Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Zasady oceniania w szkole Re: Zasady oceniania w szkole

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Zasady oceniania w szkole

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Agnieszka" <a...@z...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Zasady oceniania w szkole
Date: Wed, 15 Sep 2010 22:29:11 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 117
Message-ID: <i6raas$r8a$1@news.onet.pl>
References: <i6cgn8$1vtp$1@news2.ipartners.pl> <i6curo$h98$1@news.dialog.net.pl>
<i6kdg3$2tsp$1@news2.ipartners.pl> <i6ncqu$8o1$3@news.dialog.net.pl>
<i6othg$he2$1@news.mm.pl> <i6q12v$uch$1@news.onet.pl>
<i6q3ip$13rq$1@news.mm.pl> <i6q78g$h90$1@news.onet.pl>
<i6qtnp$9c7$1@news.mm.pl> <i6r040$q9d$1@news.onet.pl>
<i6r4m0$1b8u$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: 81-mo2-8.acn.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1284582557 27914 62.121.95.81 (15 Sep 2010 20:29:17 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Sep 2010 20:29:17 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:46207
Ukryj nagłówki

Użytkownik "Jagna W." <w...@a...eu> napisał w wiadomości
news:i6r4m0$1b8u$1@news.mm.pl...
> "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał
>
>> Dla Ciebie ta prawdopodobnie mało znacząca pała to wielki
>> problem
>
> Nie dla mnie, tylko dla dobrego ucznia, który dostał niezasłużoną pałę za
> "cudze grzechy".
> Nic tak nie boli, jak rażąca niesprawiedliwość i brak logiki w wyciąganiu
> konsekwencji.

Ale zdajesz sobie sprawę, że histeria z powodu jakiejś tam jednej pały to po
prostu... histeria?

>
>> A dla jakiegoś dziecka gdzieś w Polsce ta dodatkowa pała to pikuś w
>> porównaniu z tym, co mogłoby go spotkać, gdzyby rodzic się dowiedział o
>> czymśtam. Przesadzam?
>
> Chyba tak, bo pisałam o pale za brak podpisu pod testem zaliczonym na
> szóstkę :)
> Czego miałby się w takiej sytuacji bać uczeń?

Pisałaś, że nauczyciel powinien zadbać o to, zeby informacja, jaką chce
przekazać, dotarła do rodziców., być może ponad dzieckiem...

>
>> Dzieciak zrobił coś głupiego, co można było załatwić w szkole, między nim
>> i nauczycielami. Ktoś jednak podjął decyzję, żeby wezwać rodziców.
>> Porządna inteligencka rodzina, on prawnik, ona nie pamiętam. Nie wiem, co
>> się wydarzyło w czterech ścianach. Wiem, że dzieciak "wyszedł" razem z
>> oknem z mieszkania na 5 piętrze. Nie przeżył.
>
> Ale jak to się ma do tematu?
> Gdyby dostał pałę za brak podpisu pod wezwaniem rodziców, to by przeżył?
> Prawdopodobnie jeszcze bardziej by sobie nagrabił.

... a tymczasem nie zawsze jest to dobra droga. Czasem ta pała może być
lepszym rozwiązaniem. Naprawdę nie wszyscy tak histeryzują z powodu głupiej
pały. Są w życiu ważniejsze sprawy.

>
>> No nie, finalnie zawinił uczeń.
>
> Nie, bo to nie jego wina, że osoba trzecia (tu rodzic) nie złożyła swego
> podpisu.
> Nie wolno kogoś karać czy wyciągać wobec niego konsekwencji za jakiś stan
> rzeczy, jeśli ten ktoś nie ma wpływu na ten stan. I nie chodzi tylko o
> szkołę, lecz o codzienne życie.
>
>> Nie przyniósł na własne ryzyko. Coś jak nieodrobiona praca domowa.
>
> Zupełnie nie, bo za odrabianie pracy odpowiedzialny jest sam uczeń, a nie
> nikt inny.
>
>> Za nieodrobione prace domowe też nie stawiać pał?
>
> Wręcz przeciwnie. Chociaż ja będąc nauczycielem postawiłabym raczej uwagę
> czy coś w tym stylu, a jeśli już pałę, to z informacją, za co ona jest.
> Bo taka pała nierówna jest pale za zerową wiedzę z klasówki czy
> odpytywanki.
>
>> Etam, nie za takie rzeczy się dostaje oceny.
>
> Wiem, dostaje się czasem za dużo głupsze.
> Tylko jakie to ma przełożenie na ocenę wiedzy?

