Zbyt zimno dla lodówki?

1. Data: 2004-01-07 18:23:28

Temat: Zbyt zimno dla lodówki?
Od: "Maciej Olender" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Czy może się tak zdarzyć, że w kuchni dla lodówki jest zbyt zimno? Wyjechałem
na 2 tygodnie z domu, kuchnia przez ten czas była nieogrzewana, temperatura w
niej spadła do 3 stopni. Zaś lodówka - w komorze lodówki temperatura 2
stopnie, zaś w zamrażalniku -5 stopni (gdzie przed wyjazdem temperatura była
w normie). Zamrażalnik na dole, 3-szufladowy.

Lodówka jest na gwarancji, czy praca w takiej temperaturze może uszkodzić
lodówkę na trwałe?

1. Data: 2004-01-07 18:35:19

Temat: Re: Zbyt zimno dla lodówki?
Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Olender" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
była
> w normie). Zamrażalnik na dole, 3-szufladowy.

Lodówka to przecież taki klimatyzator. Analogicznie nie uruchomisz
klimatyzacji w aucie gdy temperatura wynosi tylko kilka stopni C. Ciśnienie
w układzie drastycznie spada i kompresor się nie włącza (ochrona sprężarki).

1. Data: 2004-01-08 07:53:21

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stopnie, zaś w zamrażalniku -5 stopni (gdzie przed wyjazdem
temperatura była
> w normie). Zamrażalnik na dole, 3-szufladowy.

normalne, czesc lodowek ma specjalny przelacznik ktory
musisz przelaczyc (gdy temp. spada ponizej ok 15 stopni )
czesc ma czujnik temperatury i sama reaguje na niska temp.
otoczenia. Sa lodowki ktore nie maja zadnej z tych funkcji.
Reakcja lodowki na niska temperature otoczenia (czy wlaczonej
manualnie czy automatycznie) polega na pozostawieniu
zapalonego swiatla wewnatrz.
Zarowka ogrzwa wtedy wnetrze powodujac "straty zimna" przez
co caly system dziala.
Jesli nie przelaczyles manualnie, lub Twoja lodowka nie ma
takiego przelacznika, to wszystko jest ok.
Jesli natomiast Twoja lodowka ma czujnik temp. i powinna
sie automatycznie przelaczyc (np Siemensy tak maja, nie wiem
czy wszystkie), to powinienes ja reklamowac.

pozdr
MarcinP

1. Data: 2004-01-08 07:58:11

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ciśnienie
> w układzie drastycznie spada i kompresor się nie włącza (ochrona

eeee raczej nie to. poprostu ogrzewanie wnetrza lodowki trwa bardzo
powoli,
co powoduje bardzo nieregularne wlaczanie kompresora (przeciez
gdyby wogole sie nia wlaczal, to temperatura w lodowce rownalaby sie
temp. otoczenia). Jego nieregularne uruchamianie (np raz na dobe)
powoduje
ogromne wahania temperatury wewnatrz. Trafiles akurat na moment, kiedy
temp.
w lodowce byly wysoka, pewnie gdybys sprawdzi zaraz po wlaczeniu
kompresora wszystko byloby ok.

MarcinP

1. Data: 2004-01-08 09:37:56

Od: Andrzej Skowronek <a...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temp.
> w lodowce byly wysoka, pewnie gdybys sprawdzi zaraz po wlaczeniu

Mysle, ze w systemach z jednym termostatem powoduje podniesienie
sredniej temp. w zamrazarce i grozi zepuciem przechowywanych w niej
produktow bo raczej kontrolowana jest temp.w chlodziarce.
Pozdr.
Andrzej

1. Data: 2004-01-08 10:02:15

Od: "aliali" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygląda na to że jest to lodówka z jednym agregatem sterowanym przez czujnik
w chłodziarce. Były małe straty (temperatura na zewnątrz zbliżona) to agregat
pracował sporadycznie i nie obniżył wystarczająco temperatury w zamrażarce.
Być może lodówka jest wyposażona w funkcję/przełacznik na takie przypadki.

1. Data: 2004-01-08 10:04:28

Od: "aliali" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałem dopisać:

W instrukcji producent podaje jaka powinna być temperatura otoczenia dla
poprawnej pracy lodówki.

1. Data: 2004-01-08 10:04:28

Od: "aliali" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałem dopisać:

W instrukcji producent podaje jaka powinna być temperatura otoczenia dla
poprawnej pracy lodówki.

Jaki klej do listew ???
śliwkowa wykładzina?
Glazura - stare wzory