a na deser liliowce - Basi Kulesz

11. Data: 2001-11-08 01:56:58

Temat: Re: a na deser liliowce - Basi Kulesz
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message
news:9sbia6$86l$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

> Tak. Obecnie jest czerwono-pomarańczowy, po prostu płonie. Najpiękniej
> przebarwiony krzak, jaki mam.

Potwierdzam. Perukowiec jesienia, zwlaszcza ogladany pod slonce,
to jest to! W dodatku liscie trzymaja sie dosc dlugo.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2001-11-08 02:04:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Paplinski" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Ludzie,
> czym wy sie zachwycacie? U mnie i pod Netscapem i pod IE wyswietla sie
> komunikat unable to locate ogrody.agrosan.pl

Cos sie moze dziac z Twoim serwerem, ktory szuka adresow.
Ode mnie z Hameryki widac.

Pozdrowienia,
Michal

13. Data: 2001-11-08 07:15:03

Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

dzis z samego rana znowu sprobowalem i ogrosan.ogrody w dalszym ciagu sa
nieosiagalne. Zobaczymy co bedzie wieczorem.

Pozdrawiam
Andrzej

14. Data: 2001-11-08 09:08:33

Temat: Odp: a na deser liliowce
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
> Ładne, szkoda, że tylko tyle zdjęć liliowcow. Basiu to jest Catherine
> Woodbery, tez go mam i to jest jedyny tak wysoki liliowiec, który rosnie w
> moim ogrodzie, pozostale osiagaja wysokosc ok. 50 cm. Moje tegoroczne
> zdjecia sa jeszcze na kasecie, jak je przerzuce do komputera to sie
pochwale
> swoimi.

A ja zacznę chorować na nowe odmiany? ;)
Osobiście w liliowcach podoba mi się to, że są "zauważalne", dają dużą plamę
barwną latem (oczywiście, można dyskutować, że poduszkowce też dają kolor,
no ale wymiar nie ten).
Natomiast miniaturowy liliowiec 'Stella di Oro' chyba, którego mam od dwóch
lat, pobił wszelkie rekordy. Kwitł w tym roku c z t e r y razy, w różnych
okresach. Jak żyję, nie widziałam czegoś takiego. Jeszcze obecnie ma pąki
kwiatowe.

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2001-11-08 09:29:32

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj wieczorem byl jakis problem z serwerem. Dzisiaj tez cos nie ten
teges. Serwer nie odpowiada. Jesli do poludnia nic sie nie ruszy bede sie
kontaktowal z adminem.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

16. Data: 2001-11-08 10:06:14

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wczoraj wieczorem byl jakis problem z serwerem.
Fakt.

> Dzisiaj tez cos nie ten teges. Serwer nie odpowiada.
Fakt.

> Jesli do poludnia nic sie nie ruszy bede sie
> kontaktowal z adminem.
No wiesz? A nie możesz po prostu z nim pogadać? ;-)))

Pozdr. Jerzy

17. Data: 2001-11-08 12:48:12

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Serwer juz dziala, do kontaktu dojsc nie musialo ;-)

18. Data: 2001-11-08 17:41:58

Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nareszcie obejrzalem. Czy krasnal to ta szara, ledwo widoczna plamka pod
tujami?
Dajze mu dziewczyno spokoj. Tepic mozna jaskrawe karly, a ten siedzi
sobie skromniutko. Jak Ty z nim po dobroci to i on Ci bajke opowie.

Pozdrawiam
Andrzej

19. Data: 2001-11-09 13:31:24

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiu
Liliowce wspaniałe. Tez je bardzo lubie ale nie mam tyle cierpliwosci by te
wszystkie odmiany nazwać lub odnaleśc ich nazwy.

Jedno zdjecie przesle na priv bo może mi pomożesz rozszyfrować odmiane.

Pomysł z roślinkami okrywowymi z żółta plamą ligustra jajolistnego Aureum i
runiaka kupuje w całosci . Te ciągłe golenie trawników ....juz mnie nieco
męczy.
Roślinke te niebieska rozwar zaczynam poszukiwac od dnia dziszejszego.Jakie
warunki przygotować.
Kwiatostany jukki imponujące ( pewnie masz tam sporo słońca)
Pysznogłówki maja chyba taki nietypowy kolor bardziej rózowy. Czy tak ?
Liliowiec brzoskwiniowy przepiekny :-D
Dla pieknego koloru lisci - czerwonego a w zasadzie purpurowo zloto
pomarańczowo jesienią ( obok perukowca ) polecam gorąco Fothergilla major -
forergilla amerykańska. Tylko nie pytaj jak zdobyć.
Gratuluje ogrodu . Fantastyczny nakład pracy= rezultatowi.
Uszanowanie
Jacek

20. Data: 2001-11-09 14:44:30

Temat: Odp: a na deser liliowce - Basi Kulesz
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> napisał w
wiadomości news:9sgm8l$dmi$1@news.tpi.pl...

> Basiu

> Roślinke te niebieska rozwar zaczynam poszukiwac od dnia
dziszejszego.Jakie
> warunki przygotować.

Słońce i glebę bardziej zasadową. To jest w ogóle krewniak dzwonków. I chyba
odpowiada mu moja dość ciężka gleba i podsypywanie kompostem. Na wiosnę na
wystawach "bywają" gołe korzenie.
Przy okazji - bywają mniej i bardziej niebieskie. Są też białe i
bladoróżowe. Są odmiany karłowe, szukam! i pełne - szukam tym bardziej!
Rozmnaża m.in. szkółkarz bylin spod Gniezna, wiesz o kogo chodzi, ten od
goryczek i innych chronionych.

> Pysznogłówki maja chyba taki nietypowy kolor bardziej rózowy. Czy tak ?

Czy nietypowy - nie wiem. Ogólnie uwielbiam pysznogłówki i mogłabym do
wieczora ględzić o ich zaletach, pomijając dyskretnie zasadniczą wadę
(mączniak). Kolorów jest wiele, przy czym nie powtarzają cech matecznych z
nasion, o czym przekonałam się na własnej skórze. W wysianych były kolory od
różu do ciemnego fioletu. Wciąż nie mam żółtej i czarnej. :(

> [...]
major -
> forergilla amerykańska. Tylko nie pytaj jak zdobyć.

Tyle że to duży dosyć krzew, a ja stale narzekam na brak miejsca. A jeszcze
nowo nabyte krzewy nie zaczęły się rozrastać...:-))))

Pozdrawiam, Basia.

Ogrod warzywny - przygotowanie
pluton w ogrodzie botanicznym
Carya Pecan