Zupa śledziowa...

1. Data: 2006-02-19 20:29:02

Temat: Zupa śledziowa...
Od: "Mikołaj \"Feroz\" Kamiński" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Od dłuższego czasu szukam przepisu na zupę rybną na śledziach,
i to nie świeżych, tylko matjasach. Pamiętam, że kiedyś
znajomy poczęstował mnie tym specjałem, ugotowanym na szybko
z matjasów, które akurat były w lodówce (kolega chwalił się,
że to jego specjalność zakładu, więc raczej nie było to danie
spontaniczne "na winie"). Niestety, kontakt nam się dawno urwał,
a ja mam ostatnio ochotę sobie takie coś przyrządzić.

Czy ktoś z Was zna może jakiś zbliżony przepis? A może
wyobrażacie sobie chociaż, jak to przyrządzić? Intuicja mówi,
żeby pokroić śledzie w paski grube na palec (tak było w tamtej
zupie) i ugotować... tylko w czym? W rosole? Wywarze z warzyw?
Może w dashi? No i pewnie trzeba by matjasy namoczyć przed
gotowaniem...

Mikołaj "Feroz" Kamiński h. Dąbrowa
http://terrafantastica.net

2. Data: 2006-02-19 21:07:54

Temat: Re: Zupa śledziowa...
Od: "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

""Mikołaj \"Feroz\" Kamiński"" wrote in message
> [...]
| spontaniczne "na winie"). Niestety, kontakt nam się dawno urwał,
| a ja mam ostatnio ochotę sobie takie coś przyrządzić.
<...>

Gdzieś mi mignęła... tylko to dawno było i musisz mi dać czas na
odnalezienie. Oczywiście nie daję gwarancji, że będzie to dokąldnie ta zupa,
co ją jadłeś ;) Ale były tam właśnie solone śledzie.

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

Re: odżywianie