Re: Zelmer solaris/syrius - prośba o opinie

From: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Zelmer solaris/syrius - prośba o opinie
Date: Mon, 21 Jul 2008 12:17:26 +0200

Paweł pisze:
> Witam,
>
> Przymierzam się do kupna odkurzacza (wszystko wskazuje na któregoś z
> zelmerów) i po przeczytaniu kilku opisów i opinii na sieci (i mętliku, jaki
> mi powstał w związku z tym) mam kilka pytań do użytkowników w/w sprzętu:
>
> 1) Jak sprawdza się w praktyce turboszczotka (mamy w domu dywany i kota) i
> czy blokuje się ona (zatrzymuje) przy czyszczeniu dywanów? Czy może lepiej
> zdecydować się na elektroszczotkę mimo utrudnienia z plątającym się pod
> nogami kablem? Zależy mi na skuteczności takiej szczotki.

Mam Syrius z elektroszczotką.
Sama szczotka jest bardzo skuteczna, w porównaniu z turboszczotką mojej
mamy w Electroluxie - porównywalna, ale cichsza.
Kabel faktycznie jest bez sensu - można go oczywiście przypiąć
zapinkami, ale jak chcesz odkurzać inną końcówka, trzebaby go
demontować. Nie rozumiem, dlaczego nie ma połączenia wtyczka/gniazdko od
strony szczotki, tylko od strony odkurzacza.

> 2) Jak jest z głośnością tych odkurzaczy? Czy są one ciche?

Bardzo ciche - domyślnie odkurzacz włącza sie na 3/5 mocy i jest super,
przy powiększeniu mocy na max jest trochę głośniej, ale znośnie.

> 3) Czy podczas odkurzania w domu nic nie śmierdzi (np. wylatujący kurz - mam
> takie doświadczenia z poprzednim odkurzaczem - Zelmerem Meteor, po
> odkurzaniu którym pozostawał w domu smród i konieczne było wietrzenie pokoi)

Jest worek Safbag - nie papierowy, a z jakiegoś materiału, podobno
skuteczniej filtruje (jednorazowy jak papierowe). I faktycznie nie czuć
nic, powietrze wylatujące z odkurzacza jest bez zapachu. Można też
stosować zwykłe papierowe worki - rozwiązanie ekonomiczne.

> 4) Jak jest w rzeczywistości z ich awaryjnością? Słuszałem pogłoski o
> odpadającyh kółkach w Solarisie oraz o problemach z wyłącznikiem w Syriusie,
> oraz o łatwo łamiących się plastikach obudowy...

Mam go od miesiąca, więc się nie wypowiem. Kupiony w sklepie
internetowym. Jeśli chodzi o wyłącznik, jest OK.
Niewątpliwą zaleta są 4 lata gwarancji - więc nawet jak się coś zepsuje,
nie powinno być problemu.
Plastiki faktycznie sprawiają wrażenie trochę słabo spasowanych,
zwłaszcza główna klapa, ale może to tylko wrażenie.
Generalnie jestem bardzo zadowolony z odkurzacza.
--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl