Żarówki halogenowe LED

1. Data: 2007-04-01 08:37:01

Temat: Żarówki halogenowe LED
Od: LukiX <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Potrzebuje opinii na temat żarówek halogenowych LED. Czy to są proste
zamienniki klasycznych halogenów? (np. 230V 50W gniazdo GU10). Jaki
model najlepiej zastąpi taki halogen 50W - 12-to, 21-no, 31-no diodowy?

1) Jeżeli chodzi o moc światła - to brak w sieci porównania tych
rozwiązań z klasycznymi żarówkami halogenowymi (interesuje mnie 230V 50W
- gniazdo GU10). Jak to się spisuje np w przedpokoju (mam potrójna
oprawę 3x50W).

2) Czytam, że żarówki LED mają bardzo wąski kąt pracy - około 15st.
(znalazłem też takie z 35st.) - w porównaniu z klasycznym halogenem -
który ma 60st. to niewiele.

pzdr
Łukasz

2. Data: 2007-04-01 09:20:57

Temat: Re: Żarówki halogenowe LED
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

LukiX wrote:
> [...]
> zamienniki klasycznych halogenów? (np. 230V 50W gniazdo GU10). Jaki
> model najlepiej zastąpi taki halogen 50W - 12-to, 21-no, 31-no diodowy?

Myślę, że już ze 150 zwykłych diod dałoby radę, albo 10 luxeonów, ale
i tak nie zmieszczą się w objętości typowej żarówki z trzonkiem GU-10.
LED-y w obecnej postaci nie nadają się do zastąpienia klasycznych
halogenów poza wąskimi zastosowaniami, jak oświetlenie nocne,
oświetlenie elewacji, podświetlanie szafek i gablot itp.

> [...]
> rozwiązań z klasycznymi żarówkami halogenowymi (interesuje mnie 230V 50W
> - gniazdo GU10). Jak to się spisuje np w przedpokoju (mam potrójna

Pojedynczy zwykły LED ma strumień świetlny rzędu ~2 lm i to emitowany
w bardzo wąski stożek, jeden halogen 50 W daje 300-400 lumenów i świeci
we wszystkich kierunkach, do tego mają zupełnie inne widmo.

T.

3. Data: 2007-04-01 17:49:02

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuje opinii na temat żarówek halogenowych LED. Czy to są proste
> zamienniki klasycznych halogenów?

nie nadal jeszcze im sporo brakuje w mocy strumienia świetlnego, sa co
prawda LED-y o mocy 20 W dające 600lm świecące porównywalnie do 50W
haklogenu ale kosztuja 240 zł sztuka,
http://pp.allegro.pl/item179495149_20w_dioda_led_fir
my_edison_biala_ciepla_power.html
te tanie LED-y które wymieniłeś maja malutki strumień świetlny nie nadający
się do oświetlenia głównego, trzeba się po prostu uzbroic w ciepliwośc i
czekać na OLED-y które maja dawać 60 lm z Wata mocy czyli będa prawie tak
samo energooszczędne jak świetlówka T8 (80 lm/W)

4. Data: 2007-04-02 06:45:55

Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LukiX" <l...@t...pl> napisał w wiadomości

> Potrzebuje opinii na temat żarówek halogenowych LED.

Ja tylko tak gwoli ścisłości. Albo halogen albo LED.
To nazwa technologii źródła światła, a nie kształtu oprawki itp.
Ale skoro "żarówka energooszczędna" tak się utarła to może
i "halogen LED" też się spopularyzuje :)
Miroo (http://miroo.ovh.org)

5. Data: 2012-09-07 11:09:06

Od: Arturro <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 1 kwietnia 2007 10:37:01 UTC+2 użytkownik LukiX napisał:
> [...]
>
> 2) Czytam, że żarówki LED mają bardzo wąski kąt pracy - około 15st.
> (znalazłem też takie z 35st.) - w porównaniu z klasycznym halogenem -

Gotowe zamienniki znajdziesz na www.sklep.ledsgroup.pl

Pozdrawiam,
Arturro

6. Data: 2012-09-07 16:54:15

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arturro wrote:

> Gotowe zamienniki znajdziesz na www.sklep.ledsgroup.pl
>
> Pozdrawiam,
> Arturro

odpowiadasz na post z przed 5 lat ?

jeffrey

7. Data: 2012-09-07 17:55:14

Od: Tom <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> odpowiadasz na post z przed 5 lat ?

I to 2 razy odpowiedział raz jako Nawrocki drugi raz jako Arturro, taki
mały wybieg aby przemycić spam :P

T.

8. Data: 2012-09-07 17:59:54

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 7 września 2012 18:54:20 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

> odpowiadasz na post z przed 5 lat ?
>

> jeffrey

Czego się nie robi aby wcisąć klientowi chińszczyznę.

--
ZZ@private

9. Data: 2012-09-09 06:58:50

Od: "Irokez" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tom" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> I to 2 razy odpowiedział raz jako Nawrocki drugi raz jako Arturro, taki
> mały wybieg aby przemycić spam :P

Muszą być niesamowicie "dobre" że trzeba je reklamować 5 lat do tyłu ;)

W każdym razie zapamiętam gdzie nie wchodzić. Dobry produkt nie potrzebuje
kopać po archiwach.

--
Irokez

Nieruchomość wspólna - problem z rozliczeniem kosztów
piec gazowy CO z zamknięta komora spalania a długość komina
Zarowki energooszczedne - ktore ?
panele na wykładzinie??
złączki zaprasowywane z Nibco