Zmywarka z wyparzaniem?

11. Data: 2008-04-18 15:38:41

Temat: Re: Zmywarka z wyparzaniem?
Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie dwie pralki, choć "po drodze" naprawiałem obydwie.
JaC

-----

> a znasz jakiegoś użytkownika marki Whirlpool od dwunastu lat "jadącego" na jednym
sprzęcie, w dodatku nadal będącym
"na topie" pod względem parametrów?

12. Data: 2008-04-18 16:16:12

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie upieram się, ale spytam: a znasz jakiegoś użytkownika marki Whirlpool
> od dwunastu lat "jadącego" na jednym sprzęcie (bo tylko to jest wiarygodną
> podstawą do oceny), w dodatku nadal będącym "na topie" pod względem
> parametrów?

Zmywarka moich rodziców działała jakieś 15 lat kompletnie bezawaryjnie.
Wymienili na nowa, bo obudowa już skorodowała i robili nową zabudowe
kuchenna i nie pasowała już. A bajery? Najwazniejszy bajer to jeden przycisk
właczający, a ja wyciagam czyste naczynia. Cała reszta mnie nie interesuje.

13. Data: 2008-04-18 18:32:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Apr 2008 18:16:12 +0200, Boombastic napisał(a):

> [...]
> właczający, a ja wyciagam czyste naczynia. Cała reszta mnie nie interesuje.

Bajery też mnie nie bawią (choć mój stary Bauknecht ma te wszystkie
wyświetlacze, aquastopy, program pół wsadu, płukanie, bogaty zakres
temperatur czy co tam jeszcze), ale chodziło mi o parametry, tzn np.
zużycie prądu i wody, głośność. Wody zużywa na najdłuższym progr. 9-11 l
czyli wiaderko, jest bardzo cicha i energooszczędna. O to mi chodziło.
Miarą dobrej marki jest dla mnie właśnie to. Wiem, że dziś te zalety
posiada niemal każda zmywarka, ale to dopiero w ostatnich latach, a
Bauknecht produkował takie już lata temu. To mnie przekonuje.
--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

14. Data: 2008-04-19 09:21:54

Od: "Andrzej B" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> posiada niemal każda zmywarka, ale to dopiero w ostatnich latach, a
> Bauknecht produkował takie już lata temu. To mnie przekonuje.

Jeden przycisk i nic nie interesuje to jest dobre myślenia na początek a
filtr, a odpadki , a sól, a nabłyszczasz, a rachunek za prąd, a woda, a czas
suszenia, a czy aby na pewno domyje każdy zakamarek wszystkich naczyń. Nie
widziałem jednoguzikowej aby to wszystko dobrze działało i dało się pogodzić
brudne i prawie czyste naczynia, gary i butelki dla niemowlaków, chińską
porcelanę i duralex, cienkie szkło kieliszków i gliniane naczynia,
przeładowana zmywarkę po imprezie lub kilka naczyń tylko aby odświeżyć z
kurzu przed wizytą znajomych. Nieraz mamy naprawdę małe wymagania ale
naciśnięcie dodatkowego guzika extra odmoczenie lub odkażania lub
zmniejszenia lub zwiększenia ciśnienia lub górny, dolny koszyk lub
zabezpieczenie przeciw małemu dziecku to nie problem i zajęcie 1-2 sek.
przy wyborze programu nie stanowi problemu dla mnie i żony. To było do
poprzednika

Tak też miałem Bauknechta w Polsce kupionego 9 lat temu jakiś wysoki model z
tych co wtedy można było wtedy dostać ale czy to wszystko co jest przydatne
miało ona ( chyba z ciekawych ekstrasów pamiętam 2 metody suszenia bo do
wyboru nawiewowy lub tradycyjny) To co piszesz to już teraz podstawa. W
Polsce jako symbol dobrej zmywarki to Bosch a to tylko podstawowa solidna
ale dobra zmywarka. Trwałość nie ma znaczenia bo to powinna być rzecz
normalna i chyba jest ja nigdy nie miałem kłopotu z nią no i
energooszczędności. O funkcjach kiedyś pisaliśmy na tej grupie i zacytuję
cześć odpowiedzi z mojego postu "co powinna mieć dobra zmywarka" można
powiedzieć że część z nich jest niepotrzebne bo wielu tego nie ma i nie
używa ale jak można to mieć i wcale nie w drogiej zmywarce bo w cenie jednej
tygodniówki to dlaczego nie jeśli u innych co ją mieli sie sprawdziła a
funkcje czy funkcjonalność były bardzo chwalone ;) Mówię o rynku
amerykańskim gdzie cena zmywarki wacha się od 200-1200 $ ale realnie te
najdroższe to wcale nie najlepsze to często to te dwuszyfladowe jakoś mi i
innym użytkownikom w opiniach nie przypadły do gustu więc cena za przyzwoitą
zmywarkę tradycyjną jednodrzwiowa dwupółkowa jest niższa. Poza głośnością i
energooszczędnością warto zwrócić uwagę na:

" A co powinna mieć przyzwoita zmywarka ?

Oczywiście w miarę dokładny wyświetlacz czasu długości programu szczególnie
jak są dodatkowe załączane opcje - przydatne

Zmienne ciśnienie na dyszach. Przydatne jak mocno zapakowana lub w celu
"wzmocnienia programu" mam w swojej normalne/wyższe/niższe - bardzo
przydatne nieraz na b.delikatne naczynia łatwe do obicia zmniejszamy
ciśnienie

dodatkowe spłukanie dodawane osobno poza standartowymi programami- przydatne
szczególnie na wkładane naczynia bez opłukania ( doskonale współdziała z
Food Disposerem)

Wbudowany Food Disposer( stalowe ostrza tnące odpadki) z samooczyszcajacym
się filtrem - Bardzo przydatny . Po 4 miesiacach całkowicie bezproblemowa i
bezobsługowa eksploatacja

Funkcja Soak odmaczanie specjalny program do naprawdę bardzo przyschniętych
naczyń - przydatność ? Może się kiedyś przyda ale jak jest możliwość
podniesienia ciśnienia na programie dla garów to na razie wystarczyło.

.Funkcja Sanitary odkażanie szczególnie jak myjemy naczynia, butelki dla
maluchów jest to odpowiednia dobrana temperatura wody ( bez chemii) -
przydatne

Oczywiście przejrzystość funkcji i przycisków aby średni zaawansowany
"operator " potrafił szybko zrozumieć co i jak bez zaglądania do instrukcji.

Marka chyba nie ma znaczenia jeśli mówimy o przyzwoitej a nie najtańszym
badziewiu. Ten sprzęt działa latami bezawaryjnie obecna jest 4 więc coś wiem
2 i 3 eksploatowałem po 2 lata w wynajmowanym mieszkaniu za granicą a były
5-8 letnie i to z dolnej półki i sprawowały się doskonale przy 4-7 myciach
tygodniowo. Bez szczególnych gadżetów no jedynie z ekstra funkcji miały
opcję szybkie suszenie co też się powinno znaleźć w każdej przyzwoitej
nieraz jest to realizowane wyższą temp. ostatniego płukania, grzałką lub
nawiewem gorącego powietrza tak miała moja pierwsza ( musi mieć wtedy system
skraplania aby nie emitowała za dużo pary do pomieszczenia )

No i jeszcze jedno trzy ostanie nie maiły pojemnika na sól był tylko
nabłyszczasz który ustawiamy na minimum i naczynia są Ok bez osadów i
zmatowień ale to poza Polską i jest to normą tam nawet dla europejskich
marek
tj. Bosch, może woda inna może inny system zmiękczania ale stawiam na inną
normę wody. "

To tak z moich spostrzeżeń ale i tak zmywarki na codzień używa żona i pisząc
poprzedniego posta zadałem pytanie co myśli o doświadczeniu z swoimi
zmywarkami i była usatysfakcjonowana ze wszystkich czterech których używała
" bo dobrze domywały" zawsze dawało się dobrać odpowiedni program do dobrego
domycia ale najlepiej wspomina pierwszego Bauknechta i obecna z wymienionymi
funkcjami których jest jeszcze kilka chyba przydatne powinno być
zabezpieczenie przeciw małym dzieciom ale tak aby było przyjazne dla
dorosłych ( denerwujące są nieraz przesadne zabezpieczenia utrudniające
ponad miarę życie a potrafią wkurzyć szczególnie niektóre rozwiania np.
leków gdzie z typowego blistra ne można wycisnąć tabletki lub otworzyć
butelki bez przyjrzenia się co nowego wymyślono tym razem) lub w miarę miły
sygnał końca programu gdy czeka kolejka następnych naczyń do mycia. Nie
trafiłem na zmywarkę z oświetleniem wewnątrz co chyba by mogło się przydać a
wspominam o tym bo ta funkcja bardzo się przydawała w starej już 10 letniej
obecnie pralce AEG którą zostawiliśmy w Polsce wraz z mieszkaniem ale to
już osobny temat jak przydane to było okazało się dopiero w codziennym
życiu jak wróciliśmy do tradycyjnego przeciętnego modelu o klasę niżej.

