Zapytanie dot. krwiodawców

1. Data: 2004-07-20 13:30:27

Temat: Zapytanie dot. krwiodawców
Od: "Magda G" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam kilka pytań dotyczących krwiodawców.
Jakie leki przysługują bezpłatnie honorowym dawcom krwi? Słyszałam (radio),
że krwiodawcy wyjeżdżają do Niemiec oddawać krew za pieniądze (1500,1600zł)
Czy to prawda?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawia
Magda

2. Data: 2004-07-20 16:12:34

Temat: Re: Zapytanie dot. krwiodawców
Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam kilka pytań dotycz?cych krwiodawców.
> Jakie leki przysługuj? bezpłatnie honorowym dawcom krwi? Słyszałam
(radio),
> że krwiodawcy wyjeżdżaj? do Niemiec oddawać krew za pieni?dze
(1500,1600zł)
> Czy to prawda?

Ludzie, oddajecie krew za pieniądze? to może sprzedajcie też inne organy.
Zastanówcie się nad tym. Nie wiem czemu, ale sprzedawanie swojej krwi
przypomina mi prostytucję.
Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem
Piotr

3. Data: 2004-07-20 16:14:35

Od: "daśka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałam (radio),
> że krwiodawcy wyjeżdżają do Niemiec oddawać krew za pieniądze (1500,1600zł)
> Czy to prawda?

Znalazałam na powyższy temat taka informację:
http://tinyurl.com/5st8q
Pozdrawiam!
daśka

4. Data: 2004-07-20 16:34:42

Temat: Odp: Zapytanie dot. krwiodawców
Od: "Magda G" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem nie jest w porządku oddawać krew za pieniądze i to jeszcze w
Niemczech, zamiast dla polskich banków krwi...Pytam się, bo zainteresowało
mnie to, ale nie w sensie zarobku... Artykul w linku z posta powyzej
wyjaśnia ze inf o wysokich zarobkach jest niemożliwa.
Dziękuję za odpowiedzi!

Jeśli mogłby jeszcze ktoś odpowiedziec na moje drugie pytanie dotyczące
bezpłatnych leków dla krwiodawców.

Dziękuję
Magda

5. Data: 2004-07-20 17:49:45

Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda G" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Moim zdaniem nie jest w porządku oddawać krew za pieniądze i to jeszcze w
> Niemczech, zamiast dla polskich banków krwi...
[...]

A nie macie wrazenia, ze nieco histerycznej mitologii naroslo wokol tego
oddawania krwi za pieniadze ? Co jest takiego wyjatkowego w oddawaniu krwi,
w stosunku do na przyklad oddawania swojej wiedzy, albo swojego czasu, czy
tez wytworow swoich rak albo umyslu ?

marekz

6. Data: 2004-07-20 20:50:21

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie leki przysługują bezpłatnie honorowym dawcom krwi?

żadne.

Zasłużonym honorowym przysługują leki z listy 30%,50% i ryczałtowe, ale
tylko do wysokości limitu (różnicę trzeba dopłacić). Wczoraj był tu post na
ten temat....

7. Data: 2004-07-20 21:02:03

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
krwi,
> w stosunku do na przyklad oddawania swojej wiedzy, albo swojego czasu, czy

Idźmy dalej: co jest strasznego albo niemoralnego w oddawaniu się za
pieniądze? Przecież pochwa to nie mydło i się nie zmydli...
Piotr

8. Data: 2004-07-20 22:19:52

Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> krwi,
> >
> Idźmy dalej: co jest strasznego albo niemoralnego w oddawaniu się za
> pieniądze? Przecież pochwa to nie mydło i się nie zmydli...
> Piotr

OK, OK, alegoryczne analogie i oddzialywanie na emocje przy uzyciu
popularnych wzorcow kulturowych juz przerabialismy. Myslalem, ze moze ktos
jakis merytoryczny argument bedzie w stanie skonstruowac. Ale ogolnie pomysl
ze zmydlaniem fajny. :-)

marekz

9. Data: 2004-07-20 22:35:00

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> popularnych wzorcow kulturowych juz przerabialismy. Myslalem, ze moze ktos
> jakis merytoryczny argument bedzie w stanie skonstruowac. Ale ogolnie

Proszę bardzo. Merytorycznie nie ma przeciwwskazań. Każdy sprzedaje to co
może, skoro ktoś chce kupić to czemu nie. Analogia była bardzo bliska-jedno
i drugie to sprzedawanie swojego ciała. A problem jest tylko i wyłącznie
natury etycznej. jeśli będziemy płacić za organy to się okaże że są tylko
dla bogatych. Jak byś się czuł, gdybyś się dowiedział, że dla Ciebie nie ma
krwi, bo kto inny zapłacił więcej?
Piotr

10. Data: 2004-07-21 10:56:31

Od: "Isztar" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ludzie, oddajecie krew za pieniądze? to może sprzedajcie też inne organy.
> Zastanówcie się nad tym. Nie wiem czemu, ale sprzedawanie swojej krwi
> przypomina mi prostytucję.

w dzisiejszych czasach nie dziwie sie czemu ludzie oddaja krew za pieniadze.
prostytucja to na pewno nie jest;)

cytomegalia- proszę o interpretacje wyników
zatrucie?
zawroty głowy
płyn do higieny intymnej
Jak pomóc anorektyczce?