Żywność niskokaloryczna

11. Data: 2003-10-08 05:15:40

Temat: Re: Żywność niskokaloryczna
Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:blv3as$6gn$1@news.onet.pl...

> Ale PRAKTYKA ludzi na DO permanentnie wykazuje, że jest to nadzwyczaj
> bezpieczna dieta i że leczy ciężkie choroby (...)

A nie napisałem o tym? Po co powtarzasz moją wypowiedź? :-o

> "Niemniej są podejrzenia"... hm... ;)
> Te podejrzenia (czyt. pobożne życzenia) uczonopodobnych - trwają już od
> ponad trzydziestu lat! Strachy na lachy, panie Rukasu... : )

Żywność GMO również podejrzewa się o bóg-wie-co od wielu, wielu lat, a jakoś
nikt nie lekceważy tych "podejrzeń" (a propos: akurat GMO popieram). I co z
tego wynika?

To nie są moje podejrzenia: ja informuje jedynie o stanie rzeczy na dziś.
Nie zgodzisz się ze stwierdzeniem, że środowiska dietetyków podejrzewają iż
w wyniku stosowania diety Kwaśniewskiego dojść może do bliżej
niesprecyzowanych powikłań w "odległej przyszłości"? Mam Ci podać numery
telefonów / adresy e-mail do renomowanych dietetyków?
Ja nie jestem rzecznikiem żadnej ze stron!

> I świetnie! Nikt Cię do diety optymalnej nie namawia, ale dlaczego
> odradzasz ją innym? Na jakiej podstawie? Bo ja mogę Ci zaraz tu wyliczyć
> szereg argumentów dowodzących, że nie masz żadnego uzasadnienia, aby
> innym odradzać stosowanie DO.

Ponieważ tak "czuję". Ponieważ mam - w mojej opini - uzasadnione
wątpliwości. Argumenty zwolenników diety Kwaśniewskiego znam, więc
przynajmniej jeśli chodzi o mnie, to nie musisz ich wyliczać.

Wracając do tematu: uważam iż postępuję ze wszch miar etycznie. Wpierw
podaję obiektywne fakty (także te "niewygodne" dla mnie), a potem wyjaśniam
swoje zdanie na temat całości zagadnienia. Piszę wyraźnie iż moje zdanie
wynika z "konserwatyzmu" i "paranoi", że nie opieram go w tym wypadku na
jakichkolwiek wynikach badań, które świadczyłyby iż dieta Kwaśniewskiego
jest szkodliwa. Nie piszę kłamstw, unikam niedomówień.

Przykro mi o tym pisać, ale dla mnie post Jurka był właśnie z tego powodu
"nieetyczny", że zachwalając dietę Kwaśniewskiego, nie podał potencjalnemu
odbiorcy informacji o związanych z nią kontrowersjach: podejrzeniach i
niechęci do niej licznych środowisk dietetyków. Czyli Jurek ZATAIŁ skądinąd
potencjalnie ISTOTNE informacje. A to jest dla mnie niedopuszczalne
zachowanie!
Każdy sam musi podjąć decyzję, ale zatajanie mogących na nią wpłynąć
informacji, to OKŁAMYWANIE i DEZINFORMACJA!

> Uzasadnienia:

Dobrze, skoro chcesz, to możemy "pobawić" się w polemikę. Nie powinienem jej
w tym wypadku podejmować, ale jestem uzależniony od polemiki. Wybacz. :-/

> 1. Nie stosowałeś diety optymalnej.

Nie (zresztą prawdę mówiąc nie potrzebuję ŻADNEJ "odchudzającej" diety). Ale
to nie jest ŻADEN dowód na poparcie Twojej tezy, a jedynie "atak personalny"
na mnie.

Innymi słowy (stosując obrazowe porównanie) udowodniłaś że Kopernik był
księdzem, sugerując iż znać się więc musi nie na astronomii, a jedynie na
spowiadaniu ludzi. Nie podałaś ŻADNEGO argumentu, że to słońce kręci się
dookoła Ziemi.

I od razu: nie uważam się za "Kopernika" w żadnej dziedzinie. :-)

> 2. Podpierasz się obowiązującymi sloganami jedynie słusznej propagandy
> żywieniowej, dzięki której choroby w spoleczeństwie szerzą się w tempie
> piramidalnym, a służba zdrowia cierpi na totalną niemoc wyleczenia chorób
> nazywając je "nieuleczalnymi" - i sprawa załatwiona...

Jak wyżej: nic nie udowadniasz, a jedynie starasz się podważyć zdanie innych
ludzi. Na dodatek czynisz to bardzo nieudolnie, wkładając wszystkich do
jednego worka i oceniających jako jedną zbiorowość. W ten sposób można
napisać np. (to znów obrazowe porównanie) że wszyscy Polacy to pijacy i
złodzieje samochodów.

