a propos czeskich zakupów... - słownik-niezbędnik?

1. Data: 2002-07-12 10:23:02

Temat: a propos czeskich zakupów... - słownik-niezbędnik?
Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Wróciłem po dwóch dnaich pobytu w PRadze, a tam pojąłem, że brakuje mi
słownika kulinarnego, takiego wielojęzycznego, podstawowego. Bo wyszło mi,
że "hranulki" to frytki, a to, co uważałem za granulki /kuleczki jakoweś/ to
były krokiety, a do krokietów nie doszedłem... Do tego vejce, co chyba jest
jajem... IStnieją gdzieś w Sieci takie minima słowne, żeby jadąc do kraju
europejskiego można było wydukać: zupa z chlebem, zapiekanka z ziemniakami,
a nie ryżem, dwa jaja na twardo i coś tam jeszcze? MOże sami stworzymy takie
minimum, a posiadający wiedzę dodadzą ekwiwalenty niemieckie, angielskie,
francuskie, czeskie, węgierskie, bułgarskie, rosyjskie?..

Namaste!

EuGeniusz Dębski www.debski.art.pl

Periodyk sieciowy: www.srebrnyglob.pl

1. Data: 2002-07-12 10:37:37

Temat: Re: a propos czeskich zakupów... - słownik-niezbędnik?
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> minimum, a posiadający wiedzę dodadzą ekwiwalenty niemieckie, angielskie,
> francuskie, czeskie, węgierskie, bułgarskie, rosyjskie?..

niegupi pomysł. Można nawet zrobić słownik z wieloma ekwiwalentami
polskimi (choćby kartofle-ziemniaki-pyry-grule, kluski-pyzy i podobne) i
innymi (niemieckie regionalizmy są jeszcze gorsze).
Takie materiałoznawstwo dla głodomorów.

Waldek

1. Data: 2002-07-12 10:51:14

Temat: Re: słownik-niezbędnik? - Bravo!
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polskimi (choćby kartofle-ziemniaki-pyry-grule, kluski-pyzy i podobne) i
> innymi (niemieckie regionalizmy są jeszcze gorsze).

Mnie też się ten pomysł bardzo podoba!

chętnie przyłożę się do tego dzieła
jeśli okażę się przydatna :-)))
np - jakieś rysunki, czy opracowanie graficzne stronki
jeśli odpowiadają wam moje umiejętności ?-)

ewa
byłoby fajnie gdyby połączyły się nasze siły
w jakimś przydatnym przedsięwzięciu!

a zatem:
- czy ktoś ma miejsce na serwerze
- nazwa?
- lingwiści do języków!
- niech żyje Pomysłodawca!

ewa

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-07-12 11:05:30

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

qd wrote:
> Ależ coś takiego istnieje!!!

A juz sie rodzil duch grupowy! :-)

> Wydanie książkowe

To my zrobimy internetowe! :-)

Pozdrawiam
Lukasz

1. Data: 2002-07-12 11:08:21

Od: qd <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ależ coś takiego istnieje!!! Wydanie książkowe, w poniedziałek podam tytuł i
autora, bo stoi u mnie na półce... QD
PS. I tak jakoś nigdy nie krzystałam...

1. Data: 2002-07-12 11:10:40

Od: "Kudłaciontko" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "qd" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ależ coś takiego istnieje!!! Wydanie książkowe, w poniedziałek podam tytuł
> autora, bo stoi u mnie na półce... QD
> PS. I tak jakoś nigdy nie krzystałam...

Pomysl wspanialy, co z tego ze istnieje wersja ksiazkowa ? A w sieci ktos
szukal ? Jak nie istnieje to pomysl stworzenia stronki jest wspanialy -
takiej kulinarnej, porzadnej :-) Nie tylko z FAQ grupy, ale i slowniczkiem,
przepisami - pozbieranymi i poporzadkowanymi itp. Moze u Grzesia
Ostrowskiego ? - jakas dobodowka do serwisku mniam mniam ?
Popieram w pelni - popijawka, podjadaczka, niegotujaca
Kudłaciontko
Mała odmiana Qd

1. Data: 2002-07-12 11:24:34

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Kudłaciontko wrote:
> pomysl stworzenia stronki jest wspanialy -
> takiej kulinarnej, porzadnej :-)

Ze nasza niby co, nasza nieporzadna?!?

> Nie tylko z FAQ grupy, ale i slowniczkiem,
> przepisami - pozbieranymi i poporzadkowanymi itp.

To ju jest: kuchnia.3miasto.pl no i archiwum

> Moze u Grzesia Ostrowskiego ? - jakas dobodowka do serwisku mniam mniam ?

Ja bym zostal przy stronie grupowej

Pozdrawiam
Lukasz

1. Data: 2002-07-12 11:34:16

Od: qd <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kudłaciontko" napisał(a):

> [...]
> Ostrowskiego ? - jakas dobodowka do serwisku mniam mniam ?
> Popieram w pelni - popijawka, podjadaczka, niegotujaca

Tobie to ortograficzny potrzebny, w głowie!!!!!Qd

1. Data: 2002-07-12 11:35:02

Od: "Kudłaciontko" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach>
> Tobie to ortograficzny potrzebny, w głowie!!!!!Qd

Nie da rady caly zabralas dla siebie !!!
I prosze na mnie nie krzyczes, maturem mam i mogiem sobie pisac jak mnie sie
poduba ;)

Kudłaciontko
Mała odmiana Qd

1. Data: 2002-07-12 11:45:47

Temat: Re: s?ownik-niezb?dnik? - Bravo!
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Jul 2002 12:51:14 +0200, dawnakuchnia
<d...@p...onet.pl> wrote:

> IStniej? gdzie? w Sieci takie minima s?owne, ?eby jad?c do kraju

>Mnie te? si? ten pomys? bardzo podoba!
>
>ch?tnie przy?o?? si? do tego dzie?a
>je?li oka?? si? przydatna :-)))
>np - jakie? rysunki, czy opracowanie graficzne stronki
>je?li odpowiadaj? wam moje umiej?tno?ci ?-)
>
>ewa
>by?oby fajnie gdyby po??czy?y si? nasze si?y
> [...]

nie tne cytatu, bo to ciag dalszy - mozna by rzucic te padline na
pozarcie tez na grupie tlumaczeniowej...a tak poza tym - jestem
ZA

Trysia - Possessesse d'une Chateuse sucrese et bronze (et blonde)

K.T. - starannie opakowana

Zielone watrobki i smierdzace udka :(
(troche OT)czeskie zakupy kulinarne
tortilla - czy ktoś wie, jak to się robi?
KORA-ciasto(P)
tort capuccino (P)