Re: Zbiór

61. Data: 2009-12-23 16:34:17

Temat: Re: Zbiór
Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hgtgoq$r56$1@inews.gazeta.pl...
> ilość pokoi w hotelu Hilberta nie zależy od ilości gości
> i jest wielkością stałą.

Zgadza się

62. Data: 2009-12-23 21:33:36

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sakujami" <s...@n...gmail.to>
> "Robakks" <R...@g...pl>

1.

> Zgadza się

2.
Do ponumerowania pokoi w hotelu Hilberta użyte są
wszystkie liczby naturalne i żadnej nie brakuje.
Jest ich dokładnie tyle ile liczb całkowitych dodatnich
na osi liczbowej Kartezjusza.

63. Data: 2009-12-24 04:12:45

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

64. Data: 2009-12-25 07:14:58

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

1.

2.

| Zgadza się

3.
Zbiór pokoi w hotelu Hilberta nazywa się "zbiór liczb naturalnych".
Każda liczba naturalna występuje w tym zbiorze jako nazwa
numeru pokoju i żaden pokój nie jest bez nazwy.
Żadna nazwa nie jest powtórzona, a wszystkich pokoi jest N.
Numery tworzące nazwy są uszeregowane rosnąco od 1
i należą do zbioru liczb porządkowych tworzących zbiór {N}.
Zbiór {N} ma moc N, bowiem ta liczba określa ilość elementów.

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

65. Data: 2009-12-25 07:55:55

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i należą do zbioru liczb porządkowych tworzących zbiór {N}.
> Zbiór {N} ma moc N, bowiem ta liczba określa ilość elementów.

Zgadza się

66. Data: 2009-12-25 08:42:31

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

3.

> Zgadza się

4.
Zbiór gości w hotelu Hilberta jest równoliczny ze zbiorem pokoi {N}
wtedy, gdy w każdym pokoju znajduje się pojedynczy gość i nie ma
pokoi pustych. Taki hotel, który ma komplet gości nazwywa się
hotel PEŁNY. Goście uzyskują te same nazwy jak pokoje, w których
się znajdują. Zachodzi bijekcja o nazwie:
"równoliczność według nazwy"
Pokój i gość o tej samej nazwie tworzą parę.
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

67. Data: 2009-12-26 10:09:32

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

4.

> Zgadza się

5.
Jeśli zdarzy się, że niektórzy goście opuszczą swoje pokoje, ale nie
zwolnią tych pokoi, to zbiory pokoi i gości nadal będą równoliczne,
przy czym zbiór gości podzieli się na dwa podzbiory o nazwie:
"zbiory uzupełniające"
a) zbiór gości, którzy pozostali w swoich pokojach {N-n}
b) zbiór gości aktualnie znajdujących się poza swoimi pokojami {n}
Zbiory uzupełniające mają tę własność, że suma elementów jest
constans, co zapisujemy: {N-n} + {n} = {N}
algebra arytmetyczna: N - n + n = N

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

68. Data: 2009-12-26 10:59:16

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Co to znaczy że opuszczą ale nie zwolnią?

To znaczy, że pozostają parą według nazwy.
Na przykład gość z pokoju 18 wychodzi na miasto i zabiera klucz.

> A co gdy N czy n będą nieskończone?

Potwierdziłeś, że N oznacza dokładnie tyle ile liczb całkowitych
dodatnich na osi liczbowej Kartezjusza. Cóż za różnica, czy tej
ilości zmienisz nazwę na "nieskończone" skoro to liczba constans.

> Nie można odejmować nieskończoności od nieskończoności.

To nie odejmuj jeśli Ci nie wolno. :-)
Ja nie piszę o odejmowaniu nieskończoności, ale odejmowaniu
ilości od ilości, a to zawsze wolno nawet gdy ktoś wymyśli zakaz.

69. Data: 2009-12-26 11:07:33

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To znaczy, że pozostają parą według nazwy.
> Na przykład gość z pokoju 18 wychodzi na miasto i zabiera klucz.

Z matematycznego punktu widzenia jest to to samo jakby nie opuszczali, po co
mówic o opuszczaniu?

> Potwierdziłeś, że N oznacza dokładnie tyle ile liczb całkowitych
> dodatnich na osi liczbowej Kartezjusza. Cóż za różnica, czy tej
> ilości zmienisz nazwę na "nieskończone" skoro to liczba constans.

Jest różnica

70. Data: 2009-12-26 11:17:52

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zbiory uzupełniające mają tę własność, że suma elementów jest
> constans, co zapisujemy: {N-n} + {n} = {N}

Robakksie- w każdej teorii opartej o liczby naturalne znajdą się "dziury"-
tezy, których się nie da w ramach tej teorii udowodnić- ani jej zaprzeczyć.
Co najmniej od początku 20 wieku matematycy zdają sobie z tego sprawę.
Kolejna sprawa- powiązana z tą- matematyka, jeśli ma być użyteczna dla
rzeczywistości (czyli np fizyki)- zostaje "nagięta". Pewne rzeczy przyjmuje
się więc ze względów użytecznych: różniczki, funkcja Dirac'a, moc zbioru,
etc. Pytanie: czy można wymyślić sobie taką matematykę, która będzie w 100%
matematycznie elegancka i spójna- i jednocześnie użyteczna. Z tego, co wiem-
nie. Teorie, które Ty głosisz- gdyby je przyjąć za obowiązujące- także by
zostały przez jakiegoś Antyrobaksksa:-) obśmiane. Przyjął by on zapewne, że
warto wprowadzić coś takiego jak "moc zbioru"- i opisywał by płynące z tego
korzyści. Zamknął by się też na racje drugiej strony, co znacznie
zradykalizowało by jego poglądy. Pytanie: w jakim celu?
:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron