Re: a jak z glonami w WIEKSZYM oczku wodnym?..

From: "AurorA" <o...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: a jak z glonami w WIEKSZYM oczku wodnym?..
Date: Mon, 3 Jul 2006 23:02:42 +0200

Gustaw H. wrote:
> wiele osob pisze tu o sposobach walki z glonami w oczkach wodnych,
> kwasnym torfie itp... a co z nieco wiekszym oczkiem? mam na cos
> takiego o wymiarach ok. 34x45 metrow, glebokosc od 1 do 2,3 metra,
> wysepka o srednicy ok. 5 metrow. poki co nie rosnie tam za wiele
> roslin, jakis tatarak sie chyba zaprosil, jest nieco ryb (nie wiem
> jakie ani skad sie wziely, ale spore, jakies 30 centymetrow dlugosci
> te najwieksze). staw napelnia sie sam (wysoki poziom wod gruntowych)
> a gdy jest wyjatkowo sucho i poziom wody znacznie opadnie to pompuje
> [...]

Zastosuj rośliny ;-)
Dużo roślin, szczególnie podwodnych.
Bądą one konkurować z glonami o substancje pokarmowe.
Najbardziej żarłoczne gatunki to kosacieć żółty, tatarak, pałki.
Zabawa z chemią na takiej powierzchni nie ma sensu

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net