Re: Zelmer solaris/syrius - prośba o opinie

From: Jo Joro <a...@n...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Zelmer solaris/syrius - prośba o opinie
Date: Mon, 4 Aug 2008 18:44:34 +0000 (UTC)

Coś dziwnego nastąpiło N, 20 lip 2008 o 21:24 GMT
skoro Paweł napisal(a):
> Witam,

> Przymierzam się do kupna odkurzacza (wszystko wskazuje na któregoś z
> zelmerów) i po przeczytaniu kilku opisów i opinii na sieci (i mętliku, jaki
> mi powstał w związku z tym) mam kilka pytań do użytkowników w/w sprzętu:

Mam Zelmera solarisa 5000HQ ponad rok więc sie wypowiem :)

> 1) Jak sprawdza się w praktyce turboszczotka (mamy w domu dywany i kota) i

Użytkowałem Wodnika z turboszczotką. Teraz mam Solarisa z
Elektroszczotką. Mam więc porównanie.

> czy blokuje się ona (zatrzymuje) przy czyszczeniu dywanów? Czy może lepiej
> zdecydować się na elektroszczotkę mimo utrudnienia z plątającym się pod
> nogami kablem? Zależy mi na skuteczności takiej szczotki.

bierz tylko elektroszczotkę. Turboszczotka zmniejsza siłę ssania, czasem
sie blokuje na dłuższym włosiu... ogólnie jej skuteczność jest o wiele
mniejsza niż elektroszczotki.
Oczywiście jeśli nie ma wyboru to lepsza jest turboszczotka niż jej
brak, ale jeśli mamy odpowiednie złącze w odkurzaczu to polecam wersję z
silniczkiem.
kabel się nie plącze w ogóle jeśli zapniemy go do rury zapinkami.
niestety gdy chcemy zmieniać często końcówki to jest mordęga. :(
Nie wiem czemu nie mogli tego kabla przykleić na rurze ssącej na stałe i
gniazdo elektryczne wyprowadzić na jej końcu. Chyba sam to tak
przerobię.

> 2) Jak jest z głośnością tych odkurzaczy? Czy są one ciche?

nie słyszałem jak pracują 'silencery', więc cięzko mi porównywać.
solaris działa na najwyżdszych obrotach z włączoną elektroszczotką tak
jak Wodnik w normalnym trybie.
Na standardowym 3 biegu bez elektroszczotki w/g mnie jest cichy.
Najgłosniej pracuje elektroszczotka.

> 3) Czy podczas odkurzania w domu nic nie śmierdzi (np. wylatujący kurz - mam
> takie doświadczenia z poprzednim odkurzaczem - Zelmerem Meteor, po
> odkurzaniu którym pozostawał w domu smród i konieczne było wietrzenie pokoi)

jak zaczyna coś śmierdzieć to trzeba wymienić filtr Hepa H13 (ok 13zl).
Odkurzacz dobrze filtruje powietrze - worek safbag, filtr silnika, filtr
Hepa, filtr wylotowy. Jak chcesz lepiej to już chyba tylko odkurzacz
wodny.

> 4) Jak jest w rzeczywistości z ich awaryjnością? Słuszałem pogłoski o
> odpadającyh kółkach w Solarisie oraz o problemach z wyłącznikiem w Syriusie,
> oraz o łatwo łamiących się plastikach obudowy...

jeżdżę tym odkurzaczem po 100m2 w kamienicy, po wysokich progach,
odkurzam klatkę shodową, samochód... obijam go często i gęsto o ściany i
nic mi się jeszcze nie urwalo. Fakt jest trochę porysowany plastik,
dokładnie wytarta kolorowa farba z elektroszczotki, ale to wszystko.

> Dzięki z góry za odpowiedzi i Wasze opinie na temat tych odkurzaczy.

Jedyny negatyw jak dla mnie to jest niepoprawnie działający mechanizm
wyłaczania elektroszczotki gdy się wciągnie coś dużego - np frędzle od
dywanu, zasłonkę itp.
Ostatnio przez to urwałem w niej sprzęgło. naprawa gwarancyjna trwała 3
dni.
Gdybym miał sprzęt po gwarancji zapłaciłbym 20zł.

Części i są tanie jak barszcz. Serwis dostępny chyba wszędzie (w
okolicznej mieścinie 20tyś mieszkańców są conajmniej 2 :))

Pozdrawiam
Arek