Zarówki energooszczedne na zewnatrz ?

1. Data: 2008-11-30 10:09:04

Temat: Zarówki energooszczedne na zewnatrz ?
Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Na balkonach są oprawy na żarówki z gwintem E27.
Czy wymiana żarówek na energooszczędne miałaby sens z uwagi na pracę (szczególnie
zapłon?) przy ujemnych tempetaturach otoczenia
oraz także z uwagi na szczelność oprawy lampy (na niektórych energooszczędnych -
chyba m.in. z Ikei? - widziałem wskazówkę o
nieumieszczaniu w zamknietych oprawach)?
JaC

2. Data: 2008-11-30 12:49:01

Temat: Re: Zarówki energooszczedne na zewnatrz ?
Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

666 wrote:
> [...]
> energooszczędnych - chyba m.in. z Ikei? - widziałem wskazówkę o
> nieumieszczaniu w zamknietych oprawach)?

mam 2.5 roku - wsio ok
przy -20 rozświetlają się z 2-3 min
przy +20 dużo szybciej...

póki co - zapalane codziennie na całą noc i świecą dalej

3. Data: 2008-11-30 14:05:21

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> póki co - zapalane codziennie na całą noc i świecą dalej

U mnie też.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

4. Data: 2008-12-01 22:08:40

Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 <u...@w...eu> napisał(a):

> [...]
energooszczędnych
> - chyba m.in. z Ikei? - widziałem wskazówkę o
> nieumieszczaniu w zamknietych oprawach)?
U mnie świecą w szklanych kulach podwieszone i w deszczu i na
mrozie.Energooszczędne generalnie nie lubią częstego "pstryania".

5. Data: 2008-12-02 10:45:09

Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marex wrote:
> U mnie świecą w szklanych kulach podwieszone i w deszczu i na
> mrozie.Energooszczędne generalnie nie lubią częstego "pstryania".

Mam na zewnatrz energooszczedna z Ikei (w oprawie w krztalcie
plastikowej kuli) - 7W - dlugo sie rozswietla, ale przy swieceniu przez
cala noc nie ma to zadnego znaczenia. Lato, zima, pracuje tak samo.

Wlasnie - mozecie polecic jakis wlacznik zmierzchowy do ww zarowki? Ale
tylko zmierzchowy, bez czujnika ruchu.

6. Data: 2008-12-02 11:00:25

Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marex wrote:
> U mnie świecą w szklanych kulach podwieszone i w deszczu i na
> mrozie.Energooszczędne generalnie nie lubią częstego "pstryania".

Mam na zewnatrz energooszczedna z Ikei (w oprawie w ksztalcie

7. Data: 2008-12-02 18:16:24

Od: "aliali " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 <u...@w...eu> napisał(a):

> [...]
> - chyba m.in. z Ikei? - widziałem wskazówkę o
> nieumieszczaniu w zamknietych oprawach)?

Wycofałem się z takiego rozwiązania. W ujemnych temperaturach skuteczność
świetlówek tak spadała że niewiele było widać. A były to świetlówki Osram
które najbardziej cenię. Być może chińszczyzna sprawuje się lepiej. W
przypadku różnych typów świetlówek i różnych producentów (europejskich)
obserwowałem ten efekt, a im nowszej generacji była świetlówka tym było to
bardziej widoczne. Na koniec przeszedłem na diodowe i teraz jest taki rezultat
jak zamierzałem.

8. Data: 2008-12-04 19:09:15

Od: dexth <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Gru, 12:00, Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> wrote:

> [...]
> cala noc nie ma to zadnego znaczenia. Lato, zima, pracuje tak samo.
>
> Wlasnie - mozecie polecic jakis wlacznik zmierzchowy do ww zarowki? Ale

Moze takie cudo? http://www.allegro.pl/item482238260_wylacznik_zmierz
chowy_automat_czujnik_w_oprawie.html

pozdr dexth

9. Data: 2008-12-04 19:10:38

Od: dexth <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Gru, 19:16, "aliali " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
> bardziej widoczne. Na koniec przeszedłem na diodowe i teraz jest taki rezultat

A mozesz podpowiedzieć jaka oprawę zastosowałeś?
pozdr dexth

"Łoże i stół - atrybuty życia rodzinnego"
Zamrażarka w taniej taryfie
Lustro w łazience
Ekspres do kawy z LIDLa
Łyżwy saneczkowe