Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki

31. Data: 2015-10-21 12:25:46

Temat: Re: Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Oct 2015 08:47:22 +0200, Miroo napisał(a):

> Używałem tabletek Finish, Somat, Fairy, Lidlowych, w większości typu
> AllInOne (lub czasami lepszych, ale nie przekraczam ceny 60gr/szt). W
> folii rozpuszczalnej i bez. Soli i nabłyszczacza nie używam.

Jeśli masz twardą wodę, to raczej używaj soli, bo wysiądzie system
zmiękczający. Ja używam, pomimo tabletek ileś tam w jednym - bo mam bardzo
twardą wodę. Używam też nabłyszczacza.

> Kilka
> razy korzystałem z programu krótkiego i też nie było problemu, ale
> krótki program jest mało przydatny, bo naczynia pozostają mokre.

No i to własnie dlatego, że nie używasz nabłyszczacza - jest to preparat
zmniejszający napięcie powierzchniowe wody, a dzięki temu woda od razu
spływa, nie zatrzymując się w postaci kropli.

32. Data: 2015-10-21 13:17:30

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> zmniejszający napięcie powierzchniowe wody, a dzięki temu woda od razu
> spływa, nie zatrzymując się w postaci kropli.

To tylko częściowa prawda. Na krótkim po prostu nie ma suszenia. U mnie
pomimo użycia nabłyszczacza na tym programie też naczynia pozostają mokre.

J.

www.kontestacja.com

33. Data: 2015-10-21 15:12:54

Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-21 o 12:25, Ikselka pisze:

> Jeśli masz twardą wodę, to raczej używaj soli, bo wysiądzie system
> zmiękczający. Ja używam, pomimo tabletek ileś tam w jednym - bo mam bardzo
> twardą wodę. Używam też nabłyszczacza.

Jakbym potrzebował, to bym używał :)
Czajnik odkamieniam raz na pół roku, a może i raz na rok, chociaż osad
jest mniejszy niż w "pracowym" czajniku po kilku dniach.

> No i to własnie dlatego, że nie używasz nabłyszczacza - jest to preparat
> zmniejszający napięcie powierzchniowe wody, a dzięki temu woda od razu
> spływa, nie zatrzymując się w postaci kropli.

Bardziej mi chodzi o wodę w denkach kubków lub innych "zakamarkach" niż
ogólną mokrość, bo to samo z siebie nie wyschnie w rozsądnym czasie.

Nabłyszczacz jest mi zbędny, szklanki i kieliszki lśnią jak w reklamach :)

34. Data: 2015-10-21 15:21:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Oct 2015 15:12:54 +0200, Miroo napisał(a):

> Jakbym potrzebował, to bym używał :)
> Czajnik odkamieniam raz na pół roku, a może i raz na rok,

OMG, ja muszę raz w tygodniu :-((((

> [...]
> ogólną mokrość, bo to samo z siebie nie wyschnie w rozsądnym czasie.
>
> Nabłyszczacz jest mi zbędny, szklanki i kieliszki lśnią jak w reklamach :)

Nazwa jest myląca - on de facto nie służy do nabłyszczania, lecz do tego,
żeby woda natychmiast spływała, a wtedy nie ma zacieków :-)
Ja niestety muszę używać, woda u nas jest twarda ponad wszelkie normy...
Każda kropla np na stali pozostawia biały punkt. Ech... :-(((

35. Data: 2015-10-21 23:24:15

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Do zmywarek żeby woda w denkach kubków nie zostawała są inaczej robione kubki. Maja
odpływ zrobiony.mam takie dwa i resztę do ręcznego mycia. W miarę zużywania podmianka
będzie na dedykowane.

36. Data: 2015-10-22 11:23:02

Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

> Do zmywarek żeby woda w denkach kubków nie zostawała są inaczej robione kubki. Maja
odpływ zrobiony.mam takie dwa i resztę do ręcznego mycia. W miarę zużywania podmianka
będzie na dedykowane.

Niestety kubków z odpływem jest zdecydowanie mniej w ofercie. Zresztą
kubków nie kupujemy, a szybko ich przybywa przy różnych okazjach -
prezenty od znajomych, upominki przy różnych okazjach (promocje,
konkursy, szkolenia, pamiątki, ...). Żaden z nich nie ma odpływu.

Nie cierpię jednak mocno z tego powodu, bo zwykle wszystko ładnie
wysycha, a jak nie wyschnie to wystarczy przejechać po denkach
ręcznikiem papierowym.
Gorzej z zakamarkami w garnkach "stainless" z podwijanymi brzegami i
uchami z zawiniętej blachy. Są denerwujące, bo nie można ich wprost do
szafy schować, tylko trzeba odstawić na suszarkę lub kuchnię do
obcieknięcia. Garnki są starsze od zmywarki i pewnie ją jeszcze przeżyją.

37. Data: 2015-10-22 16:53:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Oct 2015 11:23:02 +0200, Miroo napisał(a):

> [...]
> uchami z zawiniętej blachy. Są denerwujące, bo nie można ich wprost do
> szafy schować, tylko trzeba odstawić na suszarkę lub kuchnię do

Też przejeżdżam wokół tych brzegów ścierką lub papierem.

38. Data: 2015-10-23 08:17:38

Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-22 o 16:53, Ikselka pisze:

> Też przejeżdżam wokół tych brzegów ścierką lub papierem.

To niewiele daje, bo nie chodzi mi o wywinięcie, takie jak w garnkach
emaliowanych, ale zawinięcie brzegu o co najmniej 360 stopni. Woda z
tego wypływa stopniowo, zależnie od kąta pochylenia garnka.
A piszę o tym, żeby przestrzec tych co jeszcze garnków nie kupili :)
Problem jest również z popularnymi szklanymi pokrywkami - woda wchodzi
pod uchwyt (pod taką okrągłą blaszkę) i się tam kisi... a potem spływa
do garnka przy gotowaniu.

39. Data: 2015-10-23 22:00:18

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-19 o 00:45, dsw pisze:

> Teraz używam takie lowprice'owe - wychodzi mi skąpstwo :)

A po ile te lowpricowe? Taniej niż 0,20zł za tabletkę?

40. Data: 2015-10-24 00:12:27

Od: dsw <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 23 października 2015 22:00:44 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> A po ile te lowpricowe? Taniej niż 0,20zł za tabletkę?

zdaje sie, ze coś koło 30gr

ogrzewanie klatek schodowych
Na co wkleić drzwiczki rewizyjne do komina?
Stawianie ścianek g/k od A do Z
materac nawierzchniowy
Glutek-przyglutek.