Re: Zelmer solaris/syrius - prośba o opinie

From: "kopajt ;-\)" <n...@...maila.gov>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Zelmer solaris/syrius - prośba o opinie
Date: Tue, 29 Jul 2008 09:54:31 +0200

Paweł wrote:
> 1) Jak sprawdza się w praktyce turboszczotka (mamy w domu dywany i
> kota) i czy blokuje się ona (zatrzymuje) przy czyszczeniu dywanów?
> Czy może lepiej zdecydować się na elektroszczotkę mimo utrudnienia z
> plątającym się pod nogami kablem? Zależy mi na skuteczności takiej
> szczotki.

Mam elektroszczotkę, kabel nie przeszkadza, bo mocuje się go klipsami do
rury.
Skuteczność jest wysoka - najlepiej radzi sobie z wyczesywaniem włosów z
gęstego dywanu.

> 2) Jak jest z głośnością tych odkurzaczy? Czy są one ciche?
Mam Solarisa 5500 HQ - przy kupnie chciałem sprawdzić o ile taki reklamowany
Silencer jest cichszy od niego... wyszło z porównania wartości podanych
przez producentów że tylko o jakieś 3-5 dB.

> 3) Czy podczas odkurzania w domu nic nie śmierdzi (np. wylatujący
> kurz - mam takie doświadczenia z poprzednim odkurzaczem - Zelmerem
> Meteor, po odkurzaniu którym pozostawał w domu smród i konieczne było
> wietrzenie pokoi)

Po kilkumiesięcznym użytkowaniu nic takiego nie zauważyłem, jedynie jak się
rozgrzeje dłuższą pracą to czuć lekki zapach, który jednak znika po
wyłączeniu odkurzacza i nie wymaga wietrzenia.

> 4) Jak jest w rzeczywistości z ich awaryjnością? Słuszałem pogłoski o
> odpadającyh kółkach w Solarisie oraz o problemach z wyłącznikiem w
> Syriusie, oraz o łatwo łamiących się plastikach obudowy...

Na razie nic się nie popsuło - i oby tak dalej :)

Na koniec chyba najważniejsze wg mnie:
Najpierw chciałem kupić 5000 HQ, jednak na alledrogo znalazłem 5500 HQ który
ma dołączony plastikowy pojemnik na kurz razem z dodatkowym filtrem. Różnica
wynosiła ok. 20 zł, tak więc dopłaciłem te pieniążki i wiem że to się
opłaciło :)
Nie używam już worków papierowych ani tych Safebagów...
Czyszczenie jest śmiesznie proste :)

Pozdrawiam
kopajt