Zrobcie huculke, naprawde warto :)

1. Data: 2002-10-24 06:03:39

Temat: Zrobcie huculke, naprawde warto :)
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

A huculka to takie ciasto polecane przez Kaczuche, czyli Iwone Malek.
Zrobilam go i polecam, bo jest naprawde dobre i latwe do zrobienia.
Wprawdzie autorka przepisu lojalnie uprzedza, ze to ciasto jest bardzo
kaloryczne, ale to sama przyjemnosc zjesc cos takiego ;-)

Ciasto zawiera 2 placki przelozone dzemem sliwkowym i kremem
z mleka skondensowanego, a na wierzchu jest piana bezowa posypana
warstwa pokrojonych drobno orzechow wloskich.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-24 06:10:28

Temat: Re: Zrobcie huculke, naprawde warto :)
Od: "Iwona Malek" <k...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

oj jak milo:))))

Kaczucha

1. Data: 2002-10-24 07:19:13

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> A huculka to takie ciasto polecane przez Kaczuche, czyli Iwone Malek.

(...)
Glosuje za tym, zeby Lilla otrzymala tytul grupowego eksperta do spraw
ciast.
Kto jest za? (czy tylko ja mam takie odczucia :-)

Pozdrawiam
Maria

1. Data: 2002-10-24 07:40:16

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Urbanczyk" <M...@g...com> napisała:
> Glosuje za tym, zeby Lilla otrzymala tytul grupowego eksperta do spraw
> ciast.
> Kto jest za? (czy tylko ja mam takie odczucia :-)

O nie, to zbyt wielki zaszczyt dla mnie i nie udzwigne go ;-)))
Niedoscignionym wzorem chyba zawsze bedzie Magdalena Bassett.
Ja ciagle eksperymentuje i powoli osiagam sukcesy w niektorych
ciastach :)
Ciasta to moje hobby, wiec skrzetnie zbieram rozne przepisy
i zawsze z przyjemnoscia wyprobowuje je, jesli mam przekonanie,
ze warto :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-24 08:18:18

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> [...]
> Ciasta to moje hobby, wiec skrzetnie zbieram rozne przepisy
> i zawsze z przyjemnoscia wyprobowuje je, jesli mam przekonanie,

A ja wlasnie mysle, ze zaslugujesz na to! Zawsze gdy jest jakies pytanie w
sprawie ciast, mozna liczyc, ze sie odezwiesz i poradzisz.
Ja tez mam slabosc do ciast i uwielbiam je piec. Problemem jest tylko to, ze
jestem lasuchem i nie potrafie sie oprzec wypiekom :-)

Podsumowując: dobrze, ze jestes :-)
Pozdrawiam
Maria

1. Data: 2002-10-24 08:31:41

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisała:
> Zawsze gdy jest jakies pytanie w
> sprawie ciast, mozna liczyc, ze sie odezwiesz i poradzisz.

Bo to jest mi bliskie :)

> Ja tez mam slabosc do ciast i uwielbiam je piec. Problemem jest tylko to, ze
> jestem lasuchem i nie potrafie sie oprzec wypiekom :-)

A to naprawde taki problem? Ciasto jest wlasnie po to, aby sie nim
delektowac, no i cieszyc uznaniem innych osob, ktore sa czestowane
takim ciastem...
To moze byc jeszcze wieksza przyjemnosc niz jedzenie, taka swiadomosc,
ze ciasto bardzo smakuje innym...

> Podsumowując: dobrze, ze jestes :-)

Dobrze, ze jest taka grupa, na ktorej spotyka sie wielu fanow smakolykow
i wtedy naprawde mozna sie niezle podszkolic :)

Pozdrawiam serdecznie
Lilla

1. Data: 2002-10-24 08:53:48

Od: "MS" <NOSPAM__!_uMS@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobrze ale gdzie znajde przepis na tą huculke???

1. Data: 2002-10-24 08:55:47

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Urbanczyk wrote:

> (...)
> Glosuje za tym, zeby Lilla otrzymala tytul grupowego eksperta do spraw
> ciast.
> Kto jest za? (czy tylko ja mam takie odczucia :-)

Ja lubię i cenię Lillę za całokształt

a w szczególności za pokłady życzliwości wobec najprzeróżniejszych
zdań i wypowiedzi najprzeróżniejszych tutaj bywalców
z serdecznościami
ewa

--

Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-10-24 09:34:45

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> [...]
> takim ciastem...
> To moze byc jeszcze wieksza przyjemnosc niz jedzenie, taka swiadomosc,

Wlasciwie to nie problem, ale... czlowiek powinien miec ciut silnej woli a nie
zjesc ciasto za jednym zamachem :-)
A to prawda, ze najbardziej mnie cieszy, gdy innym smakuje to co upieke.

> Dobrze, ze jest taka grupa, na ktorej spotyka sie wielu fanow smakolykow
> i wtedy naprawde mozna sie niezle podszkolic :)

Podszkolic, pochwalic, wyzalic jak sie nie udalo... tak, dobrze, ze jest ta grupa
:-)

Pozdrawiam
Maria

1. Data: 2002-10-24 09:47:16

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MS" <NOSPAM__!_uMS@o2.pl> napisał:
> No dobrze ale gdzie znajde przepis na tą huculke???

Nareszcie ktos o to zapytal... ;-)
Przepis Kaczuchy - zwroccie szczegolna uwage na zachecajacy
komentarz na samym koncu przepisu ;-)

"HUCULKA

Skladniki na ciasto:
4 szkl. maki (za szklanke uwazam 1/4 litra)
1 szkl. cukru
6 zoltek
2 lyzeczki proszku do pieczenia
15 dag masla
20 dag margaryny
4 lyzki smietany

Skladniki na krem:
1/2 puszki slodzonego mleka skondensowanego
20 dag masla

Dodatkowo:
Sloiczek kwasnego dzemu (np. sliwkowy)
orzechy wloskie (nie wiem ile to wagowo, kupuje takie 2 spore paczki)
6 bialek
4 lyzki cukru

Wykonanie:
1. Skladniki na ciasto zagniatamy razem, dzielimy na 2 czesci i wkladamy na
ok. godzine do lodowki.
2. Schlodzone ciasto (polowa) rozkladamy na blasze, wylozonej papierem do
pieczenia (mi wychodzi zawsze duza blacha 24 cm x 39 cm), smarujemy polowa
dzemu sliwkowego, na to wykladamy piane ubita z polowy bialek z dodatkiem
cukru i na piane polowe posiekanych orzechow. To wszystko wkladamy do
piekarnika i pieczemy ok 40 min (okolo, poniewaz przyszlo mi piec w roznych
piekarnikach, raz musialo sie piec dluzej, innym razem krocej; ciasto powinno
byc zlote, orzechy lekko brazowe a przeswitujaca gdzie niegdzie piana
brazowawa.
To samo robimy z pozostala czescia skladnikow.
3. Mleko wlewamy do malego garnuszka, wstawiamy na wiekszy garnek z gotujaca
sie woda i tak ogrzewamy to mleko przez 2 godziny (trzeba dolewac wrzatku do
wiekszego garnka, poniewaz raz spalilam ten wiekszy gdy woda cala
wykipiala:) po 2 godz. zdejmujemy, schladzamy mleko i ukrecamy z maslem (nie
wiem od czego to zalezy, ale na poczatku masa wychodzila mi rzadka, a nie
kremowa)
4. Schlodzone placki przekladamy kremem tak, zeby gorny placek mial orzechy
na wierzchu:))

Ciasto jest najlepsze nastepnego dnia po zrobieniu.

Ciasto jest niesamowite, pelne roznych smakow: slodycz kremu z mleka, smak
sliweczek z dzemu, no i przyprazone orzechy. Zaden facet ne oparl sie temu
ciastu, nie wiem dlaczego ale faceci jak sie dowiadywali ze bedzie Huculka
zawsze byli obecni na spotkaniach:)))"

Od siebie dodam, ze ja gotowalam cala puszke skondensowanego mleka,
choc do tego ciasta potrzeba tylko polowe (reszte i tak zuzyje do czegos :)
Najpierw nalezy miksowac maslo, a potem stopniowo dodac do niego geste
mleko z puszki.
Krem nie jest zbyt miekki, wiec nalezy smarowac ta strone gornego placka,
ktora nie ma orzechow, a potem polaczyc placki w calosc.

No i jeszcze uwaga na temat plackow:
Ja od razu przygotowalam dwie blachy z ciastem do upieczenia, wiec
ubilam piane z 6 bialek i 4 lyzek cukru, z wlasnej inicjatywy dodalam
jeszcze 2 lyzki przesianej maki ziemniacznej, delikatnie wymieszalam,
a potem po polowie wylozylam na kazdy placek posmarowany dzemem
i obie blachy wlozylam do piekarnika.

Pozdrawiam
Lilla

ile kalorii..