Zatoki, po tomografii

1. Data: 2004-05-03 09:03:34

Temat: Zatoki, po tomografii
Od: "repair" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od października mam kłopoty ze zdrowiem polegające na łatwym przeziębianiu
się, wręcz tragicznym braku odporności na zimno i bólach głowy w szczególności
przy schylaniu się. Zdiagnozowano chroniczne zapalenie zatok, brałem
antybiotyki i leki typu Rhionocort, płukam nos solą fizjologiczną - bez
większego efektu. Zrobiłem tomografię zatok przynosowych, w skrócie (same
nieprawidłowości) opis brzmi tak:

Zatoka szczękowa lewa: niewielkie przyścienne zgrubienia śluzówki ściany tylno
bocznej. Niewielkie zgrubienia śluzówki obustronnie w sitowiu,zgrubienia
śluzówki w okolicy wyrostów haczykowatych powodują zmniejszenie drożności
lejków sitowych.
Prawwostronne skrzywienie przegrody nosa z przerostem małżowin: środkowej i
dolnej lewej. Upowietrznienie małżowiny nosowej środkowej lewej.

Laryngolog zaleca zabieg aby wyprostować przegrodę i oczyścić zatoki. W
ośrodku, w którym się leczę nie prowadzi się operacji. Pytanie do was, do kogo
się udać aby to jeszcze skonsultować ewentualnie przeprowadzić zabieg. Warszawa
Pozdrawiam
Adam
repair(at)poczta.onet.pl

2. Data: 2004-05-03 09:55:46

Temat: Re: Zatoki, po tomografii
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

no to witaj w grupie :) dużo tu było o zatokach ostatnio , ja też się
aktualnie leczę - miałam to samo - częste zachorowania itd a antybiotyki nic
nie pomogły,ja tez mam krzywą przegrodę nosową - dowiedziałam sięniedawno
ale nic mi lekarz nie mówił,że to ma jakiś związek z chorobą zatok? A tym
bardziej o zabiegu? mam isc do laryngologa?
spróbuj metody którą podała koleżanka kilka postów niżej ( posmarować czoło
kremem potem maścią z jadu żmiju i na to watę ze spirytusem plus woda)
właśnie zakupiłam tą maśc i mam zamiar wypróbować,
a stary sposób równiez dobry to ugotować ziemniaka i przyłożyć plaster na
czoło ( gorący).
Powodzenia!

3. Data: 2004-05-04 16:42:31

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 May 2004 11:55:46 +0200, Aneta wrote:

> [...]
> ale nic mi lekarz nie mówił,że to ma jakiś związek z chorobą zatok? A tym
> bardziej o zabiegu? mam isc do laryngologa?

Jeśli przegroda nosowa jest skrzywiona na tyle, że przy niewielkim
obrzęku śluzówki dochodzi do niedrożności ujść zatok - to jak
najbardziej. Czyli krótko mówiąc u jednych tak, u drugich nie.
A pójść do laryngologa jak najbardziej warto.

> [...]
> właśnie zakupiłam tą maśc i mam zamiar wypróbować,
> a stary sposób równiez dobry to ugotować ziemniaka i przyłożyć plaster na

Ponoć kał krokodyla tez jest świetny ;););) Ach - i zapomniał bym - bywa
tu pewna osoba, która jako panaceum na wszystkie dolegliwości zaleca
płukanie nosa moczem - z góry uprzedzam:):):)

BP, NMSP.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

4. Data: 2004-05-04 18:54:44

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1...@a...coca.cola,
Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>:

> bywa tu pewna osoba, która jako panaceum na wszystkie dolegliwości
> zaleca płukanie nosa moczem - z góry uprzedzam:):):)

U mezczyzny najlepiej zabieg taki przeprowadzac rano, nawiazujac do innego
watku ;)

--
Robert

5. Data: 2004-05-04 21:35:01

Od: "PAweł" <pgoralsk@wp_niechcespamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tu pewna osoba, która jako panaceum na wszystkie dolegliwości zaleca
> płukanie nosa moczem - z góry uprzedzam:):):)

Nie wiem, z czego tu się śmiać (ale może poniższa sygnaturka wiele
tłumaczy:));- plaster ciepłego ziemniaka to okład rozgrzewający, o
stosunkowo dużej bezwładności cieplnej powodujący miejscowe przekrwienie,
( zresztą podobnie jak wspominana maść), który może mieć pożądany efekt
terapeutyczny.

