Zupa cebulowa - za słodka :(

31. Data: 2011-02-10 16:05:01

Temat: Re: Zupa cebulowa - za sĹ?odka :(
Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 15:49, Aicha <b...@t...ja> wrote:
> I ju ?

I już:)
Tylko dusić pod przykryciem i co najmniej pół kg boczku;p
Cebula w tej ilości jakoś ma inny smak niż w "normalnej" ilości
smażona na patelni.
Pamiętam, że mama jeszcze kładła na wierzch tej cebuli starą/suchą
kromkę chleba i ona potem cudownie smakowała.

> I z czym to si ji?

Ja jem z chlebem, ale jak ktoś potrzebuje "zapchać" żołądek, to można
z ziemniakami.

> Przypomnia o mi si studenckie danie - sma ona cebula zmieszana z bia ym
> serem. Takie pseudo nadzienie do pierog w bez pierog w :)

No masz...

--
Pozdrawiam :)
JM

32. Data: 2011-02-10 16:08:48

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 15:51, Rysio wrote:
> [...]
> Jesli to ma byc zupa to bulionem nie woda. Woda to sie rozciencza zupe
> jak za duzo gosci sie zjawi.

Jak Ci mało smaku z co najmniej pół kg boczku, to sobie lej bulion;p
Mnie nic do tego;p

> Gosc w dom woda w zupe.

Ano;)

33. Data: 2011-02-10 16:35:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Feb 2011 06:46:06 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

> Ja to w ogóle nie rozumiem, po co rozcieńczać cebulę wodą?
> Bierze się i podsmaża kawałki boczku, a potem wrzuca się prawie kilo
> cebuli w plastrach, soli i pieprzy. I dusi (mieszając), aż do
> miękkości.

No nieee, błagam, klasyczna zupa cebulowa z BOCZKIEM???

34. Data: 2011-02-10 16:35:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Feb 2011 15:51:52 +0100, Rysio napisał(a):

> Gosc w dom woda w zupe.

O nie, nie u mnie.

35. Data: 2011-02-11 12:31:34

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I już?

Nawet ma to swoją nazwę: bigos żydowski. Widziałem coś takiego w książce
"Kuchnia żydowska"; no, może z jedną róznicą: obstawiałbym że bez boczku.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

36. Data: 2011-02-11 12:47:40

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-11 13:31, flower pisze:

> Nawet ma to swoją nazwę: bigos żydowski. Widziałem coś takiego w książce
> "Kuchnia żydowska"; no, może z jedną róznicą: obstawiałbym że bez boczku.

Ale za to z czosnkiem?
Zainspirowałeś mnie swoim nieprawomyślnym postem:

http://www.wielkiezarcie.com/recipe9377.html
http://www.wielkiezarcie.com/recipe43434.html
http://www.wielkiezarcie.com/recipe65348.html

:)))

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

37. Data: 2011-02-11 23:58:11

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-10 14:22, Misiek pisze:

> ale chyba juz język francuski (jaki)
> ali francuska zupa

Tak.
Ale popatrz tutaj - w przepis Zupa grzybowa. Pisownia się
zestokrotczyła... znaczy zmieniła od tamtych czasów :)
http://193.59.172.16/szzz/ShowSkan.do?id=5597810&wyg
lad=

38. Data: 2011-02-12 19:03:41

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lut, 13:47, Aicha <b...@t...ja> wrote:
> [...]
> Ale za to z czosnkiem?

??
Kg cebuli i 2 _ząbki_ czosnku to jest "z"?
;)
Już dawno odkryłam perfidność czosnku;p
Dodany w odpowiednich ilościach jest niewyczuwalny, ale wzbudza chęć
włożenia do ust następnego kęsa danej potrawy;p

> Zainspirowa e mnie swoim nieprawomy lnym postem:
> (...)
> http://www.wielkiezarcie.com/recipe43434.html
> [...]

Pozwolę sobie podać nieco zmodyfikowane;)
Dla tej ilość wątróbki to 1 cebula jest za mało - ja daję 2-3 i ją
kroję w drobną kostkę. Solę i (mało!) cukrzę. Przez ten czas, gdy
cebula się maceruje, to gotuję wątróbkę i jaja. I ciepłe (nie gorące,
ale ciepłe na tyle, żeby nadtapiały masło) rozgniatam widelcem na
talerzu dobierając w miarę cebuli i masła. Dokładnie mieszam i
przyprawiam. Wstawiam do lodówki na smarowidło do kanapek lub takimi
ciepłymi można faszerować jajka, pieczarki i co tam chcesz jeszcze.

39. Data: 2011-02-13 02:02:26

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-12 20:03, JaMyszka pisze:

> ??
> Kg cebuli i 2 _ząbki_ czosnku to jest "z"?
> ;)

Niii... czym chuchają Żydzi? (ktoś tu uprzedzony musi był, a to powyżej
to było do niego pytanie)

> [...]
> przyprawiam. Wstawiam do lodówki na smarowidło do kanapek lub takimi
> ciepłymi można faszerować jajka, pieczarki i co tam chcesz jeszcze.

Cholera, zrobiłam na ciepło z cebulą, papryką, jabłkiem i majerankiem. I
zeżarłam bez zbędnej zwłoki :D
A krupnik zrobił mi się na gęsto, klajsterek :)
Jeszcze lazania ze szpinakiem w planie :))) I zupa meksykańska. Potem
trzeba będzie pójść na zakupy, uzupełnić zamrażalnik ;)

--
Pozdrawiam - Aicha (gdy nie ma dzieci w domu, to jesteśmy niegrzeczni:))

40. Data: 2011-02-13 19:13:15

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lut, 03:02, Aicha wrote:
> [...]
> Niii... czym chuchaj ydzi? (kto tu uprzedzony musi by , a to powy ej
> to by o do niego pytanie)

Co Ciebie obchodzi, czym oni chuchają?
Weź i sprawdź sama jak to działa. Zacznij np. od połowy ząbka czosnku
(z wyciskacza - można i do zupy).

> [...]
> Cholera, zrobi am na ciep o z cebul , papryk , jab kiem i majerankiem. I
> ze ar am bez zb dnej zw oki :D

Bo ta cebula na ciepło coś ma w sobie, że nawet zwłoki nie widać;p
Bardzo, ale to bardzo odpowiada mi prawdziwa sałatka po żydowsku
(cebula+ziemniaki+olej+przyprawy), właśnie w ten sposób zrobiona;p

> A krupnik zrobi mi si na g sto, klajsterek :)

1. Dałaś za dużo kaszy?
2. Nie płukałaś kaszy?
3. Nie dolałaś bulionu (woda+kostka rosołowa)?

> Jeszcze lazania ze szpinakiem w planie :))) I zupa meksyka ska. Potem
> trzeba b dzie p j na zakupy, uzupe ni zamra alnik ;)

Zamrażalnik to się uzupełnia latem owocami, bo teraz jest wszystko na
bieżąco w sklepach. No, chyba, że coś się za dużo zrobiło...

--
Pozdrawiam :)
JM
http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html

Krem maślany z jajkami
Stimeria w kombiwarze/piekarniku - czy i jak?
"Straganowe" warzywa - przechowywanie.
Trwałość alkoholi
Re: Stop GMO!