Zastosowanie dla końskiego obornika.

1. Data: 2005-03-21 10:48:56

Temat: Zastosowanie dla końskiego obornika.
Od: dariuszsz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wykorzystac koński obornik w ogrodzie ? Mam na miejscu dwóch
"producentów" tego specyfiku i chciałbym jakoś spożytkowac ich produkt.
Nie chcę jednak przkopywac ziemi z obornikem bo juz jest jako tako
zagospodarowana chciaż piaszczysta i jałowa. Czy mgę tym nawozic rabaty
i drzewa ? Czy jest sens to rozłażyc na piaszczystym nieużytku ? Może
jeszcze inne propozycje ?

Easy

2. Data: 2005-03-21 11:11:25

Temat: Re: Zastosowanie dla końskiego obornika.
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może
> jeszcze inne propozycje ?
>
> Easy

Szkoda że nie zgłosiłeś tego tematu na jesieni, wtedy to mógłbyś
zładować na działce w jednym miejscu pryzmę która przez zimę "przygotowała
by się" do rozrzucenia na wiosnę. A teraz świeży 'stajennik' jest bez
użyteczny, on musi poleżeć aby był jednolicie przetworzony przez organizmy
przetwarzające ;-)

Nawet na polach ornych przekopywanie z obornikiem wykonuje się przed
zimą zostawiając gołe skiby, nigdy tego nie widziałeś ??!!

Serdecznie Miłka

3. Data: 2005-03-21 11:15:02

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dariuszsz wrote:
> [...]
> nawozic rabaty i drzewa ? Czy jest sens to rozłażyc na piaszczystym
> nieużytku ? Może jeszcze inne propozycje ?

Oczywiście najlepiej by było przekopać ale przecież użytki zielone też można
nawozić obornikiem i nie przyorywać. Obornik koński nie jest tak "agresywny"
jak np świński czy drobiowy więc można go stosować "pogłównie" choć wówczas
straty składników, które zawiera są znaczne. Jest wygodnieszy w stosowaniu
niż inne. Najlepszym wyjściem byłoby przekompostować go z inną materią
organiczną. Rozłożenie go na piaszczystym nieużytku jest z pewnością lepsze
niż pozostawienie tego nieużytku bez nawożenia organicznego.
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

4. Data: 2005-03-21 11:30:37

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl>
> [...]
> by się" do rozrzucenia na wiosnę. A teraz świeży 'stajennik' jest bez
> użyteczny, on musi poleżeć aby był jednolicie przetworzony przez

Temat śmierdzący, nieprawdaż?
A pieczarkarnie to na czym jadą?
A ściółkowanie chociażby róż?
A ciepłe inspekty?

> Nawet na polach ornych przekopywanie z obornikiem wykonuje się
przed
> zimą zostawiając gołe skiby, nigdy tego nie widziałeś ??!!

Koński obornik tak wykorzystują? Jesteś pewna?
--
Pozdrawiam, Jerzy

5. Data: 2005-03-21 11:36:43

Od: dariuszsz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nawet na polach ornych przekopywanie z obornikiem wykonuje się przed
> zimą zostawiając gołe skiby, nigdy tego nie widziałeś ??!!

Ależ ja nie pisałem, że mam jeno świeży obornik, oczywiście mam też
przekompostowany, dziwnym trafem konie go produkują cały rok ;-). Co
rozumiesz przez pojecie "rozrzucenie na wiosnę" ?

6. Data: 2005-03-21 11:36:58

Od: dariuszsz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2005-03-21 11:37:18

Od: dariuszsz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2005-03-21 11:37:41

Od: dariuszsz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2005-03-21 12:07:51

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Temat śmierdzący, nieprawdaż?
> A pieczarkarnie to na czym jadą?

Pieczarkarze to inna bajka ;-)

> A ściółkowanie chociażby róż?

Ściółkuje się świeżym końskim obornikiem ... ciekawe ...

> A ciepłe inspekty?

Autor pytania zdecydowanie zastanawia się nad rozrzucaniem a nie nad
ogrzewanie inspektów.

W pytaniu jest głównie czy można teraz rozrzucić ... więc odpowiadam że
NIE.

> Koński obornik tak wykorzystują? Jesteś pewna?

Ręki nie dam sobie uciąć bo potrzebna mi jest do prac polowych ale wiem
że nie tylko krowieńca używa się do przekopywania na zimę.

Serdecznie Miłka

10. Data: 2005-03-21 12:52:32

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ależ ja nie pisałem, że mam jeno świeży obornik, oczywiście mam też
> przekompostowany (...)

No to trzeba było od razu od tego zacząć, że jest już przetworzony. W
takim razie nie musisz do przekopywać tylko zmieszać z wierzchnią (gołą)
warstwą ziemi pazurkami. W zasadzie możesz wszystkim roślinom podrzucić
oprócz tych lubiących kwaśny odczyn gleby.

Serdecznie Miłka

Ochojnik
A wiosna przyszła pieszo...
Plamy na korze po zimie
Wiosenny prezent...dla Sępów - małe uzupełnienie
Kilka pytań od nowego