Nijakie. I właśnie dlatego te pomniejsze pały za duperele nie są warte
pieniactwa, podważania kompetencji nauczyciela, wymuszania zmiany systemu
oceniania.

>
>> W końcu ocena końcowa i tak
>> jest pół uznaniową/pół ważoną, ogólnie bardzo wypadkową ocen
>> śródrocznych.
>
> A to zależy. Najczęściej jest po prostu średnią, bo nauczycielowi się nie
> chce kombinować.
> I dopiero, gdy wychodzi jakaś niedorobiona czwórka czy piątka, to
> nauczyciel łaskawie proponuje poprawianie, nie pamiętając już, że złe
> oceny to oceny głównie za "niemanie" zeszytu czy kapci na zmianę ;-) A tak
> naprawdę uczeń w pełni zasługuje na wyższy stopień.

Ja nie wiem, z jakimiś debilami masz chyba do czynienia. Moje starsze
dziecko weszło właśnie w 10 rok nauki, młodsze w 5. I jak do tej pory żadne
nie miało wyciąganej średniej z klasówki i braku kapci. Co nie znaczy, że
wszyscy ich nauczyciele byli/są tacy tip-top. Ale debilami nie są i wiedzą,
za co jaką ocenę stawiają. Ba, nawet ja wiem, bo kolumny w dziennikach są
opisane, oceny w zależności od ważności pisane różnymi kolorami... I ocena
końcowa NIGDY nie była średnią.

>
>> Nie ma się co trząść nad każdą oceną z osobna.
>
> Nad każdą nie, ale nad wystawioną na podstawie idiotycznych kryteriów
> czemu nie?

Bo nie Tobie oceniać idiotyzm kryteriów. Od tego jest nadzór kilkuetapowy,
począwszy od zespołu przedmiotowego, poprzez dyrektora po jakieś tam
szczeble w kuratorium.

>
>>> Hmm, a inaczej Ci z oczu patrzy ;-)
>
>> Że niby jak? ;-)
>
> No tak, że lepiej się nie wychylać, bo po co, skoro nauczyciel i tak ma
> rację, nawet jak jej nie ma? :)

Źle patrzysz. Ja się całkiem często wychylam. Ale nie z byle pierdołą, że
dziecko dostało pałę. Od tego mam cały zestawik mamuś-pieniaczek. Większości
z nich już się nawet nie pozwalamy odzywać na zebraniach, bo zawracają
gitarę i marnują czas.

Agnieszka

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
15.09 Jagna W.
15.09 Agnieszka
15.09 Agnieszka
15.09 Jagna W.
15.09 Agnieszka
15.09 Jagna W.
15.09 Agnieszka
16.09 Qrczak
16.09 Kobyszczę
16.09 Kobyszczę
16.09 Qrczak
16.09 Agnieszka
16.09 Kobyszczę
16.09 Kobyszczę
16.09 Agnieszka
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Syndrom Dudusia u dzisiejszej młodzieży
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
U Was też tak jest?
Szóstki
testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
Cynamonowe wyzwanie
Testy twardości wody: woda w kranie u kolegi 300ppm, u mnie 110ppm, woda mineralna 850ppm
test
Szef Republiki Czeczeńskiej Ramzan Achmatowicz Kadyrow według tureckiej prasy prawie utonął podczas urlopu wypoczynkowego kurorcie Bodrum
Światło słoneczne poprawia wzrok i działanie mitochondriów
"kapitan Martyna Graban, i załoga okrętu badawczego Nautilus, [...], odkryli wrak japońskiego niszczyciela Teruzuki"
Nowe Wsk. Moralnej Popr.: 16. Życie prywatne i 18. Kultura artystyczna
Wkłady do zniczy...
Re: Chcą wsadzić ,,Jaszczura" i ,,Ludwiczka" do psychiatryka
Chcą wsadzić ,,Jaszczura" i ,,Ludwiczka" do psychiatryka
,,The Plot to Get RFK" (,,Spisek, by pozbyć się RFK")
Rozkaz 16-2025: 2025-06-19 Apelacja Do Wyroku Sądu Rej. w Sprawie IVRNs 295-23
Problemy lekarzy - medyków.
Re: Arno van Kessel, [...] holenderski prawnik ikrytyk polityki covidowej, został 11 czerwca 2025 roku zatrzymany przez oddział specjalny policji - bez postawionych zarzutów, bez przedstawienia dowodów i bez udziału opinii publicznej.
Re: Dr. Kontek (już od paru lat nie SGH) odkrył odchylenia statystyczne [PO EKSPERCIE?]
izraelscy żołnierze celowo strzelają chłopcom w penisy