Zwierzęta MAJĄ duszę!

81. Data: 2017-04-15 17:30:46

Temat: Re: Zwierzęta MAJĄ duszę!
Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-15 o 14:37, xenia pisze:

> udowodnij że nie ma. :-)

Udowodnij, że jest :)

Pozdrawiam
Piotr

82. Data: 2017-04-15 19:44:18

Od: xenia <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-15 o 17:30, Kviat pisze:

> Udowodnij, że jest :)

jeśli ty udowodnisz że nie ma, moje samo się udowodni.
mądrzejsi maja pierwszeństwo Piotruś. :-)

83. Data: 2017-04-15 20:22:00

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-15 o 19:44, xenia pisze:

> jeśli ty udowodnisz że nie ma, moje samo się udowodni.

Przeczysz sama sobie.

> mądrzejsi maja pierwszeństwo Piotruś. :-)

No przecież piszę ci, że nie ma. Czego nie zrozumiałaś?

Skorzystaj z rady mądrzejszego i swój dowód na istnienie zacznij od
zdefiniowania co to jest bóg. Bez tego nie dasz rady.

Pozdrawiam
Piotr

84. Data: 2017-04-15 21:41:37

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 15:18:13 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:
> [...]
indoaryjskich języków jakich używamy. Bardziej do natury czegoś, co niektórzy

> Brahman jest odpowiednikiem Boga a Atman to taka grupowa dusza -
> odpowiednik szatana.

I tu się mylisz, bo atman to jest Nous.
Sprawdź, co to jest Nous w filozofii greckiej i we wczesnym chrześcijaństwie
i jaki jest w nich stosunek pojęcia Nous do Logos i Sophia.

Odpowiednikiem szatana w filozofiach indtyjskich i pochodnych jest Ahamkara
czyli skłonność do budowy wyodrębniającego się, indywidualnego i władczego ego,
fałszywej samoidentyfikacji poprzez hołubienie przywiązania do fortuny,
pożądań, łęków i gwałtownych emocji. Tzw. małpi umysł. Kiedy Budda walczył
z Marą, a Jezus z Szatanem, to właśnie poskramiali ten małpi umysł czepiający się
obiektów pożądań i przywiązań. Jeżeli pozwala się mu zdziczeć, wówczas staje się
nieprzyjacielem i jako że karmi się również lękami i kompleksami
oskarżycielem rodzaju ludzkiego. Znasz bajeczkę o żółtym diable?

85. Data: 2017-04-15 21:47:15

Od: xenia <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-15 o 20:22, Kviat pisze:

> Przeczysz sama sobie.

w żadnym razie za to wyczuwam twoją bezsilność na moją prostą prośbę.
chciałabym czuć się co do tego przekonana, zwłaszcza przez ciebie :-)
ponawiam prośbę. udowodnij że nie istnieje inteligentny Stwórca- Bóg?

86. Data: 2017-04-15 22:00:42

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.04.2017 o 21:41, Jakub A. Krzewicki pisze:
> I tu się mylisz, bo atman to jest Nous.
Skoro Atman jest Nous to kim jest Brahman?

87. Data: 2017-04-15 22:37:04

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.04.2017 o 22:00, pinokio pisze:
> Skoro Atman jest Nous to kim jest Brahman?

Budda nauczał że nie ma czegoś takiego jak Atman

88. Data: 2017-04-15 23:24:51

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-15 o 21:47, xenia pisze:

> w żadnym razie za to wyczuwam twoją bezsilność na moją prostą prośbę.

Chyba nie bardzo wiesz co to jest logika... Spotkałaś już kiedyś ten termin?

> chciałabym czuć się co do tego przekonana, zwłaszcza przez ciebie :-)
> ponawiam prośbę. udowodnij że nie istnieje inteligentny Stwórca- Bóg?

Już ci udowodniłem: nie istnieje.
Nie masz nic, czym mogłabyś temu zaprzeczyć.

Ogarniasz trochę rzeczywistość? To ty twierdzisz, że istnieje...

Pozdrawiam
Piotr

89. Data: 2017-04-15 23:28:20

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-15 o 23:24, Kviat pisze:

> Ogarniasz trochę rzeczywistość? To ty twierdzisz, że istnieje...

OK.
Widzę, że nie wycięłaś... to też cię przerasta.

Pozdrawiam
Piotr

90. Data: 2017-04-16 04:35:42

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:37:05 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Budda nauczał że nie ma czegoś takiego jak Atman

I owszem, nie ma w znaczeniu substancjalnego atmana, tak jak rozumieją go
hinduiści.

Sarve dharma an-atma. Wszystkie rzeczy (dające się dotknąć, powiedzieć,
pomyśleć) są wolne od atmana.
Jest jednak inny atman, który jest pustką innego (wolny od wszystkich rzeczy
a generujący je u podstawy).
Nie jest to klasyczny atman hinduistyczny.

Spotkałeś się może z filozofią Szentong?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szentong

CzasJestBliski
Słowo o kłamstwie kobiet.
Próba kneblowania ujawnienia Prawdy.