Re: Zasiłek pielęgnacyjny a podatek dochodowy

1. Data: 2003-03-26 17:24:40

Temat: Re: Zasiłek pielęgnacyjny a podatek dochodowy
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od: <g...@o...pl>
Data: 26 marca 2003 16:35

A nawiazując do mojego głównego pytania, właśnie dostałam rozliczenie renty
ZUS i nie jest potącany podatek od zasiłku pielegnacyjnego.
Natomiast kuzyn poinformował mnie, że jeżeli posiada 2 rg. i stały zasiłek
pielęgnacyjny /również ze wzgledu na niedowład jednostronny/to może odliczyć
kwotę 2280 zł:
broszura informacyjna PIT O :
-opłacenie przewodników osób niewidomych 1 lub 2 grupy inwalidztwa oraz osób
niepełnosprawnoscią narządu ruchu, zaliczonych do 1 rgupy inwalidztwa-do
wysokości 2280 zł.

No i znów mam problem, poniewaz uwazam że nie moze, dodam iż nie ma żadnych
rachunków . Co z tym zrobić? odliczać, czy nie?
--------------------------------------
Gosiu, przykro mi to pisać, ale jeśli ma 2 gr. ze względu na upośledzenie
ruchowe, to *nie może * odpisać sobie kwoty 2280 zł na przewodnika i nie
ratowałoby sprawy nawet posiadanie rachunków, bo akurat ta ulga nie wymaga
dokumentowania. Odliczenie na przewodnika przysługuje jedynie ( jak słusznie
zauważyłaś) tylko osobom niewidomym z 1 albo 2 gr. Osoba z upośledzeniem
narządu ruchu musi mieć orzeczoną 1 gr. !
Nic tu nie pomoże, a US jest bezwzględny w egzekwowaniu przepisów prawa
podatkowego.
Pozdrawiam
Zbig AG

2. Data: 2003-03-26 17:57:34

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam
> Zbig AG
>
> Dziękuje za odpowiedź i proszę mi powiedzieć jak ja mam to udowodnić
kuzynowi, przecież odpisać można, ale zapewne wezwą go do urzędu
Skarbowego....., jak nie teraz to za pewien czas, a wtedy będzie niewesoło.
Najlepszym rozwiązaniem będzie jak pojedziemy do US i usłyszy to od urzędnika.
"Problemy" zaczęły się "dzięki" jego koleżance, która/ ma 1 gr./ interpretuje
przepisy po swojemu .
pozdrawiam gośka

3. Data: 2003-03-26 20:27:24

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@o...pl> napisała w wiadomości
> kuzynowi,
------------------------------
Jedyne wyjście , by Go przekonać, to pokazać odpowiedni fragment ustawy.
Ale w objaśnieniach do PIT jest dokladnie to samo...

Pozdrawiam
Zbig AG

4. Data: 2003-03-26 20:57:18

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jedyne wyjście , by Go przekonać, to pokazać odpowiedni fragment ustawy.
> Ale w objaśnieniach do PIT jest dokladnie to samo...

Nie jest to takie proste, ponieważ koleżanka powiedziała, że mozna !.
Ja już pokazywałam mu broszury, nawet te odpowiedzi na Niusach, a on swoje,
mam nadzieje że w US przyzna mi racje, jedziemy w piatek, oboje
pozdrawiam, Gośka

szukam przyjaciol i przyjaciolek
gdzie jest usenet ?
Re: ON w Polsce