Nie muszę chyba pisać, iż nie uznaje wszystkich Polaków za pijaków i
złodziei samochodów?

> 3. Jest cały szereg różnych diet, których nikt nie przebadał naukowo, a
> niektóre są conajmniej dziwne, a nawet i dziwaczne. Czemu nie ostrzegasz
> przed ich stosowaniem?

No... Prawdę mówiąc, to często ostrzegam (co wynika nawet z mojego
poprzedniego postu na TYM wątku). A nie wiesz o tym z tego prostego powodu,
że ja pisuję na pl.sci.medycyna, a Ty na pl.misc.dieta. :-)

Ale to oczywiście znów nie jest żaden argument ZA stosowaniem diety
Kwaśniewskiego. :-(

> 4. Dlaczego jajecznica (co jest typowe dla diety optymalnej) na śniadanie
> wydaje Ci się takim strasznym niebezpieczeństwem dla organizmu?

A gdzie napisałem, że mi się wydaje?
Inna sprawa, że jajecznicę jem raczej popołudniu: na obiad, lub na
obiado-kolację.

Ale mogłabyś mi wyjaśnić, co jest "uzasadniającego" w tym punkcie? Jakiż to
wspaniały dowód na poparcie diety Kwaśniewskiego się w nim kryje?

Bo jak na razie, to bez zastanowienia pojechałaś po mnie, po uznawanych
specjalistych, a nie udowodniłaś DOKŁADNIE NICZEGO. Wykazałaś się za to
całkowitym brakiem umiejętności prowadzenia dyskusji. Proponuję nie
kontynuować tego wątku: jak już pisałem, znam argumenty obu stron,
przedstawiłem je obiektywnie w poprzednim poscie i nie uważam się za
krzyżowca broniącego ludzkości przed dietą Kwaśniewskiego. A już na 100% nie
mam ochoty na tracenie czasu na dyskusje z fanatykami, którzy nie potrafią
logicznie mysleć, a jedynie w swym zacietrzewieniu rzucają sie na wszystko,
co jest nie po ich myśli. :-(

Żeby była w tej sprawie jasność: teraz ja zastosowałem argumentum ad
personam. I jak, przyjemnie? :-(

Róznica polega na tym, że Ty rzeczywiście nie przeczytałaś tego, co ja
napisałem, a więc dyskutujesz z bliżej niezidentyfikowanym "kimś"; ja
polemizuję z Twoim brakiem argumentów, spiskową teorią dziejów (z Twojego
postu wynika iż uważasz mnie za trybik w Wielkim Spisku), oraz skądinąd
powszechnym w Polsce przekonaniem, że jeśli ponawyzywam i wyśmieję rozmówce,
to przez to sam "urosnę".
Nie cierpię takiego podejścia w polityce, nie cierpię i na newsgroupach.

> To Twój pierwszy post na grupie i oczywiście krytyczny o diecie
optymalnej.

Nie. To mój n-dziesiąty post na grupie. Tyle że na grupie pl.sci.medycyna.
Na pl.sci.medycyna to jest TWÓJ pierwszy post! :-|

> Jakże by inaczej! Masz dużo złego do powiedzenia o diecie, której sam nie
> raczyłeś stosować. Rozumiem, że zwyczajnie się boisz jeść tłuszcze
> zwierzęce i dlatego chętnie straszysz również innych. Strachy na lachy,
> Rukasu... :)

Jeśli uważasz że uczciwe wyjaśnienie sytuacji i podanie wszystkich
podstawowych, obiektywnych faktów to straszenie: to tak, straszę. I będę
dalej straszył. I tego samego życzę wszystkim "nieulękłym"!

Nie rozumiem też po co znowu próbujesz posłużyć się argumentem podważającym
mój obiektywizm - tym bardziej że robisz to po raz kolejny.

JESTEM obiektywny - przeczytaj ponownie moje posty na tym wątku!

A wracając do udowadniania, że nie jestem wielbłądem: nie mam nic przeciwko
tłuszczom zwierzęcym. Wręcz przeciwnie: uważam je za niezbędne i zwykle
staram się przekonywać znanych mi wegetarian do przynajmniej częściowej
rezygnacji z wegetarianizmu. Ale w takich dyskusjach również staram się być
obiektywny. Bo nie muszę Ci chyba pisać, iż wegetarianie również mają setki
potwierdzonych naukowo dowodów, że unikanie tłuszczów zwierzęcych jest
zdrowe i przedłuża życie? ;-D

> 2. A jaką dietę Ty uważasz za najlepszą, czyli jaką stosujesz?

Nie stosuję żadnej specjalnej diety. Mam świetny metabolizm i utrzymuję
wzorcowe BMI po prostu jedząc wtedy, gdy mam na to ochotę (i czas) i jedząc
to na co mam ochotę. :-)

Żadnej diety nie uważam także za najlepszą. Uważam, iż dietę należy dobrać
do człowieka, jak rękawiczkę do ręki. Sytuacja odwrotna - w której ręka jest
dobierana do rękawiczki, a człowiek do diety - jest IMHO sytuacją chorą i
rodzącą wszelakiego rodzaju patologie. Ale ponownie: to tylko moje zdanie.
;-)

Rukasu

12. Data: 2003-10-08 05:25:43

Od: "Hoody" <jcs[usun to]@o2 atuwstawkropke pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:blva49$qdn$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Hoody" <jcs[usun to]@o2 atuwstawkropke pl> napisał w
wiadomości

> I owszem ale, o ile mi wiadomo, nie zwracano przy tym równocześnie uwagi
na
> zjadane ilości pozostałych dwóch składników tzn. białka i węglowodanów.

Oczywiscie! Nie zwracano, gdyz praktycznie pozerano wylacznie tluszcz
- slonine i rozne loje. :) Kliniki te byly chyba prekursorem tego co
dzis nazywamy wczasami odchudzajacymi. Na szczescie taka kuracja nie
byla metoda odzywiania na cale zycie, ale i tak swoja porcje krytyki
ww. kliniki odebraly.

> A to jest kluczowa zasada w ustalonej przez doktora Kwaśniewskiego
> proporcji, wywołującej bardzo pozytywne reakcje organizmu, czego na innych
> dietach aż w tak szerokim zakresie i wysokim stopniu dotychczas nie
> osiągnięto.

Jasna sprawa chyba jest ze odnosilem sie do krytyki zasad ustalonych
przez dra Kwasniewskiego, a do krytyki diet wysokotluszczowych.
Myslalem ze Rukasu piszac <...najbardziej kontrowersyjnych "odkryć"
dietetyki, które to odkrycie większość środowisk dietetyków
ZDECYDOWANIE ODRZUCA..."> mial na mysli nie tylko odkrycia
dra Kwasniewskiego ale cala grupe wysokotluszczowych a niskoweglo-
wodanowych atkinsopochodnych metod odzywania...

Pozdrawiam
atkinsopochodny Hoodzielec

13. Data: 2003-10-08 05:29:59

Od: "Hoody" <jcs[usun to]@o2 atuwstawkropke pl> szukaj wiadomości tego autora

Zreszta faktycznie - Atkins wydal pierwsza ksiazke w 1972
wiec mowienie o ponad trzystoletnim okresie krytyki jak
najbardziej pasuje. :)

14. Data: 2003-10-08 07:19:31

Od: "Hoody" <jcs[usun to]@o2 atuwstawkropke pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rukasu" <r...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> mam ochoty na tracenie czasu na dyskusje z fanatykami, którzy nie potrafią
> logicznie mysleć, a jedynie w swym zacietrzewieniu rzucają sie na

W tej sytuacji proponuje przedyskutowac konkretne zarzuty postawione
przez lekarzy-naukowcow w artykule:
http://kardioserwis.com/lekarz/literatura/prace_pogl
adowe/optymalna.php
W moim laickim mniemaniu prawdziwe fakty podlegly w nim ideologicznej
obrobce - nie moge sie zgodzic z czescia wnioskow.

Pozdrawiam
bezstronny, ale atkinsopochodny Hoodzielec

15. Data: 2003-10-08 13:47:23

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W moim laickim mniemaniu prawdziwe fakty podlegly w nim ideologicznej
> obrobce - nie moge sie zgodzic z czescia wnioskow.

Spoko. Jeśli chcesz, to możemy przedyskutować. Napisz co Ci nie pasuje i co
uważasz za "ideologicznie obrobione". Bo IMHO to z całego artykułu przebija
prosta i wyjątkowo logiczna myśl: mało o tym wiemy, ogólnie nie powinno to
działać, konieczne jest przeprowadzenie serii wiarygodnych badań. Krócej:
NIE MA BADAŃ - ZRÓBMY BADANIA. Ale oczywiście masz prawo odbierać to
inaczej.

No to dawaj: co jest w tym artykule źle "przedstawione"?

Rukasu

16. Data: 2003-10-08 15:14:54

Od: "Axelrod Gunnarson" <a...@a...edu> szukaj wiadomości tego autora

"Rukasu" <r...@a...net> wrote in message
> [...]
> inaczej.
>
> No to dawaj: co jest w tym artykule źle "przedstawione"?

