Re: Zbyt zimno dla lodówki?

From: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Zbyt zimno dla lodówki?
Date: Thu, 8 Jan 2004 08:53:21 +0100

> Czy może się tak zdarzyć, że w kuchni dla lodówki jest zbyt zimno?
Wyjechałem
> na 2 tygodnie z domu, kuchnia przez ten czas była nieogrzewana,
temperatura w
> niej spadła do 3 stopni. Zaś lodówka - w komorze lodówki temperatura
2
> stopnie, zaś w zamrażalniku -5 stopni (gdzie przed wyjazdem
temperatura była
> w normie). Zamrażalnik na dole, 3-szufladowy.

normalne, czesc lodowek ma specjalny przelacznik ktory
musisz przelaczyc (gdy temp. spada ponizej ok 15 stopni )
czesc ma czujnik temperatury i sama reaguje na niska temp.
otoczenia. Sa lodowki ktore nie maja zadnej z tych funkcji.
Reakcja lodowki na niska temperature otoczenia (czy wlaczonej
manualnie czy automatycznie) polega na pozostawieniu
zapalonego swiatla wewnatrz.
Zarowka ogrzwa wtedy wnetrze powodujac "straty zimna" przez
co caly system dziala.
Jesli nie przelaczyles manualnie, lub Twoja lodowka nie ma
takiego przelacznika, to wszystko jest ok.
Jesli natomiast Twoja lodowka ma czujnik temp. i powinna
sie automatycznie przelaczyc (np Siemensy tak maja, nie wiem
czy wszystkie), to powinienes ja reklamowac.

pozdr
MarcinP