiedzin
> zostawal wystawiany na sprzedaz

Ale grupa też coś na tym korzysta - przede wszystkim możliwość brania
udziału w konkursach.
A swoją drogą śmiem wątpić w wystawienie Tabazy na sprzedaż.

> dlatego dla mnie nie jest etyczne reklamowanie na pl_rec_ogrody konkursow

Etyka nie ma tu nic do rzeczy, raczej netykieta i w takim razie to może być
nie netyczne - definiując rzecz netyczną jako zgodną z netykietą. Czy częste
reklamowanie konkursów jest netyczne? Miałem taki problem rok, czy dwa lata
temu zastanawiając się na ile grupowicze są lub byli zainteresowani moimi
konkursami. Przyjąłem zasadę zgodną z zapisami netykiety - najwięcej jedno
ogłoszenie na miesiąc. Uważam, że postępowałem netycznie. Polski Ogród
Internetowy nie został wystawiony na sprzedaż....

Z tego punktu widzenia - dokonując całkowicie chłodnej analizy - nie można
uznać częstych reklam konkursów za netyczne. Nawet jeśli mają one charakter
nonprofit - to przecież korzyści przynoszą (choć nie zysk finansowy), jeśli
nie są to korzyści materialne to na pewno korzyści niematerialne pod
postacią na przykład realizacji ambicji twórców konkursu. I żeby nie było
wątpliwości, nie uważam takiej realizacji ambicji za coś negatywnego. Każdy
ma prawo do próby zrealizowania się, byle nie szkodzić innym. I w tym
kontekście - choć uważam za nie netyczne, to jednak częste promowanie
konkursów mi nie przeszkadza.
Podsumowując dywagacje: rozumiem, że kogoś może to drażnić i ze względu na
publiczność tego forum uważam, że administratorzy Tabazy powinni wziąć to
pod uwagę i narzucić na siebie pewne nieprzekraczalne ograniczenia. Może
otwierajcie co miesiąc wątek pod tytułem "konkursy Tabazy"? W takim wątku
można by w sposób bardzo widoczny a jednocześnie zgodny z netykietą ogłaszać
konkursy nawet parę razy dziennie!

I na koniec uwaga ....

Nie toleruję chamstwa, nie tylko tego codziennego ale i tego które pojawia
się okazjonalnie. To co czytałem ostatnimi czasy - szok...

Żeby nie rozciągac w nieskonczoność jałowych i nie związanych z tematyką
grupy dyskusji z góry uprzedzam, ze z mojej strony EOT a jeśli ktoś bardzo
będzie się upierał przy dyskusji ze mną, to zapraszam na priv. Tylko
pamiętajcie, by z emaila usunąć oczywisty "naddatek" antyspamowy.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami