Re: Zbrodniarze w fartuchach

Data: 2011-03-01 20:00:20
Temat: Re: Zbrodniarze w fartuchach
Od: "Chiron" <c...@o...eu>

Użytkownik "vonBraun" napisał w wiadomości grup

Chiron wrote:
/.../

> IMO- mylisz i wrzucasz do jednego worka neurologię, psychiatrię i
> psychologię. Uszkodzenie czegoś w mózgu z całą pewnością psychologii nie
> dotyczy. /.../

Skąd to wiesz??? Bo obawiam się, że wziąłeś to z tak zwanej "głowy".
Poszukaj gdzie indziej.

Z wiki:
"Psychiatria różni się od psychologii faktem, iż jest ona nauką medyczną,
psychologia zaś, według podziału klasycznego jest subdyscypliną
filozoficzną, która obecnie wyrosła na samodzielną naukę społeczną. Obie
nauki są interdyscyplinarne i posiadają zróżnicowane podejścia, zawierające
swoiste podstawy teoretyczne."

"Psychologia (od gr. ???? Psyche = dusza, i ????? logos = słowo, myśl,
rozumowanie) - nauka empiryczna, zajmująca się badaniem mechanizmów i praw
rządzących zjawiskami psychicznymi oraz zachowaniami człowieka. Psychologia
bada również wpływ zjawisk psychicznych na interakcje międzyludzkie oraz
interakcję z otoczeniem. "

"Neurologia - dziedzina medycyny zajmująca się schorzeniami obwodowego
układu nerwowego i ośrodkowego układu nerwowego. Neurologia i psychiatria są
dziedzinami pokrewnymi, a niektóre choroby są domeną zarówno neurologa jak i
psychiatry. Neurologia zajmuje się głównie schorzeniami, których podłożem
jest proces uszkadzający układ nerwowy, a psychiatria z kolei zajmuje się
głównie chorobami, których podłożem jest biochemiczne zaburzenie
funkcjonowania mózgu jako całości."

Jeśli z tych opisów wynika w jakikolwiek sposób, że uszkodzeniem mózgu
będzie się zajmował psycholog, a nie neurolog czy psychiatra- to nie wiem,
jak Cię przekonać. Ba! Wręcz jestem bardzo zdziwiony, ze względu na to czym-
jak rozumiem- zajmujesz się na co dzień, że nie rozróżniasz. Czy spotkałeś
psychologa, wystawiającego receptę? A leczącego uszkodzenie mózgu? Owszem-
spotkałem się ze współpracą psychiatrów z psychologami- najpierw pacjenta
"wyrównywano" lekami u psychiatry, potem szedł do psychologa- terapeuty na
terapię.

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.