6. Data: 2004-05-05 09:47:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 May 2004 23:35:01 +0200, PAweł wrote:

> [...]
> stosunkowo dużej bezwładności cieplnej powodujący miejscowe przekrwienie,
> ( zresztą podobnie jak wspominana maść), który może mieć pożądany efekt

1. Zatok przynosowych jest kilka. Największe z nich, to szczękowe,
położone bocznie do przewodów nosowych. Zatoki czołowe jak sama nazwa
wskazuje mieszczą się w okolicy czoła, ale ich ujścia IIRC są w w tym
samym miejscu, co ujścia zatok szczękowych. No i są jeszcze komórki
sitowe, o których pisał inicjator wątku. Sprawdź sobie w atlasie
anatomicznym jaka jest odległość od plastra ziemniaka na czole do
komórek sitowych, jak również co znajduje się po drodze, a potem
odpowiedz sobie na pytanie co możesz sobie z tym plastrem ziemniaka
zrobić.
Nawet jeśli plaster ziemniaka wywoła miejscowe przekrwienie skóry i
tkanki podskórnej czoła, to po drodze ma kość czołową. I zauważ, że
ciało ludzkie jest wymyślone w ten sposób, że potrafi bardzo skutecznie
niwelować i niweluje lokalne wahania temperatury ciała. W końcu układ
chłodzący z 6 litrami substancji czynnej musi mieć przyzwoitą
sprawość...

Nie twierdzę, że Twój ziemniak nie rozgrzeje, ale czym innym jest
rozgrzanie, a czym innym efekt terapeutyczny w przewlekłych zmianach
zapalnych zatok, zresztą niewielkiego stopnia.

2. Jakoś nie przypominam sobie, żeby laryngolodzy zalecali wywoływanie
przekrwienia jako metodę dającą pożądany efekt terapeutyczny w zmianach
zapalno - przerostowych błony śluzowej zatok. Ale może mam słabą pamięć.

3.. Sygnaturka może i coś tłumaczy. Ale tym bardziej powinni sobie ją
wziąć do serca ci, którzy w ogóle nie uczyli się medycyny.
Nie jestem laryngologiem, a neurologiem (in tractu), więc o laryngologii
mam pojęcie mgliste, jednak coś ze studiów mi zostało. Z laryngologii
zdawałem nawet egzamin, czyli pewien zakres materiału musiałem opanować.
A Ty? Kiedy i u kogo zdawałeś egzamin z laryngologii?...

BP, NMSP...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

7. Data: 2004-05-05 22:04:01

Od: "PAweł" <pgoralsk@wp_niechcespamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdawałem nawet egzamin, czyli pewien zakres materiału musiałem opanować.
> A Ty? Kiedy i u kogo zdawałeś egzamin z laryngologii?...

No, z tego długiego elaboratu najwazniejsze jest przyznanie się, ze nie
jesteś laryngologiem:)).

8. Data: 2004-05-06 12:15:10

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 May 2004 00:04:01 +0200, PAweł wrote:

> No, z tego długiego elaboratu najwazniejsze jest przyznanie się, ze nie
> jesteś laryngologiem:)).

Ale mimo to wiem, że trzeba ciąć cytaty.