Na poczatek ustosunkuj sie do postu Krystyny z godz. 16:33.
Artykul na kardioserwisie jest ewidentnie tendencyjny. Widac to
jak na dloni. Krystyna wymienila glowne istotne elementy tej
manipulacji.
A tak w ogole to czego chcesz od bezstronnego Hoodego ktory
jedynie usilowal ukonkretyzowac wasza dyskusje/klotnie (gdyz
przybierala ona coraz ostrzejsza forme przy coraz mniej konkretnej
tresci) ?

Pozdrawiam
AG (MM-owiec)

17. Data: 2003-10-08 15:56:52

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Axelrod Gunnarson" <a...@a...edu> napisał w wiadomości

> Na poczatek ustosunkuj sie do postu Krystyny z godz. 16:33.

Nie mam na swoim kliencie żadnego postu Krystyny z 16:33. Najwyraźniej jest
to "odgałęzienie" wątku bez c-o na pl.sci.medycyna. Albo w ogóle wątek
wyłącznie z pl.misc.dieta.

A przyznam bez bicia, że nie chce mi się subskrybować pl.misc.dieta tylko po
to, aby kontynuować tę dyskusję. W końcu sam również uważam siebie za osobę
BEZSTRONNĄ. Nie mówiąc o tym, iż jak dotąd posty Krystyny nie przypadły mi
do gustu - były niestety niezbyt merytoryczne. :-(

> Artykul na kardioserwisie jest ewidentnie tendencyjny. Widac to
> jak na dloni. Krystyna wymienila glowne istotne elementy tej
> manipulacji.

Przyznam iż nie dostrzegam w nim jakiejś ewidentnej tendencyjności. Nie
widzę tego jak na dłoni. Nie wiem co wymieniła Krystyna, więc ciężko mi z
jej tezami polemizować.

> A tak w ogole to czego chcesz od bezstronnego Hoodego (...)

???
Odpowiedziałem na post Jurka, który popisał kupę ewidentnych głupot.
Naskoczyła na mnie Krystyna, więc (IMHO) udowodniłem jej iż źle obrała sobie
cel ataku, oraz sposób jego przeprowadzenia. A potem Hoody zaproponował
konstruktywną dyskusję. Odpowiedziałem mu że chętnie ją podejmę. Twoim
zdaniem ja "czegoś" "od kogoś" chcę? :-o

> ktory jedynie usilowal ukonkretyzowac wasza dyskusje/klotnie (gdyz
> przybierala ona coraz ostrzejsza forme przy coraz mniej konkretnej
> tresci) ?

Wydawało mi się, iż ukonkretyzować dyskusję to starałem się JA - w swoich
dwóch ostatnich postach na tym wątku (choć być może Hoody miał podobne
zamierzenie - tego nie wiem).

I niestety ciągle nie mogę się żadnego konkretu doczekać. :-(

Rukasu

18. Data: 2003-10-08 16:55:45

Od: "Hoody" <jcs[usun to]@o2 atuwstawkropke pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jedynie usilowal ukonkretyzowac wasza dyskusje/klotnie (gdyz
> przybierala ona coraz ostrzejsza forme przy coraz mniej konkretnej

Jak widze posty Krystyny i Sławka nie dotarły na pl.sci.medycyna.
proponuję więc przenieść się całkowicie na pl.misc.dieta gdzie
toczy się pełna dyskusja.

pzdr
H.

19. Data: 2003-10-08 17:24:52

Od: "Hoody" <jcs[usun to]@o2 atuwstawkropke pl> szukaj wiadomości tego autora

> A przyznam bez bicia, że nie chce mi się subskrybować pl.misc.dieta tylko
po
> to, aby kontynuować tę dyskusję.

Proponuje jednak abys to zrobil.
1. na pl.sci.medycyna brak wielu istotnych postow w tym watku
i zbyt duzo w tej chwili trzebaby bylo cytowac - zrobilby sie
na medycynie balagan...
2. tematyka watku swietnie pasuje do pl.misc.dieta

Pzdr
H.

20. Data: 2003-10-08 19:18:57

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na medycynie balagan...
> 2. tematyka watku swietnie pasuje do pl.misc.dieta

Problem polega na tym, że ja osobiście nie przepadam za newsgroupami, które
nie mają "sci" w nazwie. Z tego powodu nie jestem zachwycony przechodzeniem
"wyłącznie" na pl.misc.dieta. :-(

A tak w ogóle, to po co było wyłączać pl.sci.medycyna z dyskusji? Daniel nie
lubi pl.sci.medycyna, czy może boi się piszących na nią ludzi? Nie rozumiem
takiego zachowania - i chyba właśnie z takich jak ten powodów zaufanie mam
jedynie do newsgroup ze "sci". :-/

Rukasu

+++Bilirubina,ALAT,ASPAT +++
Sztuczny chromosom drożdżowy