Ziola

1. Data: 2003-03-11 10:07:04

Temat: Ziola
Od: "Tomaszek" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy moze komus udalo sie wychodowac ziola na parapecie?
Ja probowalem kilkakrotnie (majeranek, tymianek, czaber) i po wykielkowaniu
przychodzila "zaraza" i wszytskie ziolka bach i zwiedly

1. Data: 2003-03-11 13:14:38

Temat: Re: Ziola
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomaszek" <t...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wykielkowaniu
> przychodzila "zaraza" i wszytskie ziolka bach i zwiedly

mi mszyce podzeraja, okropnosc :(

wkn

1. Data: 2003-03-11 14:24:28

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wykielkowaniu
> przychodzila "zaraza" i wszytskie ziolka bach i zwiedly

Niedawno zasialam sobie bazylie. Tez jakos nedznie rosnie, moze za malo
slonca...

1. Data: 2003-03-11 14:24:41

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn <w...@w...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Tomaszek" <t...@b...gnet.pl> napisał
parapecie?
czaber)

> mi mszyce podzeraja, okropnosc :(

Moze takie domowe porady pomoga (u mnie skutkuja):
1. raz na miesiac do doniczki kilka obranych zabkow
czosnku (szkodniki go nie lubia i zapobiega grzybom)
2. napar z ziela skrzypu (5 lyzeczek zalac litrem
wrzatku, parzyc pod przykryciem przez kwadrans,
przecedzic, ostudzic) - spryskiwac rosliny raz w
miesiacu. Napar wzmacnia rosliny, zapobiega szkodnikom
i chorobom grzybowym.
3. Mszyce mozna sprobowac usunac myjac rosline
(odwrocona do gory doniczka i podtrzymujac ziemie) w
cieplej wodzie ok.35-40 st.C. Wazne jest umycie
spodniej czesci lisci. Mozna dodac do wody pare kropli
plynu do naczyn (mszyce nie lubia), ale wtedy splukiwac
letnia woda dosyc dlugo, ok.10 minut. Zabieg powtarzac
raz w tygodniu.
4. Jesli ziola slabo rosna, mozna podlewac je mlekiem
lub woda z mlekiem (mleko zawiera azot, ktory
przyspiesza rozwoj lisci). Nie nalezy podlewac za
mocno, bo to oslabia rosliny i sprzyja chorobom. Ziemia
powinna byc tylko leciutko wilgotna. Rosliny nusza miec
duzo swiatla i umiarkowana temperature. Nie nalezy ich
trzymac w pelnym sloncu na poludniowym oknie (oparzenia
przez szybe)
5. Rada ogolna - wyszorowac i wyparzyc doniczki
(przeciw bakteriom i grzybom). Dobrze jest tez ziemie
pod rosliny (kupiona lub przyniesiona z ogrodu) poddac
krotko dzialaniu wysokiej temperatury np.w piekarniku.
To powinno zniszczyc ewentualne szkodniki w glebie, a
mineralom nie zaszkodzi.

Iris

1. Data: 2003-03-11 14:33:15

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iris <i...@t...pl> napisał(a):
> 4. Jesli ziola slabo rosna, mozna podlewac je mlekiem
> lub woda z mlekiem (mleko zawiera azot, ktory
> przyspiesza rozwoj lisci).

Aha.. jeszcze wyjasnienie. Podlewac mlekiem to nie
znaczy pedzic. Wystarczy raz na tydzien, a nawet 2-3
tygodnie, w zaleznosci od wygladu i rozwoju rosliny.
Przekarmianie nie sluzy roslinom, podobnie jak ludziom
:))

Iris

1. Data: 2003-03-11 14:44:12

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

zefirka <z...@i...pl> napisał(a):

> Niedawno zasialam sobie bazylie. Tez jakos nedznie
> rosnie, moze za malo slonca...

Moze stare nasiona, albo zbyt bogata gleba. Nasionom
najlepiej sluzy uboga mieszanka z torfem i piaskiem. Po
wzejsciu (ok.4 listkow) dobrze jest przesadzic do
normalnej ziemi lisciastej (ewentualnie dodac troche
niekwasnego torfu dla poprawienia struktury gleby).

Iris

1. Data: 2003-03-11 15:08:12

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iris" <i...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> normalnej ziemi lisciastej (ewentualnie dodac troche
> niekwasnego torfu dla poprawienia struktury gleby).

Na opakowaniu jest napisane ze przydatnosc do siewu jest do 2005r, wiec
chyba nie stare..No chyba ze oszukane;) Na ziemi za bardzo sie nie znam, ale
chyba torfowa..

1. Data: 2003-03-11 15:18:54

Od: "Piotr Szuta" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wychowowalem w doniczce bazylie, czaber, tymianek, majeranek, oregano,
ogorecznik, miete, rozmaryn i szalwie wszstko wysialem w polowie marca.

Piotr

1. Data: 2003-03-11 15:45:20

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

zefirka <z...@i...pl> napisał(a):
> Na opakowaniu jest napisane ze przydatnosc do siewu
jest
> do 2005r, wiec chyba nie stare..No chyba ze
oszukane;) Na
> ziemi za bardzo sie nie znam, ale chyba torfowa..

To znaczy,ze nasiona dobre.. o ile nie zostaly zbyt
mocno przesuszone, np.przechowywaniem w wysokiej
temperaturze,obok grzejnika. Ziemia torfowa jest dobra
pod siew, ale ma malo skladnikow pokarmowych,
niezbednych do rozwoju roslin. Rosliny sadzone w takiej
ziemi nalezy dokarmiac.

Iris

1. Data: 2003-03-11 15:49:48

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora