Re: Żona chce się spotkać z byłym

From: krys <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Żona chce się spotkać z byłym
Date: Fri, 20 Aug 2004 20:13:27 +0200

T.N. wrote:

> nie

to musiałem dodać sprostowanie, że
> zastosowanie mojego pomysłu nie ogranicza się tylko do kobiet.

A, skoro to było sporstowanie, to OK.

> Nie. Mam silne wrażenie, że akurat Ty (i pewnie nie tylko Ty) widziałaś w
> tym tekście akurat to co chciałaś widzieć, czyli jakieś szowinistyczne
> poglądy o zniewoleniu kobiety. Dokonujesz swojej nadinterpretacji i
> dorabiasz ideologie tam, gdzie jej nie ma.

Popatrz, a ja mam wrażenie, że jest odwrotnie, zresztą, skoro ja ( i jak sam
twierdzosz, pewnie nie tylko ja widzę coś, czego nie ma, i na podstawie
tego czegoś nadinterpretuję i dorabiam ( nawias wciąż aktualny), to może
jednak czas się zastanowić nad formą wypowiedzi?

> Niektórzy popełniają błędy częściej, trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że
> rozum może czasem nie działać jak należy.

Albo się go nie używa, kierując się emocjami, a nie rozumem.

> No dobrze, ale dalej twierdzę, że są czasem takie sytuacje (być może to
> niektóre osoby są na nie podatne), w których to "analizowanie do bólu" nie
> przyniesie oczekiwanych (tzn. takich, których nigdy nie będziemy żałować)
> rezultatów.

Jeśli coś "analizujesz do bolu", to zakładasz wszelkie możliwe opcje i
decydujesz się na jedną z nich. Skoro wybrałeś najlepsze możliwe
rozwiązanie, to nie ma miejsca na "kurde, a mogłem zrobić inaczej, szkoda,
że nie pomyślałem". Wtedy myśli się "trudno, nie udało się mimo wszystko"

> Ale IMO należy zdawać sobie sprawę, że ludzie nie są idealni -> popełniają
> błędy.

Zdaję sobie z tego sprawę. Nie odmawiam nikomu prawado popełniania błędów.

> To tylko kwestia odpowiedniego podejścia. I jeszcze jedno - owe pluskwy
> nie muszą wcale oznaczać braku zaufania. Może to być na przykład
> zaspokojenie ciekawości. Czasem wyobraźnia o tym, co patner może robić z
> byłym działa bardzo degradująco. A tak nie ma wątpliwości.

Nie tłumacz. Nie zrozumiem. Jak ja jestem ciekawa, to pytam. Jeśli partner
uzna, że pytanie nie wchodzi w jego życie w ugnojonych butach, to
odpowiada. Dlatego nie przychodzą mi do głowy pluskwy.

> po
>
> Owszem, tylko spotkanie we czworo być może nie będzie satysfakcjonujące,
> bo wszyscy będą czuli się skrępowani.

Mówi się trudno i kocha się dalej.

> No właśnie, zamiast uciekać się do spotkań w tajemnicy powinni
> podyskutować.

o pluskwach, czy o spotkaniu we czworo? ;-P

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło."