Zielone banany

1. Data: 2000-04-16 05:00:52

Temat: Zielone banany
Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys dalem tu glos na temat zielonych bananow
/platany?/
wyzywajac to od trotow-opinie ta podtrzymuje,
przynajmniej
w wersji smazonej /ktos zachwycal sie jajecznica
na tym
smazona/. Banany te jak poleza staja sie zolte a
potem
nawet czernieja-tylko skora, gruba. W tym czasie
miekna.
/W handlu dojrzale sa pod nazwa 'yellow plantains'
nieco
drozsze/ Otoz te banany pieczone w piekarniku
/mozna w
mikrofalowce ale to nie to!/ to pysznosc! W
konsystencji
troche jak krem, w smaku cos posredniego miedzy
ananasem a bananem i slodkie i kwaskowate.

1. Data: 2000-04-16 05:31:06

Temat: Re: Zielone banany
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

dzieciol wrote:

> [...]
> konsystencji
> troche jak krem, w smaku cos posredniego miedzy
> ananasem a bananem i slodkie i kwaskowate.

Moim zdaniem po polsku to pataty, ale nie jestem pewna.
Czy gdy robisz je w mikrofalowce, to jak dlugo i czy w cos zawiniete? A
potem jesz na goraco?
Magdalena

1. Data: 2000-04-16 06:50:16

Od: jazz <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

dzieciol wrote:.......... Otoz te banany pieczone w piekarniku mozna w
mikrofalowce ale to nie to!/ to pysznosc! W konsystencji troche jak
krem, w smaku cos posredniego miedzy ananasem a bananem i slodkie i
kwaskowate.

O tak, to pysznosc.
Dawno nie robilam (nie chce utuczyc zarloka). Robilam to na patelni na
maselku z dodatkiem brazowego cukru a na zakonczenie juz na talerzu
kieliszek rumu i zapalic. Mysle ze cos jescze sie dodawalo...kropelke
soku z cytryny??? Naprawde nie pamietam. Teraz jak przypomniales, musze
odszukac przepis.

1. Data: 2000-04-16 18:22:15

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Moim zdaniem po polsku to pataty, ale nie jestem pewna.
> Czy gdy robisz je w mikrofalowce, to jak dlugo i czy w cos zawiniete? A
> potem jesz na goraco?
> Magdalena

Co do nazwy polskiej to nie bede sie spieral bo nawet nigdy tego
w Polsce nie widzialem. Czas roznie az czuje, ze w srodku sa b.
miekkie jak nie to dodaje po minucie /nie wybuchowe!/, nie zawijam.
Polecam jednak piekarnik.

1. Data: 2000-04-16 22:46:35

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Ola wrote:

> "dzieciol" <p...@p...net> wrote in message
> >
> Witam.
> Nigdy nie robilam tych "zielonych" w piekarniku, ale robilam na
> patelni tak jak frytki tylko pokrojone w plastry dosyc grube i po
> usmazeniu na talerzyk i miodem polac. Bardzo dobre.
>
> Ola

Jakkolwiek w tytule 'zielone banany' to dalej mowa o 'yellow
plantains', mimo ze to ten sam owoc, tylko w innym stadium
dojrzewania to roznica jak dnien i noc. Jeszcze zielone
to po usmazeniu troty bez smaku, cos tak jakby sprochniale
drzewo gryzc /nawet bardziej twarde, trzcinowate lyko/, juz zolte
to niebo w gebie. Wlasnie zjadlem cos takiego upieczonego
wczesniej, wystudzonego, polowe z bita smietana, polowe
podlana spirytusem. Kto chce wiedziec jak to smakuje to
niech sam poeksperymentuje. TIP: piec w piekarniku, brojlerze,
na grilu do czasu az skora czrna a poprzez skore zaczna sie
wydobywac bablowate, spienione, kleiste farfocle.

1. Data: 2000-04-16 23:05:37

Od: "Ola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-04-18 12:16:44

Od: "monizda&glizda" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

a pataty to nie ziemniaki?
Magdalena Bassett napisał(a) w wiadomości: <3...@w...net>...

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-04-18 15:27:10

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

monizda&glizda <m...@p...com> wrote in message
> a pataty to nie ziemniaki?
> Magdalena Bassett napisał(a) w wiadomości: <3...@w...net>...

Batat to slodki ziemniak ( wg. polskiej encyklopedii medialnej
http://www.encyklopedia.pl/ ).. Nie ma w niej hasla patat... w Encyklopedia
Britanica tez nie...
Z powazaniem
F.

1. Data: 2000-04-19 08:33:56

Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieciol napisał(a) w wiadomości: <3...@p...net>...
[ciach]

Zasięgnęłam języka u specjalistów, którzy Amerykę POłudniową zjeździli
wzdłuż i wszerz: zielone banany nazywają się "platanos", czyly spolszczając
rzeczywiście platany. Nadają się do jedzenia głównie w wersji pieczonej bądź
duszonej (o smażeniu nie wspominali).
POzdrawiam

Margola

1. Data: 2000-04-19 09:15:22

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Malgosia Sularczyk <m...@p...bg.univ.gda.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:UbeL4.16900$h...@n...tpnet.pl...
> [...]
spolszczając
> rzeczywiście platany. Nadają się do jedzenia głównie w wersji pieczonej

No bez jaj, platany w wersji polskiej to raczej do jedzenia sie nie nadaja,
chyba, ze przez korniki.

Jader

szukam przepisu na bogracz
menu na Komunię?