Jeśli to ktoś doczytał do końca ;) to pozdrowienia i zadowolenia z zmywarek
a w zasadzie z życia bo te wszystkie sprzęty czy domowe gadżety powinny nam
zaoszczędzić czas w tym PRAWDZIWYM życiu z którego powinnyśmy się cieszyć
wolnym czasem a nie być absorbowanym nużącymi domowymi obowiązkami. Niekiedy
niektórzy zapominają o tym prawdziwym życiu i celem dla nich staja się same
sprzęty, sam fizyczny dom i żyją dla niego zapominając, że to tylko środek
do celu, który im może umknąć.

A.

15. Data: 2008-04-19 10:22:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 Apr 2008 04:21:54 -0500, Andrzej B napisał(a):

> [...]
> sprzęty, sam fizyczny dom i żyją dla niego zapominając, że to tylko środek

Wszystko przeczytałam, bardzo ciekawe rzeczy piszesz. To napisz, bardzo
proszę, jaką masz teraz zmywarkę - kupię sobie taką samą i będę miała z
głowy. Nawet jesli jest z tzw wyższej półki - na to nie pożałuję, bo
stwierdzam, że stół, zmywarka i ogień w domu (prócz dobrego łóżka) to
podstawa ;-)
No, to jaką masz?
:-) Serio pytam i pozdrawiam.

16. Data: 2008-04-19 13:23:36

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Z nawiewem jest pewien problem higieniczny: o ile przy suszeniu kondensacyjnym nie
interesuje nas pomieszczenie, w
którym sprzet stoi, to przy nawiewie (różne "turbo" itp.) zasysane jest powietrze np.
z kuchni, i to powinnismy wziąc
pod uwagę, jesli w tym czasie np. robimy porzadki i unosi się kurz lub wręcz brud.
JaC

-----

17. Data: 2008-04-19 13:45:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 Apr 2008 15:23:36 +0200, 666 napisał(a):

> [...]
np. z kuchni, i to powinnismy wziąc
> pod uwagę, jesli w tym czasie np. robimy porzadki i unosi się kurz lub wręcz brud.

Nie mam tego problemu - Bauknecht (uber alles!) ma dwa sposoby suszenia.
Widzę, że wychodzi na to, od czego wyszłam: trza szukać Bauknechta i szlus,
nie ma lekko ;-)

18. Data: 2008-04-19 14:21:25

Od: mirekm <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> od dwunastu lat "jadącego" na jednym sprzęcie (bo tylko to jest wiarygodną
> podstawą do oceny), w dodatku nadal będącym "na topie" pod względem

Bauknecht został wykupiony przez Whirlpool Corporation w 1989 roku,
obecnie to marka Whirlpoola.

pozdrawiam,

mirek

19. Data: 2008-04-19 15:45:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 Apr 2008 16:21:25 +0200, mirekm napisał(a):

> Bauknecht został wykupiony przez Whirlpool Corporation w 1989 roku,
> obecnie to marka Whirlpoola.
>
> pozdrawiam,
>
> mirek

OK, mnie tam nie zależy, aby się upierać, ale sprzętu z oznaczeniem
Whirlpool nie kupię, lecz z ozn. Bauknecht - takie mam zboczenie i już :-)

20. Data: 2008-04-20 20:10:33

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Nie całkiem. Bauknecht to Bauknecht, a w wyniku czegoś w rodzaju fuzji czy
> czegoś w tym rodzaju mają wspólny serwis w Polsce.

Ciężko do ciebie przemówić:
http://www.bauknecht.de/app.cnt/bk/de_DE/pageid/pgho
me001
wybierz sobie z other countries =>Poland.
--
pozdr. Jerzy

temperatura w lodowce
200pln za czyszczenie piecyka gazowego Junkers
cyklinowanie
meble orzech
Alergik w domu