;)

9. Data: 2004-05-06 20:58:31

Od: "repair" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale mimo to wiem, że trzeba ciąć cytaty.
>
> ;)
A mnie natomiast strasznie wkurza jak zadaję pytanie, widzę kilka odpowiedzi
a tu się okazuje, że dyskusja zeszła już 3x na manowce :-)
repair

10. Data: 2004-07-01 19:22:06

Od: "Ekonet" <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytaj
31. OLIVE LEAF EXTRACT (Wyciąg z liści drzewa oliwnego)

Wskazania:

. Zapobieganie i leczenie różnych chorób wirusowych (np. hertpes I i
II, grypa, przeziębienie ogóle)

. Zakażenia grzybicze (na paznokciach, nogach, świąd skóry)

. Zapalenia (wirusowe zapalenie płuc)

. Zapalenie stawów, łagodzenie (reuma)

. Zapalenie zatok (sinusitis)

. Choroby układu oddechowego (astma, bronchit)

. Alergie

. Gruźlica

. Gonorrhea

. Malaria

. Zapalenie dróg moczowych i pęcherza moczowego

. Biegunki wirusowe

. Wzmocnienie układu immunologicznego

. Zmniejszenia liczbę wolnych rodników

. Posocznica

. Zmęczenie chroniczne

. Choroby krążeniowe ( niedokrwienie mięśnia sercowego, arytmia serca,
niedokrwienie kończyn)

. Stany wrzodowe i nadkwaśność.

Stosowanie tradycyjne i powszechne:

Preparat jest w 100% naturalnym wyciągiem roślinnym. Jest uzyskiwany z liści
drzewa oliwnego - Olea europaea. Preparat ten jest bardzo skuteczny
przeciwko wirusom, bakteriom, grzybom, wysokiemu ciśnieniu i innym chorobom
serca jak również dolegliwościom związanym z krążeniem. Wzmacnia
mikroorganizmy naturalnej flory jelitowej i jest skuteczny w zapobieganiu
wrzodom żołądka i w ich leczeniu. Dobre wyniki uzyskano także w leczeniu
astmy - alergii.

Preparat ten jest ogólnym i naturalnym środkiem wzmacniającym układ
immunologiczny, więc nie jest dziwne, że ci, którzy używają go, mają lepsze
samopoczucie, większą chęć do życia, są bardziej aktywni i są odporni na
różne choroby.

Jest udowodnione, że nawet przekraczając kilkaset razy proponowaną dzienną
dawkę preparatu, nie doprowadzimy do zatrucia organizmu, ani do pojawienia
się żadnych skutków ubocznych.

Dawkowanie i sposób stosowania:

Zapobiegawczo: 2 kapsuły dziennie.

Leczniczo: 3x1 lub 4x1 kapsuły dziennie.

Należy stosować przed jedzeniem popijając całą szklanką czystej wody.

W przypadku małych dzieci (stosuje się u dzieci od 2 roku życia), które nie
mogą połknąć całej kapsułki, należy zawartość kapsułki wsypać do niewielkiej
ilości miodu lub dżemu /lek gorzki/ i tak podać. 2-3 razy ? kap.

Preparat można regularnie używać. Organizm nie uzależnia się. W każdej
chwili można przerwać używanie preparatu.

Uwaga:

Pomimo, że preparat nie powoduje żadnych skutków ubocznych, na początku
stosowania może wystąpić reakcja Herxheimera. Objawia się ona podniesieniem
gorączki, bólami głowy i poczuciem zmęczenia trwającymi 1-2 dni. Spowodowane
jest to tym, że preparat bardzo szybko i w dużych ilościach niszczy
mikroorganizmy, które rozkładając się irytują organizm i powodują intensywną
odpowiedź układu immunologicznego.

Pozdrawiam: Istvan

Użytkownik "repair" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
kogo
> się udać aby to jeszcze skonsultować ewentualnie przeprowadzić zabieg.

pytania o przeswietlenie
Lamblie...
zespol jelita drazliwego
Szczypanie w pietach (słabe ścięgna Achillesa?)
Częstotliwość odświerzania obrazu monitora.