Żeliwne gary

1. Data: 2001-05-07 07:06:45

Temat: Żeliwne gary
Od: "Beve" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Są w sklepach takie garnki z "aluminiowego żeliwa" - czy ktoś to może
wypróbował? "Żeliwo" to jest raczej lekkie, ciekawy jestem czy ma zalety
prawdziwego żeliwa, to znaczy nic się nie przypala, czy to zwykły pic.

A może ktoś zna sklep gdzie mozna kupić prawdziwe żeliwne garnki i patelnie,
na przykład w Warszawie?

1. Data: 2001-05-07 16:18:23

Temat: Re: Żeliwne gary
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Beve <b...@w...pl> wrote:

> Są w sklepach takie garnki z "aluminiowego żeliwa" - czy ktoś to może
> wypróbowa"? "Żeliwo" to jest raczej lekkie, ciekawy jestem czy ma zalety
> prawdziwego żeliwa, to znaczy nic się nie przypala, czy to zwyk"y pic.

Mysle. ze nie ma zaletz zeliwa. Jedna z jgo podstawowych zalet jest
masa, z ktora zwiazana jest zdolnosc "trzymania ciepla".

Widywalem kiedys zeliwne patelnie w IKEI. W IKEI na ogol sprzedaj droga
tandete, ale wsrod utensyliow kuchennych zdarza sie znalezc dobre, choc
nie tanie, rzeczy.

Wladyslaw

1. Data: 2001-05-07 17:22:37

Od: "TomO" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beve" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prawdziwego żeliwa, to znaczy nic się nie przypala, czy to zwykły pic.
>
> A może ktoś zna sklep gdzie mozna kupić prawdziwe żeliwne garnki i

A skąd mniemanie, ze na zeliwie nic sie nie przypala?
Tomek Ostrowicz

1. Data: 2001-05-07 20:36:27

Od: "GreGG" <n...@g...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomO" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A skąd mniemanie, ze na zeliwie nic sie nie przypala?
> Tomek Ostrowicz

Przypala się i to jak... żona uwielbia używać swojego żeliwnego woka - a ja
potem mam robotę, toż to gigant, prawie metr średnicy, ciężki ...

GreGG

1. Data: 2001-05-08 08:19:02

Od: "Beve" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skąd mniemanie, ze na zeliwie nic sie nie przypala?
> Tomek Ostrowicz

Z autopsji :)

Mam taki jeden garnek zakupiony w jakiejś austriackiej firmie 10 lat temu.
Gotuję w nim głównie kasze i ryż i czasem duszę warzywa i to tak żeby było
najmniej wody. Nigdy mi się nic nie przypaliło. OK, może przypaliło mi się
raz ale to naprawdę w ogóle zapomniałem że coś gotuję, w pokoju poczułem
lekki swąd i pomyślałem: znowu ktoś coś przypalił. Po kilku minutach
przypomniałem sobie że to ja, no i faktycznie było przypalone.

Dla mnie ten garnek jest po prostu rewelacyjny. W dodatku pokrywka jest
ciężka i tak dokładnie przylega że para w ogóle prawie nie uchodzi więc jest
to mała symulacja szybkowara - tyle że łatwiejszego w obsłudze.

Nie mam pojęcia jak to się dzieje że Wam się przypala - może żeliwo żeliwu
nie równe... a może jakaś powłoka się zdrapała? O ile coś takiego jest w
garnkach żeliwnych.

1. Data: 2001-05-09 22:11:28

Od: m...@a...net.pl (Marek Czajkowski) szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "TomO" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>Z autopsji :)
>
>Mam taki jeden garnek zakupiony w jakiejś austriackiej firmie 10 lat temu.
[ciach]
Mój garnek intensywnie używany od 5 lat nad ogniskiem nigdy nie był
myty z pomocą detergentów - nie rdzewieje, potrawy nie przypalają się.
Poza tym był oksydowany zaraz po zakupieniu wg instrukcji dołączonej
do niego.

Pozdrawiam,

M. Czajkowski

--
----
SKLEP NR 3 W POLSCE WWW.AGAWA.PL WSZYSTKO DO DRUKOWANIA, AKCJE ZAROBKOWE !

http://alpha.pl - serwery www, konta e-mail.

zupa z pokrzywy
Ksiazka kucharska
polecam